Natuurlijke hamsteromgeving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Natuurlijke hamsteromgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 21:13

Ik zit er al een hele tijd aan te denken om te gaan proberen de natuurlijke leefomgeving na te bootsen. Dus met grond, veen of turf als bodem. Verder had ik het idee om dan vaste planten in zijn kooi te planten, zodat hij dus zelf zijn eten zoveel mogelijk bij elkaar kan rapen. Iemand ideeen of voorbeelden hierover? Zat te denken aan grond, veen of turf erin te leggen, takken en stenen in de kooi en zoiezo gras te gaan strooien.

- Wat voor bodembedekking is het geschiks?
- Welke vaste planten kunnen erin?
- Iemand verder ideen of voorbeelden hierover?

Dit gaat in zijn hok gebeuren, hij word dus niet losgelaten ;)

_Tara_

Re: Natuurlijke hamsteromgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:14

Ik denk dat dit een beetje onhaalbaar is... Hij gaat wss graven. En wat dacht je van poep en plas, hoe wil je dat gaan opruimen?

Juangi

Re: Natuurlijke hamsteromgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 21:17

Graven is alleen maar goed, gebeurt in de natuur ook. Deze hamster is behoorlijk zindelijk, dus dat schep ik er denk ik eens in de zoveel tijd eruit.

Ik heb nu namelijk het idee dat hij zich behoorlijk verveelt, heeft radje, voldoende ruimte, kan aan dingen knagen, op dingen lopen en dingen verzamelen, maar hij blijft maar knagen aan zijn hok. Hij heeft voldoende eten en krijgt voldoende beweging. Dus hoop het op deze manier bezig te houden, zegmaar.