Vlooien....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monica

Vlooien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 11:31

Mijn kat had al een tijdje dat ze erg veel krabde/beet, maar verder zag je nooit wat. Tot gister, toen voelde ik opeens een beet in m'n hand en ja hoor, een vlo. :x Vandaag weer ééntje, dus ik heel dapper water gaan koken (ik heb echt trauma's aan die beestjes overgehouden dus ik zag het echt niet zitten op m'n kat te gaan kammen...), in een pannetje en hup, kammen maar.
Gadverdamme wat een kl*te beesten zijn dat toch. :( Dat gespring ook overal heen :x Maar goed, ik ben een uur bezig geweest en ga vanavond ook maar weer een keer... Heb alle kamers gezogen en de deuren dichtgedaan. Ze kan nu alleen op de gangen komen.

Maar nu.... Ik wil er natuurlijk zo snel mogelijk vanaf, dus wat kan ik nu het beste doen?
Ze krijgt in de zomermaanden elke maand een vlooienpipet van Frontline. Maar kan ik nu het beste een spray of een shampoo kopen ofzo? En daarbij blijven kammen? En dan over een paar dagen en pipet?

Zit nu echt een beetje in de stress... Wil erg graag dat ze weer weggaan... :\

kaas_

Re: Vlooien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:34

Wij gaan vaak naar de DA voor een soort prikje dat de vlooien helemaal weggaan. En we hebben er nog spray van de DA bij tegen teken en vlooien. Werkt erg goed!

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 11:36

Ja zoiets las ik ook al ergens op internet, dan zijn ze toch een half jaar beschermd? Of is dat weer wat anders?
En wat kost zo'n prik ongeveer?

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:40

Je hebt bij de dierenarts ook pipetjes van Stronghold.. dat is echt een wondermiddel.
Spuitjes geeft mijn dierenarts niet zomaar.

Mijn kat is 15, had vorig jaar heel erg last van vlooien, hij was helemaal kaal en mager en nog wilde ze hem geen spuitje geven tegen die rot beesten!
Kreeg ik die pipetjes mee en binnen een week was ie er helemaal vanaf!

Wat je ook moet doen is alles wassen wat maar gewassen kan worden (kussenhoesjes, dekens etc) en even een spuitbus bij de Welkoop/Boerenbond kopen en de plinten in huis inspuiten, want daar gaan ze zitten en eitjes leggen ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:56

Alles wassen op kookwas of de diepvries in voor 2 dagen. Véél sprayen, en dan stofzuigen. Kat goed behandelen en blijven kammen.
Veel geduld en doorzettingsvermogen hebben, tzijn echt klote beesten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 12:00

Frontline werkt niet echt heel goed meer in bepaalde regio's, ik zou ook kiezen voor stronghold.
De dag nadat ik dat had gegeven kamde ik zo alle dode vlooien uit de vacht.
Verder is het verstandig om bijv. de bank en mandjes even in te sprayen met omgevingsspray van de dierenarts of dierenwinkel.
En vergeet niet de stofzuigerzak weg te gooien als je klaar bent met stofzuigen.

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 12:03

Ik zal volgende week even gaan kijken voor Stronghold dan. Ben nu alleen in de gelegendheid om naar de dierenwinkel te gaan. Welke spray raden jullie aan? Of is daar maar één soort van?

En wassen met shampoo heeft geen zin dan volgens jullie, of wel?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 12:11

poes schreef:
Alles wassen op kookwas of de diepvries in voor 2 dagen. Véél sprayen, en dan stofzuigen. Kat goed behandelen en blijven kammen.
Veel geduld en doorzettingsvermogen hebben, tzijn echt klote beesten.

Nee, eerst stofzuigen en dan pas sprayen :D Na het sprayen mag je nl een dag of 3 niet stofzuigen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 12:20

Frontline heeft omgevingsspray tegen vlooien, dus inderdaad eerst sprayen en dat laten rusten voor een dag of 3 en dan goed stofzuigen.
Wat je kunt wassen, wassen!
wij waren er gelukkig toen vanaf.

En bij de dierenarts kun je betere vlooiendruppels halen, want frontline werkt niet echt goed helaas.

Kat wassen zou ik niet aan beginnen hahaha :D Tenzij je een kat hebt die gek is op water, maar met een vlooienkam kom je ook een heel eind gelukkig :)

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 12:38

Inderdaad een ander merk pipetjes halen zoals bijvoorbeeld stronghold. En een goed middel om je huis vrij te krijgen van vlooien en vlooieneitjes is fogger. Wel drastisch, want je mag het behandelde vertrek 4 uur lang niet betreden, maar het werkt wel effectief! Ik koop het bij de dierenarts of apotheek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:01

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:09

Oops ik draaide het even om.

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 14:37

Nou heb net de spray van frontline gehaald en alle plinten en hoeken e.d. ingespoten.

Heb toch maar de laatste vlooienpipet van frontline in haar nekje gedruppeld, werkt vast beter dan helemaal niets doen...

Echt vreselijk irritant dit zeg. :(

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:45