staat best veel info op google hoor, gewoon intypen hondentrimmer en cursus/of opleiding en je vind een heleboel info
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-09 16:03
Het moet geen thuisstudie zijn, en die ene zit in Bunnik dat is echt te ver weg.Volgend jaar gaat ze stage lopen bij een trimsalon,en dan over 2 jaar zou ze de opleiding kunnen gaan doen.
ellepel
Geplaatst: 03-10-09 16:13
als het goed is heb je hier een hele pagina vol met alle scholen die die opleiding verzorgen. via de meeste landbouwscholen kun je em namelijk wel volgen.
ik wilde het zelf ook gaan doen,maar heb daar toch van af gezien omdat de concurenntie me te hoog was
Ti_Amo
Geplaatst: 03-10-09 16:16
ik woon zelf in pijnacker en ik heb de cursus ook gedaan maar dan helemaal in arnhem ik wou eigenlijk in bunnik gaan maar die was vol dus heb ik locatie arnhem gekozen
huisdier en kennis instituut het die school en je hoeft er maar 1 keer in de maand naartoe dus het is niet zo erg dat het zo ver is denk ik .
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-09 16:19
Is het allemaal niveau 3?
Ti_Amo
Geplaatst: 03-10-09 16:29
ik weet niet of het een niveau is volgends mij kun je er zo aan beginnen zelfs zonder vooropleiding, als je klaar bent kun je een eigen trimzaak openen of in een trimsalon gaan werken
mazzeltje
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!
Ik ben hondentrimster, al 23 jaar. Wat wil je weten?
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-09 16:40
Waar het om gaat is dat mijn dochter op een praktijkschool zit en een laag iq heeft,ze is al jaren dol van honden en dit is het enige wat ze echt graag wil gaan doen.
In Groningen kan je op het AOCterra ook sinds dit jaar een opleiding volgen tot trimmer. Maar als ik het zo lees ga ik met Rosita mee; kan ze dat wel aan? Misschien kan ze dan beter in bijv een kennel gaan werken en dan daar de honden ook wassen. Sommige kennels hebben ook trimsalon erbij .
Hier ook een hondentrimster maar dan uit België. Ik heb de opleiding in Antwerpen gedaan.
Remy
Geplaatst: 04-10-09 20:48
Ik ben ook bezig met de opleiding, via het HKI. Ik weet niet hoe laag haar IQ is, maar het is een pittige opleiding, niet iets wat je even met twee vingers in de neus doet, je moet echt veel (ook theoretische) vakkennis beheersen.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-09 10:34
Dan weet ik al dat haar dat niet gaat lukken helaas,haar iq is ongeveer 72 dus best wel laag.
Hondentrimmen is in de eerste plaats heel wat anders dan lekker met honden tuttelen, helaas zijn er nog veel mensen die met die instelling aan de opleiding beginnen. Je moet voor dit vak in elk geval een goede kennis hebben van hondengedrag en ook dominante en schuwe honden op een goede manier kunnen behandelen, dat valt soms echt niet mee. Mocht je dochter dit in jou ogen aankunnen dan is het wellicht een idee om bij een trimsalon in de buurt te vragen of ze daar eens een paar keer mee mag draaien om bijvoorbeeld te kammen, te wassen en een goede indruk te krijgen. Zou toch jammer zijn als ze het wel zou kunnen maar geen kans heeft gehad om het te proberen. Succes!