wat voor bankstel hebben jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

wat voor bankstel hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 22:17

Ik zit wat rond te kijken voor een nieuwe bank en zit heel erg in tweestrijd.

Ik heb 2 honden, en 2 katten. Op dit moment heb ik stoffen banken, 2 verschillende.
1 heeft gladde stof *(vraag me niet wat ;) ) en hier blijven verschrikkelijk haren aan "plakken". De ander is van een ruwere stof (vraag me weer niet wat ;) ) en dit gaat redelijk, maar vlekken gaan er slecht uit.

Dus ik dacht (kunst) leer... maar dat lijkt me met de kattennagels weer geen succes?

Dilemma dus ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:20

Ik heb een blauwleren bank en de katten zetten er de nagels niet in, anders krijgen ze vliegles }>
Ik had eerder ook een stoffen bank en met de katten was dit echt een hel, kon 30 minuten per dag de bank schoonmaken,... :z

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:20

Wij hebben bekleding van polyester en katoen en daar krijg ik de haren wel heel makkelijk vanaf.
1 keer in de week even met een kledingborstel en plakroller en hij ziet er weer netjes uit.
Als de bank nou niet zwart was en de kat wit had het minder vaak gehouden maar meneer haart enorm uit.

Spritz

Re: wat voor bankstel hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:21

Een grijze,stoffen lounge bak :+:.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:22

Kunstleer zou ik sowieso niet doen, dat overleeft die kattennagels niet. De haren zullen er niet in gaan zitten, maar het is echt niet stevig genoeg om kattennagels te kunnen weerstaan.

Leer daarentegen is wel stevig genoeg, maar je moet wel verwachten dat er beschadigingen ontstaan van de nagels. Hoewel er bij ons wel her en der wat krassen zitten moet ik zeggen dat het me heel erg meevalt. Maar wij hadden maar 1 kat en die heeft maar iets van een jaar op en rond die banken lopen spollen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:31

een blauwe leren, bewust gekozen op het oog met de honden en nu ook 2 poezen.
Tot nu toe ziet hij er nog prima uit,maar ik heb hem ook pas 2 maanden!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:49

Het idee dat je als katteneigenaar een nette/haarloze bank hebt kunnen staan, en dan nog wel een nieuwe bank :')

De populatie hier bestaat uit mijzelf, 1 poes en 1 kater. Allebei erg lief, krabben zelden aan het meubilair. Maar we hebben allemaal wel haar.
De bank: ikeageval, uiteraard niet als eerstehansie hier in huis gekomen, en opgefleurd met gezellige kussens enzo :) De lila bekleding is wasbaar maar past niet in de machine :+ waardoor hij nu niet lila meer is. Dat is niet te zien hoor, er ligt een plaid overheen. Plaid past wel in de masjien ;) En ik ben bezig om nieuwe bekleding te maken voor de bank die dunner is dan de huidige bekleding, zodat die af en toe gewassen kan worden.

Plaid, een donkerblauw geval, ligt er trouwens pas sinds het weekend op en nu begint het er eigenlijk pas een beetje bij ons horend uit te zien. Het viel zo op dat er geen haren op zaten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:53

ik heb een 2 zits van mijn overleden oma van suede achtig iets, mijn honden doen er wel eens een poepje op ( vooral de kleinste die heeft een soort van verlatingsangst ) en leg daarom altijd een kleed of iets erop, zo kunnen ze er ook lekker op slapen :)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 00:01

Cinnepin schreef:
ik heb een 2 zits van mijn overleden oma van suede achtig iets, mijn honden doen er wel eens een poepje op ( vooral de kleinste die heeft een soort van verlatingsangst ) en leg daarom altijd een kleed of iets erop, zo kunnen ze er ook lekker op slapen :)

Jak..

ben ik dan de enige met hond die gewoon weinig last heeft van haren en andere viezigheden op de bank?

