Wij hebben nu 4 jaar een hondje. Op het begin sliep hij in de bench. Later gewoon in de keuken/huiskamer. Onze trap is in de huiskamer, maar hij kwam (gelukkig) nooit naar boven. Dat is 3 jaar goed gegaan. Alleen in de zomervakantie is hij meegeweest op vakantie en moest hij boven slapen, omdat dat niet anders kon. Dus gewoon op een kussentje naast het bed van mijn ouders. Maar sinds we weer terug zijn komt ie elke nacht naar boven. Als mijn ouders hem weer terug zetten in de keuken (met de deur dicht) springt ie heel hoog tegen de deur op en maakt met zijn nagels krassen in de deur. Ook begint hij dan hard te blaffen. Het wordt echt gewoon vervelend. Weet iemand hier een oplossing voor? Vertel!
Lynske78
Geplaatst: 04-10-09 21:16
Misschien moet je hem weer een tijdje in de bench laten slapen zadat hij weer aan het beneden slapen kan wennen.
wij hebben een traphekje.. precies hetzelfde probleem op vakantie kon het neit anders dan bij ons slapen.. en aangezien we er nu 2 hebben.. is het niet echt fantstisch als je 2 labradors op je bed heb liggen.. een bench is bij ons geen oplossing.. maar een trap hekje wel. geen gepiep omdat ze in de bench moeten en een trap hekje is net zo makkelijk.
Yessy
Geplaatst: 04-10-09 21:28
Traphekje is vaak een goede oplossing, maar als hij echt zo hoog springt en hij klapt er vol bovenop, is het misschien voor deze hond niet heel veilig.
Hoe reageren jullie als hij blaft of tegen de deur springt? Iedere keer dat je namelijk naar beneden gaat en hem aandacht (wat voor dan ook) geeft, heeft hij wat 'ie wilde. Ik zou hem dus ergens zetten waar hij niets kan slopen (incl zichzelf) zodat je er niet achteraan hoeft. Dat blaffen stopt hij waarschijnlijk snel mee. Ons nieuwe hondje heeft de eerste nacht 45 min lopen jammeren, de tweede nacht 5 minuten en daarna nooit meer. Die was ook niet gewend alleen te zijn 's nachts.
wij hebben ook een tijd een trap hekje gehad. ideaal! enne hoezo is het niet eerlijk?? hij heeft toch een eigen plekje beneden...
Elvira24
Geplaatst: 05-10-09 14:36
Ja idd,wij zetten ook iets tussen de trap in..zodat ze niet naar boven kan.. Een bench zal niet helpen en zal blijven blaffen!!en is niet geheel dier vriendelijk.. Succes met je probleem, ik hoop dat je het snel op kan lossen!