Kitten valt zichzelf aan!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Kitten valt zichzelf aan!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 22:06

Eh ja t klinkt erg vaag, maar ze doet t echt :+

Onze kitten van iets meer dan 3 maanden valt 's avonds als ze zichzelf in t raam ziet, zichzelf aan tegen het glas dus.
Dikke staart, hoge rug, er tegen aan springen noem maar op. We hebben ergens anders ook een spiegel staan en daar doet ze dus niks mee? Er hangen nog geen gordijnen (en die komen er helaas voorlopig ook nog even niet wegens geldgebrek).

Is dit erg? (soms knalt ze er namelijk echt met een rotgang tegenaan)
en zo ja, iemand een briljant idee om t te voorkomen?

Amalarab

Re: Kitten valt zichzelf aan!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:07

Van dat ondoorzichtige plakplastic op het raam plakken? Wij hebben dat in plaats van vitrage. Je kunt het bij de bouwmarkt krijgen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:08

haha klinkt bekent maar ze herkennen zichzelf niet denk ik.
die van ons deed dat ook toen ze klein was moest er altijd wel om lachen. ik denk dat je alles wat weerspiegeld en je weg kan halen maar weg moeten halen anders. :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 00:45

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 01:15

He hallo, pak een plantenspuit,en elke keer als hij het doet spuit je hem een beetje nat, na enkele keren zal hij het niet meer doen. gr hans

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 01:18

moet je dus niet zo'n exemplaar hebben als ik had die dan vrolijk achter de straal aan ging he?
lekker laten gaan joh, katten spelen nou eenmaal graag en als ze geen speelmaatje hebben dan moet het maar met het spiegelbeeld he :D ;)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 01:23

die filmpjes zijn echt zooo grappig hihi
tok tegen de spiegel±P

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 01:52

katten kunnen dat wel eens doen ja :) volgensmij herkennen alleen mensen en apen zichzelf in de spiegel... kan zijn dat ze denkt dat buiten een kat is :P
Ze is nog jong (al doen volwassen katten het soms ook nog)
zo ver ik weet geen ramp :) maar om dr wat hoofdpijn te verkomen is idd dat ondoorzichtige plakfolie wel fijn wat je op het raam kan plakken

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 02:30

Mijn kat doet dat ook hoor :D.
Soms heeft hij z'n dolle 5 minuten en haalt hij de raarste dingen uit..
Oa. dus; hit yourself. :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 11:14

Plakplastic is geen optie hier, hebben speciaal thermisch glas oid en daar mag dus niks opgeplakt worden. Bovendien zou dat er ook wel een beetje vreemd uit zien :P

Nou gelukkig is ze niet de enige dan :P ze is sowieso heeel speels dus daar ligt t ook wel een beetje aan. Volgens mij doet ze t trouwens niet meer als wij naar bed gaan en t licht beneden dus uit is. Mja daar let k nooit op want dan lig k al in bed :)

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:23

Hihi, grappige filmpjes!! Onze poes doet het absoluut niet :P ik wou dat ze het deed ^^ maar daar is ze te lui voor! :)

Ooit wel eens gehad dat de hengst snachts zijn deur uitgetrapt had (toen hij nog bij trainer stond) en het deurtje geforceerd had van de tuin (huis en tuin is wel nog volledig afgezet) maar hij liep dus voor het huis (het licht van de tuin was opgesprongen omdat er beweging plaats vond) en zag zich waarschijnlijk in de grote raam die erg weerspiegelt als het donker is. trainer wordt wakker van een heel gebries, gesnurk, kijkt uit zijn raam en ziet de hengst voor het raam steigeren en klauwen en met zijn bek open naar het raam vliegen.. Heeft toen héél erg snel mogen lopen.. wil er niet aan denken wat er gebeurt als hij echt tegen het raam geklauwd had ofzo :S gelukkig is dit nu alweer 3jaar geleden en is hij nu een echt doetje :)

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:57

De enige ervaring die ik hier mee heb is van een kat waar het na een tijd vanzelf beter ging. Familieleden van mij hebben in december een kat uit het asiel gehaald die daarvoor op een boerderij heeft geleefd. Die kat heeft ook eerst heel wat botsingen met ruiten en spiegels gehad, maar nu is ze veel voorzichtiger geworden. Nu zit ze alleen maar voor de ruit te kijken naar die kat aan de andere kant. Het lastige is namelijk dat de kat van de buren net als zij zwart is en dat dier wil nog wel eens door de tuin lopen en voor de ruit zitten. En dat ziet zij als een grote bedreiging, dus als ze wat ziet moet ze altijd even kijken of ze haar terrein moet verdedigen.

Lisaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:30

haha hoe herkenbaar. Mijn kitten valt zichzelf vaker aan in de spiegel :D ze maakt echt de meest rare sprongen, zo komisch.
Ik doe er niks aan, mij maakt het niet uit. Gaat denk ik ook wel over als ze wat ouder zijn.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:34

Katten hebben (net als de meeste diersoorten) geen bewustzijn, als ze zichzelf in de spiegel zien weten ze niet dat zijzelf het zijn dus ze hebben wat strijd met 'die andere kat daar'
Uiteindelijk vechten ze vaak 'de rangorde' wel uit en wordt het dus ook steeds minder ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 23:02

Maar ze doet t dus juist in de spiegel niet! :P Alleen in t glas van t raam.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:51

Mijne doet het nog steeds na 10 jaar, of nja, 'die kat' valt ze maar niet meer aan, want ze is er eindelijk achter dat dat pijn doet. Maar raar kijken blijft ze doen. Soms ook nog hoge rug en dikke staart. Een kat weet niet wat een spiegel is, dus voor hun is het gewoon een andere kat die hun huis binnen is gedrongen ;) En nja, ze leren het vanzelf af, en zo niet, is het alleen maar lachwekkend om te zien _O-

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:03

Dit is mijn kitten, deed het ook altijd! Ze is nu een jaar en snapt nu dat ze het zelf is :+

Lisaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:41

_O- hahahahaha zoals die kitten op het filmpje zo doet de mijne het ook. Echt precies dezelfde rare aanvals sprongen. Alleen doet de mijne het iets minder erg :+

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:44

WillemYntJee schreef:
Maar ze doet t dus juist in de spiegel niet! :P Alleen in t glas van t raam.

Daarin ziet ze ook een spiegelbeeld ;)
Misschien heeft ze de andere spiegel (nog) niet ontdekt.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 08:54

Ja de spiegel kent ze als geen ander (er hangt namelijk een touwtje achter waar je ook heeeel leuk mee kan spelen! :+ ) en daar loopt ze al vanaf dat ze hier is gewoon voor langs enz. Ze keek er wel in maar verder niks, ze ging niet zo idioot doen als met t glas.

Irene_vZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:58

Ik heb wel eens gehoord dat kittens zo zichzelf leren aanvallen/verdedigen. ,,Hoe dik moet mijn staart worden om er heeeeeel eng uit te zien?''

Die van ons heeft het nooit gedaan.. Die viel ons aan, maar das weer een ander verhaal.. }>