Mijn turkse angora kater Sky van 4 jaar oud heeft eerst met mij op een flatje gewoond en er was niets aan de hand een voorbeeldige lieve kroelschootkat, niets vervelend en ging altijd netjes op de kattenbak..
Nu deze relatie over is en ik nu sinds februari in een appartement op de begane grond woon met tuin en met nog 2 andere katers van mn vriend en Sky lekker naar buiten is zo langzamerhand de ellende begonnen!
Sky kon het meteen met die twee andere katers goed vinden en hun ook met Sky dus dat was voor ons een hele opluchting , we hebben sky toen een week of 2 binnen gehouden zodat sky kon wennen aan zijn nieuwe huis + omgeving dit ging ook voorbeeldig..
Toen mocht Sky naar buiten.. en dit vond hij prachtig en kwam als we hem riepen ook meteen heel blij aangewandeld..
Je zou nu dus denken wat is dan het probleem???
NOu nu een paar maanden verder wilt sky niet meer naar binnen, HIj laat zich wel elke dag zien en loopt in de tuin maar zodra je 1 stap zet vliegt hij weg.. gevolg Sky kwam ook niet om te eten en werd magerder , kreeg hem niet te pakken .
uiteindelijk kwam hij zelf binnen en heb ik hem lekker gewassen en geborsteld en eten gegeven , liefde etc..
En hem ff lekker binnen bij me gehouden , dit ging goed totdat Sky pogingen maakte tot ontsnappen..
Toen dit niet lukte ging hij in huis piessen

Dit gebeurt nu steeds als we hem ff binnen houden ons dure tegellaminaat is nu op bepaalde plaatsen echt kapot ... we hebben matten moeten vervangen , we hebben zelfs extra kattenbakken aangeschaft enz.. niets helpt '
Nu vanmorgen was het de druppel ik lag heerlijk te slapen sky kwam bij me liggen zoals hij weleens vaker doet (want het is echt een ontzettende lieve kroelkat gek op kinderen en visite dus daar ligt het niet aan ) en pist vervolgens heel mn bed onder inclusief MIJ

Mijn vriend heeft al meerdere malen gezegd die kat gaat weg!!!
hij pist als hij zn zin niet krijgt
Hij wilt zelf niet naar binnen dus wat moet je ermee?
Ik ben nu dus helemaal radeloos wat moet ik hiermee?????
weet wel dat dit niet langer zo doorkan gaan..
is dit nu pure dominantie??? omdat hij teveel van zijn vrijheid wilt genieten buiten?