Wat moet ik nu met mijn kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xWhitneyx

Wat moet ik nu met mijn kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 09:33

Ik zet dit bericht hier op bokt omdat ik radeloos ben...

Mijn turkse angora kater Sky van 4 jaar oud heeft eerst met mij op een flatje gewoond en er was niets aan de hand een voorbeeldige lieve kroelschootkat, niets vervelend en ging altijd netjes op de kattenbak..

Nu deze relatie over is en ik nu sinds februari in een appartement op de begane grond woon met tuin en met nog 2 andere katers van mn vriend en Sky lekker naar buiten is zo langzamerhand de ellende begonnen!

Sky kon het meteen met die twee andere katers goed vinden en hun ook met Sky dus dat was voor ons een hele opluchting , we hebben sky toen een week of 2 binnen gehouden zodat sky kon wennen aan zijn nieuwe huis + omgeving dit ging ook voorbeeldig..

Toen mocht Sky naar buiten.. en dit vond hij prachtig en kwam als we hem riepen ook meteen heel blij aangewandeld..
Je zou nu dus denken wat is dan het probleem???

NOu nu een paar maanden verder wilt sky niet meer naar binnen, HIj laat zich wel elke dag zien en loopt in de tuin maar zodra je 1 stap zet vliegt hij weg.. gevolg Sky kwam ook niet om te eten en werd magerder , kreeg hem niet te pakken .

uiteindelijk kwam hij zelf binnen en heb ik hem lekker gewassen en geborsteld en eten gegeven , liefde etc..

En hem ff lekker binnen bij me gehouden , dit ging goed totdat Sky pogingen maakte tot ontsnappen..
Toen dit niet lukte ging hij in huis piessen :( overal en gewoon voor je neus!

Dit gebeurt nu steeds als we hem ff binnen houden ons dure tegellaminaat is nu op bepaalde plaatsen echt kapot ... we hebben matten moeten vervangen , we hebben zelfs extra kattenbakken aangeschaft enz.. niets helpt '

Nu vanmorgen was het de druppel ik lag heerlijk te slapen sky kwam bij me liggen zoals hij weleens vaker doet (want het is echt een ontzettende lieve kroelkat gek op kinderen en visite dus daar ligt het niet aan ) en pist vervolgens heel mn bed onder inclusief MIJ :( :( :( :( :( heel mn beddegoed goor maar ook mijn matras helemaal doorweekt..

Mijn vriend heeft al meerdere malen gezegd die kat gaat weg!!!

hij pist als hij zn zin niet krijgt
Hij wilt zelf niet naar binnen dus wat moet je ermee?

Ik ben nu dus helemaal radeloos wat moet ik hiermee?????

weet wel dat dit niet langer zo doorkan gaan..

is dit nu pure dominantie??? omdat hij teveel van zijn vrijheid wilt genieten buiten?

tjady

Re: Wat moet ik nu met mijn kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:36

Is hij nog kater? Dan castreren, dan komt het gewoon door de hormonen.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:39

O wat vreselijk frustrerend... Ik heb ook een kat gehad die (het liefst) op bedden de boel onderzeek... heel fijn... Achteraf bleek dat deze kat jonger was dan de eigenaar beweerde, en dus veelste vroeg het nest uit is geweest.

We hebben het kunnen oplossen door haar terug te doen naar de oude eigenaar, waar hij nog enkele weken bleef en opgevoed werd door de andere katten daar, maar eenmaal thuis ging het weer verder (minder erg dan in het begin, maar zijn geur zat waarschijnlijk nog over). We hebben dan ook besloten weg toe doen en aan 2 mensen gegeven die er nog één zochten. Een nieuwe start voor een geweldig jong ding, wat ook helemaal goed ging gelukkig.

Verder was ik ook radeloos. Ik neem aan dat je hem goed op zn flikker geeft als je het ziet, maar er niets aan veranderd.

Ik hoop voor je dat je een mooie oplossing weet te verzinnen (kattenluikje o.i.d.?)

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 09:44

tjady schreef:
Is hij nog kater? Dan castreren, dan komt het gewoon door de hormonen.

Hij is gecastreerd

Verder krijgt hij ook echt wel op zn donder heb hem zelf in zn eigen pies besmeurd maar het interesseerd hem niet.. verder kattenluikje hebben we ook geprobeerd maar zonder resultaat en hij is verder zo blij buiten helemaal in zn nopjes maja een wat moet ik met een kat die alleen maar buiten wilt zijn? en dan een angora ik wil geen verwijten krijgen dat ik hem niet goed verzorg zn vacht enzo.. want het is zeker niet zo dat hij niet naar buiten mag vind het allemaal prima ...

maja... * zucht *

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:45

Als je kat zo graag buiten wil zijn, waarom mag hij dan niet lekker buiten blijven?

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 09:51

ivm met zijn vacht willen onderhouden en wil hem ook eten geven maar is onmogelijk om voer buiten te zetten ivm mn andere 2 katten waarvan 1 echt een veelvraat is

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 12:51

zou een manege iets zijn voor mijn kat aangezien hij graag met kinderen kroelt en dan is hij tog ook buiten?

