Haha, het ging zo stom..
Onze kalkoen was voor de zoveelste keer foetsie, lag dus ergens eieren op de hopen en broeds te zijn. Wij op de derde dag weer aan het zoeken, zie ik haar tussen struikjes liggen [totaal onbeschut, niet een plek waar je zoekt zeg maar
] met wel 11 eieren! Wij dachten dat die toch niet broeds waren dus allemaal naar binnen gesleept en haar weer erop gelegd, zodat ze het een keer kan afmaken en weet dat ze binnen moet gaan broeden en niet buiten rare plekjes gaat zoeken.. En eergisteren ontdekte we dat er dus een kuiken uit was gekomen, zo lief! Maar ze is waarschijnlijk zo onhandig als ze zijn erop gaan staan [het is ook haar eerste kind] dus bij de tweede kijk lag die dood.. Toen kwam mijn moeder gisterochtend terug van het kippenhok open doen en toen melde ze dat er weer een kuiken was, nou opzicht geen probleem. Maar mijn ouders zijn nogal schijterds qua pikkende kippen dus ik ging maar even checken. En wat blijkt, het waren er 6 of meer [was nog donker dus kon het niet goed zien] komt me vader eraan met een lampje, zaten er dus 8 kuikens onder
4 witten 3 zwarten met witte stipjes op het hoofd en een wildkleur achtig.. En was er vanmiddag dus nog een uitgekomen, en er ligt nu dus nog een ei onder
We hebben iig. afgesproken dat ze niet weggaan voor kerst en niet bij ons in de pan gaan [ wilde mijn vader dus doen, en mijn broer slim praten ja ik draai hun nekje wel om..] natuurlijk schat dat joch durft nog geen spin op de pakken
Nou heel verhaal maar vond het wel grappig
fotootje:

beetje slechte kwaliteit, maar mams kan niet zo goed met het fototoestel omgaan