Leuk dat je Vlamen wilt, ze zijn geweldig! Als het niet uit maakt wat voor kleur Vlaam en je wil een geweldig tehuis geven zou ik eerst in de opvang kijken, er zitten regelmatig Vlamen in de opvang. Bij mij staan er nog 2 op de wachtlijst om hier te komen, maar ik zit overvol. Kom je maar geen leuke Vlamen tegen zou ik contact op nemen met de KLN en dan de plaatselijke kleindiervereniging bij jou in de buurt. Of je zou kunnen kijken op de BTT in Utrecht straks, de grootste show van Nederland woord ook dieren verkocht worden van fokkers. Wel is het verstandig om een ram en voedster te nemen en de ram te laten castreren.
Konijnen kunnen met z'n 2en zich heel goed vermaken, maar speelgoed is altijd leuk, zoals grote pvc buizen om doorheen te rennen, takken, balletjes om mee te gooien. Qua voeding is het belangrijk voor sowieso onbeperkt hooi te gaan en geen gemengde voeding en groente is natuurlijk altijd erg lekker.
Voor meer informatie is misschien de site www.bunnybunch.nl iets voor jou.
Ik heb zelf een reus maar die is te oud vd fok, dus aan een )jonge' reus kan ik je niet helpen. Maar er zitten er idd vaker wat in de opvang, en anders Marktplaats?
Ik heb een groot Lotharinger, die worden ook behoorlijk aan de maat, maar volgens mij zijn vlamen iets groter. Bij de opvang in Gieten zat altijd een leuke ram ter adoptie. Vlamen staan hier in de buurt vrij veel op internet. Sommigen fokken voor de slacht. Het zijn jonge dieren, zowel vlamen als lotharingers. Dus opvang en anders MP.