Vanavond zat er een brief in de bus van een nijdige buurman over mijn kat.
Hij is netjes ondertekend ook, maar vraag me niet welke buurman het is, want ik weet alleen de naam van mijn naaste buren, en helaas ook geen huisnummer.
En helaas niet gewoon aangesproken dus tsja.
Ruim een jaar geleden hierheen verhuisd, rustige buurt met een heleboel katten.
En ja ik heb twee opvallende katten, siameesjes.
Dus nu een klaagbrief waarin staat dat mijn kat de buurtterrorist genoemd wordt want hij plast alles onder, gaat huizen binnen als de deuren openstaan en doet zijn behoeftes in tuintjes.
Wat ik best geloof hoor, bedoel bij ons lopen er ook vreemde katten binnen en ja die plassen ook in mijn tuintje(s)
De keer dat mijn kat in mijn tuintje wou plassen kwam er een buurjongetje aan en jaagde hem weg, blijkbaar heeft die toen nog fanatieker andere tuintjes bezocht want de lijst van wat mijn kat misdaan heeft is enorm.
Staat dus ook in dat de hele buurt moeite heeft met mijn kat en begrijp me goed, hij is snel, en slim en ja een draakje.
Maar er lopen hier tientallen katten, alleen mijn naaste buren hebben er al vijf!
Dus aan de ene kant denk ik ja mijn kat is een draak, aan de andere kant is het echt allemaal mijn kat?
Of zien ze mijn kat beter omdat die zo opvalt?
Er lopen hier tig zwart/witte, rode, gevlekte etc. etc. katten en maar twee siameesjes.
Zal mijn kat dan de enige zijn die naast zijn behoefte hier thuis in de kattenbak ook alle tuinen volpist?
Heeft mijn kat genoeg pis voor 15 huizen en een kattenbak?

En natuurlijk wil ik hier best over praten, maar wie de piep is die buurman?
En waarom een brief in mijn brievenbus als ik gewoon aanspreekbaar ben?
Geloof niet dat ik ooit iemand gebeten heb.
Kat is al geholpen en hier in huis doet hij niets, ook niet als er andere katten binnen zijn geweest, wat regelmatig gebeurd want hier staan de deuren ook vaak open.
Plus dat het nu eind van de zomer is dus hij gaat binnenkort niet eens meer naar buiten.
Dussss...wat moet ik hiermee?
Buurman schrijft in zijn brief dat de situatie voor hem niet meer acceptabel is, moet ik dan mijn kat binnenhouden terwijl de rest wel gewoon los rondhuppelt en hun behoeftes in tuintjes doen?
Er staat ook duidelijk in zijn brief dat alle plas, in zjn tuin, op het kinderspeelgoed, in zijn moestuin etc. allemaal afkomstig is van mijn kat, denk dat duidelijk is dat dit moeilijk serieus te nemen is in een wijk die bolstaat van de katten.
Zit er zelf aan te denken hem een week binnen te houden, buurman in die tijd opsporen en dan eens vragen hoe die nu gaat. Als hij dan ja poedersuiker zegt kan ik hem er in ieder geval op wijzen dat de kat al een week binnen is.
Maar ik vind het minder, duur huis gekocht, veilig voor katten, honden en kinderen, rustige wijk dus, veel katten en dieren, en dan dit soort dingen.
Mensen hier nog andere suggesties?