Ze zijn er!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Ze zijn er!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 19:49

Zaterdag ben ik met mijn vriend naar de open dag van het asiel geweest om ons enigzins te orienteren voor een konijnenvriend voor mijn voedster, maar ook voor een oudere kat. Mijn vriend wilde namelijk graag een kat. Konijntjes bekeken (ze zijn allemaal leuk!) en zeker vier uur bij de kattenverblijven geweest en een hoop gevraagd. Er waren een stuk of 12 katten die binnen onze 'eisen' vielen. Onze eisen waren: een oudere kat, binnenkat, schootkat en gewoon lief. Kleur, grootte, eventuele ziektes maakte niet uit. Van die 12 hebben we er ongeveer 5 uitgekozen die we gewoon erg leuk vonden. Mijn idee was eigelijk om later terug te komen, maar mijn vriend had al een keuze gemaakt. Een kat vond ik zo'n zielig ding (rode magere kater van 14 jaar). Hij vond de drukte van de open dag duidelijk teveel. Hij zat een beetje zielig te wezen achter de deur. Aanhalen vond ie best, maar voor de rest hoefde het niet van hem. De andere vier katten waren iets levendiger. Toen we bij de honden aan het kijken waren zei mijn vriend dat hij een wit met grijze cypres wilde (kater, 14 jaar, blaasgruisdieet, schootkat, veel aandacht) en dat die kat bij andere katten kon, dus dan kon die rode kater er ook bij. Nog even nagevraagd of de rode kater wel bij andere katten kon (was niet veel over bekend) en heel goed met elkaar besproken of het zo geen impuls aankoop werd, maar nee. Die twee katten gingen we reserveren.

Omdat ik niet de beschikking heb over een auto, was een vrouw van het asiel zo aardig om me vandaag op te halen en mij te helpen met de katten. Ze zijn van te voren nog ontvlooid en met een 6 kg zak blaasgruisdieet-voer onder mn armen en dus twee reismanden, weer terug naar huis. De vrouw van het asiel heeft me nog even geholpen met de katten laten wennen enzo, maar na een half uurtje was ik dus alleen met mn twee nieuwe oude kattenvrienden! Wel een beetje spannend, want ik heb zelf nooit katten gehad (mijn vriend wel) Ik was vooral bang dat ze niet zouden eten, maar dat bleek niet nodig te zijn, want de rode kater stond om half vijf al rammelend in de keuken. ;) Ze eten dus goed, drinken goed, de rode kater heeft al een plasje gedaan, tot nu toe lijken ze elkaar wel oke te vinden (geen maatjes, maar de plukken haar vliegen niet in het rond) en er is ook al besloten wie welk pluchen mandje mag gebruiken. :))

zonnebloem18

Re: Ze zijn er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:59

Super hoor dat je 2 oude mannen een kans geeft zulke mensen zijn er veel te weinig.
Ik hoop dat ze zich snel een beetje thuis voelen en je nog lang van ze mag genieten.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:01

wow siper hoor, ik heb ook altijd opvangertjes.. de waardering die je van die katten krijgt is enorm groot..

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:05

Super! Weer twee (oude) katten uit het asiel! Ze verdienen zeker weer een huisje, hopen dat het goed blijft gaan en ze nog een lang leven bij jullie kunnen hebben!
Het klinkt in ieder geval ontzettend goed! +:)+

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:17

Heel goed van jullie ! zou willen dat meer mensen er zo over dachten!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:18

super inderdaad dat je die twee hebt opgehaald, nou willen we uiteraard foto´s! haha!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 20:23

Ik zal morgen foto's van ze plaatsen. Ze staan namelijk op de andere computer. Op dit moment ligt Tiamat (de witte met grijze kat) naast me op de bank en Mimir (de rode kater) aan de andere kant op een kussen op de grond. Ontzettend schattig!

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:46

Super keuze! :D ben benieuwd naar de foto's :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 17:09

Zie beestenboel ITP ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 09:49

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:05

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!! Veertien jaar, die kunnen nog járen mee als ze verder goed gezond blijven. :D
Veel plezier!!