wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MisticRider

wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 20:41

mijn poesje is net een uur geleden dood gegaan |(
dus ik ben natuurlijklijk helemaal verdrietig enz enz....
en nu mis ik het zo.... geen poesje op mijn schoot
maar nu weet ik niet of het wel slim is om er weer een te nemen,
omdat wij aan de weg wonen, en er al 2 van de 2 katten die wij ooit hadden zijn doodgereden.....
maar nu mis ik het zo erg dat ik het niet meer weet.... en de hond ik ook helemaal sip ;( ;( ;(

wat zouden jullie doen?

Wietsje92

Re: wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:42

ik zou toch een nieuwe nemen hoor, je kunt je kat voorlopig toch binnenhouden?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:43

Onze kat is altijd binnen, is dat geen optie?

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 20:45

nou wij wonen op het platteland,,, en de deuren staan altijd open,,, binnen houden kan bij ons echt niet

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:46

Naar voor je zeg! Ik zou niet een kat nemen die ook weer buiten loopt. Als binnen houden niet kan is het misschien beter om geen kat te nemen als er al 2 aangereden zijn. Is wel jammer, maar dit is ook geen pretje.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 20:55

ik zat er aan te denken om al een wat oudere kan te nemen een van 3 of 4?? is dit beter?

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:56

Nouja, alleen als die wel gewend is buiten te lopen natuurlijk, maar dan zou het wel een goed idee kunnen zijn.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:06

Misschien gewoon een echt oude uit het asiel halen, die gewend is om binnen te blijven?
En dan bedoel ik niet van 3 of 4, maar eerder van boven de 10 :j

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:09

Als de deuren altijd open zijn is binnenhouden idd erg lastig ...

Ik zou ervoor kiezen geen kat te nemen als je aan zo'n drukke weg woont en je ouders willen de kat niet binnen houden.

Misschien een konijn nemen dan?

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 08:04

nee sorrie ik heb niks met konijnen..... en die freet de hond op

ik woon opzich niet echt langs een drukke weg. want in dit dorp wonen nog maar 800 inwoners... alleen rijden ze er welleens hard....

ik heb pas een advertentie gezien van 2 oude dametjes die een huisje zoeken... die zijn 14 &15 jaar.. maar ik ben bang dat ze dan zo snel dood gaan

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:08

Pluk er één uit het asiel, dan kunnen ze lekker buiten op de boerderij scharrelen. Dat zullen ze prachtig vinden :)

(wel in het begin een week of 2/3/4 binnenhouden natuurlijk, anders ben je ze zo weer kwijt)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:08

MisticRider schreef:

ik woon opzich niet echt langs een drukke weg. want in dit dorp wonen nog maar 800 inwoners... alleen rijden ze er welleens hard....

ik heb pas een advertentie gezien van 2 oude dametjes die een huisje zoeken... die zijn 14 &15 jaar.. maar ik ben bang dat ze dan zo snel dood gaan

Dat is toch fantastisch! Die zijn al wat ouder, wijzer en kunnen hun laatste jaren op een boerderij slijten :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:10

Sterkte met het overlijden van je poes.. :(:) Ik weet hoe het is..

Ik zou inderdaad in het asiel gaan rondkijken, daar zitten erg veel dankbare poezels die heeel graag liefde willen en lekker willen spelen buiten!

En tja.. Als je katten buiten laat lopen heb je altijd het risico dat ze worden overreden, mijn katten lopen ook altijd buiten.
Maar binnen doen? Absoluut niet, dan zijn ze stokongelukkig.. Dus liever een iets korter gelukkig leven buiten dan een lang, ongelukkig leven binnen.. :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:18

Sodeletuut schreef:
Sterkte met het overlijden van je poes.. :(:) Ik weet hoe het is..

Ik zou inderdaad in het asiel gaan rondkijken, daar zitten erg veel dankbare poezels die heeel graag liefde willen en lekker willen spelen buiten!

En tja.. Als je katten buiten laat lopen heb je altijd het risico dat ze worden overreden, mijn katten lopen ook altijd buiten.
Maar binnen doen? Absoluut niet, dan zijn ze stokongelukkig.. Dus liever een iets korter gelukkig leven buiten dan een lang, ongelukkig leven binnen.. :)

Katten die binnen zitten hoeven lang niet ongelukkig te zijn, zeker niet als ze met meerdere zijn. Dat ligt eraan wat voor mogelijkheden je ze bied.
Sluit je ze de hele dag op of mogen ze overal komen en hebben ze genoeg om zich mee te vermaken, dat lijkt me een wezenlijk verschil.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:10

MisticRider schreef:

Maar stel nou, dat deze katten nog 4 a 5 jaar meegaan, dan heb jij de kans, ze toch de mooiste jaren van hun leven te geven?
Ook denk ik dat als katten voornamelijk gewend zijn binnen te zijn, en ze bij jou naar buiten kunnen/mogen dat ze dan veel voorzichtiger zijn.
Ik woon zelf aan een weg waar 30 km de wettelijke snelheid is. Nou je moet die tractoren eens zien razen hier voorbij, echt geen 30 hoor :n Maar mijn poezen zijn het eerste jaar binnen geweest en op een of andere manier vinden ze zelfs fietsen reuze eng en schieten dan de bosjes in.