africhting van je kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

africhting van je kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 22:16

Ja je leest het goed, kat en geen hond.

Welke commando's kent jouw kat? En hoe leer je het aan?

Thomas kan apporteren (om de een of andere vage reden vind hij dat dat het beste gaat met een drijfnatte speelgoedmuis, dus tussendoor gaat hij hem even soppen in de waterbak)
Hij kan zitten, komen, kusjes geven, pootje geven en als ik vraag wat er is gaat hij miauwen.

bonte_bente

Re: africhting van je kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:26

hoe doe je dat? dat wil ik ook!!haha

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:27

Ik heb er een boekje over gekregen, echt heel interessant. Al zou ik sommige dingen niet aanleren, kat op de wc laten gaan bijvoorbeeld. :+
Heb tot nu toe nog geen tijd gehad om er mee bezig te gaan maar het lijkt me echt leuk. Mijn katten komen wel altijd als ik roep, maar ze zijn dan ook dol op aandacht (en eten _O- )

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:28

Apporteren deed onze poes. Gewoon uit zichzelf, niet alleen met speelgoed, maar ook dooie muisjes die de andere kat mee had genomen (wat schreeuwde ik alles bij elkaar)
maar voor de rest doen ze waar ze zin in hebben :)

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:30

oh gaaf een boekje...(H) mijn kat miauwd ook altijd als ik hem iets vraag... ook loopt ie met me mee naar me werk, of de supermarkt, meneer staat dan buiten op me te wachten en loopt weer mee naar huis... geweldig beest haha

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:31

Mijn vuilnisbakkies kunnen ook aardig wat! :j heb het ze aangeleerd met de clicker en veel geduld! :D

Pippi; zitten, liggen, rondje draaien, opzitten, pootje geven, kopje geven, op een blokje en ergens overheen springen, record; 1,60!! *\o/*

Pluk (dochter van Pippi); zitten, pootje geven, likje geven, rondje draaien, opzitten, op een blokje, in een doos en springen.. record ongeveer 1.50?? :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:32

De kat van mijn ouders apporteert ook, maar daar kwam hij zelf mee. Het liefst als mijn ouders in bed liggen en dan nog even de deur open hebben. Dan komt hij met een speelmuis (of *schaamt zich* een tampon, in verpakking natuurlijk) en die gooit hij dan op bed, springt er vanaf en gaat echt bij de trap staan te wachten, dan moet je gooien en gaat hij met een grote sprong de trap af en die muis halen, en dan hoor je hem weer boven komen, gooit hij weer de muis op bed en begint het weer opnieuw.

De andere poes van mijn ouders verzoop altijd alles, muisjes, elastiekjes, tampons (in verpakking het liefst met gaatjes van tandjes erin, dat je soort van tamponexplosie hebt)
Maar dat hebben wij haar ook niet geleerd hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:37

Als ik savond ga slapen hoef ik maar met mn vingers te knippen en ze sjeezen naar hun slaapplekje helaas sinds kort reageerd er eentje niet meer, die is stokdoof.

Ook weten ze dondersgoed wat 'in je mand!' is, en 'naar buit!!' dat betekend naar buiten.
Ook hier weer een spelbreker, de stokdove die reageerd heel af en toe nog op gebarentaal.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:37

Neville gedraagt zich als een echte kat en vertikt het om naar commando's te luisteren.
Jimmy daar in tegen kan zitten op commando, luister naar "kom op" (dan loopt hij mee) over het algemeen komt hij altijd als ik roep, dit is eigenlijk ut een grapje ontstaan, maar hij is zo op mij gericht dat hij echt bereid is om te luisteren :)
Met de kleine ben ik bezig met zit commando, met haar wil ik kijekn of er nog meer kan :+

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:39

Onze kat (Simba) kan zitten op commando, liggen en blijven.
Verder luistert hij naar: In de mand... en 's nachts slaapt hij bij mn ouders op bed. Als mijn ouders zeggen: Simpiee op groote bed?? (Haha klinkt echt raar als je het zo leest:P) dan rent hij naar boven en gaat hij voor de deur zitten wachten...

Mijn vorige poes (helaas overleden) die gaf kusjes, lag op mn nek... en miauwde terug als ik wat tegen dr zei :D

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 01:21

bij mijn kat is "zetje" zitten, "allez" betekent zoveel als foei, maar komt er op neer dat hij gewoon moet stoppen met wat hij bezig is, en ergens anders naartoe lopen.
Als je "auw" zegt tijdens een spelletje, dan stopt hij ook meteen met wat hij bezig is.
Twee keer op je been kloppen is volgen, twee keer op een tafel, stoel, enz kloppen is er op springen. Wijzen naar de grond is terug op de grond springen.
Vroeger koos hij ook altijd het blikje dat hij wilde door er een kopje tegen te geven (3 blikjes op een rij, en dan koos meneer er eentje uit, maar nu krijgt hij geen blikvoer meer)

Ik probeer hem te laten liggen op bevel, maar dat lukt me niet echt. geen idee hoe jullie dat aangeleerd hebben? Ik laat hem eerst zitten, en dan naar eethouding... maar liggen zelf wil maar niet lukken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 01:29

Mijn kat kan wel apporteren maar alleen als ze er zin in heeft :). Verder zijn wij baasjes degene die getraind worden. Een kat heeft geen baas, maar een slaafje :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:03

chocobroodje schreef:
Mijn kat kan wel apporteren maar alleen als ze er zin in heeft :). Verder zijn wij baasjes degene die getraind worden. Een kat heeft geen baas, maar een slaafje :+

Nee hoor! Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat katten iets niet gaan doen als ze er geen zin in hebben! :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:38

Mijn kat heeft mij afgericht. Als hij me strak aankijkt vanaf zijn krabpaal, wil hij eten. En als ik niet op schiet krijg ik een mep :D
Ik zou het zelfs niet durven om hem een kunstje proberen aan te leren, denk niet dat hij daar de lol van in ziet }>

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:34

Onze kat kan wel ergens op springen als je haar zegt 'op' en dan met je vingers knipt. Maar het is maar net of ze wil luisteren :+ .

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:38

Mijn katten kunnen eten, overal opspringen, miauwen, pootjes geven, achter dingen aangaan (niet terugbrengen) en nog veel meer...maar helaas niet op commando :D .

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:43

Ja hier heb ik ook een kat die kan op commando zitten.

Verder geen kunstjes.... ook niet zoveel zin om de tijd te nemen het aan te leren :D

MIjn andere kat valt niet veel te leren ze is een beetje autistisch lijkt het. Ze is alleen heel erg lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:45

Die van mij zijn alleen maar lief :+:

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:50

mijn vorige kat kon zitten, pootje geven, liggen, rol over en nog wel meer
de kat die ik nu heb kan zitten en aporteren en zegt mauw tegen alles wat ik zeg :Y)