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:56

Is het niet gewoon zo dat je kat vanzelf wel komt eten als hij honger heeft, dan kun je hem dan borstelen als je thuis bent iig. Het is dan misschien niet de mooiste angora die er bestaat, maar meneer heeft de vrijheid die die wil en jij zit niet elke keer met de rotzooi binnen.
Hoop dat het van zichzelf wel een beetje schoonwassende kat is, dan hoef je echt niet elke dag te borstelen toch?

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:56

Ik zou hem voor de zekerheid op blaasgruis laten testen.
Mijn kat (die ook buiten komt) ging ook opeens op rare plaatsen plassen. Het liefst in de wasmand of op bed.
Hij had idd blaasgruis. Is behandeld, krijgt speciaal voer, en er is nu niks meer aan de hand.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:59

Ik zou even een plasje bij de Da brengen, en uitsluiten dat hij misschien een blaasontsteking heeft ;)

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 12:59

Nou dat is het hem nu juist hij komt soms zo'n 2 a 3 weken niet binnen dan , hij laat zich wel zien maar komt niet terwijl hij echt wel honger heeft want zie hem dan ook echt magerder worden! maar het probleem is ook als hij komt hij net zo hard wegrent ;( en hij is zo verdomt snel , lokken werkt niet trapt hij niet in

dierenarts heeft hem gezond verklaart :? want heb vanalles geprobeerd maar nog steeds niet het juiste , heb zelfs duurder voer gehaald zodat als hij binnenkomt lekker kan eten en dan goed vol zit ...

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 13:00

hij doet dit naar mijn idee om te domineren omdat hij dit voor mijn neus doet zelfs als die dag ook gewoon op de bak is geweest , want hij wilt enkel maar naar buiten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:01

Ik zou ook even een plasje laten controleren en als he tniet medisch is hem lekker buiten laten. Maak eventueel een hokje waar hij in kan slapen en eten. Kan je eventueel ook afslutien met een kattenluikje met zender.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:46

In zijn eigen pies wrijven is walgelijk, ontzettend gemeen en bovendien erg zinloos.. sterker nog, het heeft meer negatieve effecten dan positieve, dus ik zou het niet meer doen.

Ik geloof niet zo dat de kat plast omdat hij zijn zin niet meer krijgt, maar meer omdat hij binnen misschien minder lekker in zijn vel zit en dan gaat sproeien (want ja, ook gecastreerd kan dat!). Heb je al Feliway geprobeerd of andere oplossingen die hormonaal gericht zijn?

En heb je al de urine laten testen bij de dierenarts? Niet een gewone controle op andere dingen, maar specifiek de urine laten testen?

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:44

Ik denk idd dat hij in huis piest om het zijn territorium te maken omdat die andere katten er ook zitten en hij eerst altijd alleen was. Denk dat het het territorium is van die andere katten en daardoor ook liever niet naar binnen gaat. Ook al gaan katten goed met elkaar om ze kunnen nog hun eigen territorium hebben.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:46

WildWings schreef:
In zijn eigen pies wrijven is walgelijk, ontzettend gemeen en bovendien erg zinloos.. sterker nog, het heeft meer negatieve effecten dan positieve, dus ik zou het niet meer doen.

Ik geloof niet zo dat de kat plast omdat hij zijn zin niet meer krijgt, maar meer omdat hij binnen misschien minder lekker in zijn vel zit en dan gaat sproeien (want ja, ook gecastreerd kan dat!). Heb je al Feliway geprobeerd of andere oplossingen die hormonaal gericht zijn?

En heb je al de urine laten testen bij de dierenarts? Niet een gewone controle op andere dingen, maar specifiek de urine laten testen?

Volledig mee eens. Eerste zin van deze reaktie was ook mijn eerste reaktie. Achterhaald, wreed en inderdaad volkomen zinloos.

Maar goed, wat zou je kunnen doen.... is het mogelijk je tuin dusdanig af te zetten dat Sky buiten kan spelen tot ie een ons weegt, maar gewoonweg de tuin niet uit kan?

EDIT: kan je het forum van kattenplaza.nl trouwens ook van harte aanbevelen. Het 'bokt' onder de kattenliefhebbers.
Laatst bijgewerkt door Abeltje77 op 30-09-09 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:51

Ik heb een vergelijkbaar probleem.. Ik woon op een flatje met twee katten, waarvan de ene eerst altijd buiten kwam (toen ik nog bij mijn ouders woonde). Hij kan hier ook naar buiten, maar alleen als wij thuis zijn en niet 's nachts. Daar werd meneer diepongelukkig en vooral enorm chagerijnig van. Terug naar mijn ouders was geen optie, omdat die een andere kat hebben waar hij absoluut niet mee samen kan.
Hij begon ook alles onder te piesen.. echt verschrikkelijk! Nu heb ik zo'n ding voor in het stopcontact wat ervoor zorgt dat hij gelukkiger wordt. Dit komt door feromonen, Feliway heet het. Het kost wel ff wat (33,95), maar hij is zoveel veranderd! Echt veel vrolijker en hij plast nu ook bijna niet meer binnen... af en toe nog wel, omdat zijn geur er in zit denk ik, maar wel veel minder!

Misschien kun je dat eens proberen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:42