Ik ben helemaal aan het genieten hier op mijn kamer. Mijn twee beren(cavia's) waarmee het vorig jaar mei allemaal weer begon zitten eindelijk in één hok. Wel een hok van 1.20 bij 1.20 en niet bij elkaar maar ze vliegen elkaar niet aan en zodoende vind ik het dus goed gaan.
Ondertussen heb ik 6 cavia's, want ik heb ze al eerder geprobeerd te koppelen maar ze vlogen elkaar toendertijd aan, dus dat ging niet door. Toen heb ik 2 jonkies erbij gekocht, situatie uitgelegd en gezegt dat het dus heel belangrijk was dat het beren waren.
Je raad het al. 2 vrouwtjes bij 2 dierenwinkels. 1 is Sara of Tante,een inteeltgeval, die is geestelijk ook niet volledig ontwikkeld, en de ander, Anna of Moedertje, heeft 2 jongen gekregen en behandeld tante ook als één van haar jongen.
Eerst was het plan dat de meiden weer terug bij de beren zouden gaan nadat de kleintjes gespeend werden, de beren zijn nu gecastreerd namelijk, maar tante heeft Anna nodig, één van de jongen is een zeugje (de witbonte), maar de ander is een beer (zwartbonte).
Zwartje gaat naar mijn oma toe, waar hij het geweldig gaat hebben. Witje blijft bij de zeugengroep, weet iemand nog een leuke naam toevallig, passend bij Anna en Sara? (zelf dacht ik al aan Nina) Maar dan bleef het probleem, de mannen. Want die zaten dan nog steeds alleen. En dat is dus nu waarschijnlijk opgelost. Het is nog geen ideale situatie maar al wel geweldig. Al zo'n verbetering met de vorige keer.
Dus ik ben helemaal blij, nu nog hopen dat het goed blijft gaan. (Vandaar het vraagteken)