Ik heb een mooie nieuwe lederen dubbelgestikte bank uit een woonwinkel. Erg mooi en bevalt prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 00:04

ja is i dd niet fris maja daarom een laken of kleed erop. die doe je in de was en leg je er een nieuwe op en heb je nergens meer last van...beestje doet t ook altijd als we weg zijn, schijnt dus een soort verlatingangst te zijn dat ze bang is dat we niet terug komen en dan doet ze dat omdat ze dan weet dat ze op dr donder krijgt en dan weet ze dat we terug komen om haar op dr donder te geven..niet leuk maja t beestje kan er ook niks aan doen, Zijn ook mensen die verlatimngsangst hebben

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 00:06

Ik leg ook een kleed op de bank voor mijn poezebeesten :j
Fleecedekens die bij de bank matchen.

De banken zijn van stof, beetje tweedachtig.
Maar haken komen er gelukkig niet in, was ook een dure stof :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 00:20

hestejente schreef:
Het idee dat je als katteneigenaar een nette/haarloze bank hebt kunnen staan, en dan nog wel een nieuwe bank :')

Kán, als je Sphynxkatten hebt... ;)
Maar serieus, bega iig niet de fout die ik heb gemaakt destijds om bij een witte sterkverharende kat een goedkope donkerblauw stoffen bankstel te kopen. Werkt niet...tenzij je banken stofzuigen als hobby hebt of een extra patroontje in de vorm van wittehaarligplekken een verrijking voor je interieur vindt.
De bank in kwestie leeft nu onder grand foulards die regelmatig gewassen en uitgeklopt kunnen worden. De andere bank is een derdehandse neplederen door andere katten voorbewerkte bank, dus die paar krasjes die poeslief erbij zet zie je toch niet.

Maar de keuze blijft moeilijk, zeker met katten. Veel stoffen zijn toch wel haarvasthoudend en leer, zeker nepleer, is niet altijd even goed bestand tegen bankmollende katten. Voordeel van leer vind ik weer wel dat het zo makkelijk schoonmaakt. Misschien voor leer gaan en dan maar voor lief nemen dat er af en toe een nageltje blijft hangen? (echt krabben kun je wel afleren, maar met het op en af springen kan er af en toe wel wat misgaan, vooral als ze goeie klauwen hebben) Zelf zou ik nu bij een aanschaf toch voor iets tweedehandserigachtigs gaan, goedkoper én het geeft minder als de kat aan het interieurdesignen gaat. ;) (scheelt ook dat ik niet persee een ubermodieus huis hoef, katproof en functioneel is voor mij voldoende)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:42

Ik heb nu weer een leren bank en 1 kat. Kat nr 2 is pas aangereden en overleden. Leer bevalt mij het beste. Haren zijn er zo af. Wel zitten er wat krasjes op van het geren over de bank als ze een dol uurtje hadden :D
Ik heb vroeger ook een stoffen bank gehad. Met ook toen 2 katten en de nodige halen die ze maakten in de bank :o Erg lelijk om te zien die lange rafels. Maar goed het hangt uiteraard af van welke stof je hebt.
Mijn voorkeur is toch wel leer.
Laatst bijgewerkt door mooney1 op 30-09-09 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:47

Euhm ik heb over mijn bank een dekbedovertrek, kat2 zet er weleens zn nagels in maar t blijft gewoon netjes
Vind het wel handig, zo'n los ding over mn bank.. kan af en toe lekker in de wasmachine

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:48

Yvonniej schreef:
Cinnepin schreef:

Jak..

ben ik dan de enige met hond die gewoon weinig last heeft van haren en andere viezigheden op de bank?

Ik heb een mooie nieuwe lederen dubbelgestikte bank uit een woonwinkel. Erg mooi en bevalt prima

Nee hoor, ik schrik ook van de verhalen hier! Ik heb een hond, maar ten eerste mag die niet op de bank, alleen op commando en ten tweede moet ie het niet proberen ze nagels of tanden er in te zetten. Ik heb trouwens een leren bank. Totaal niet meer werk mee sinds ik een hond heb!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:54

Wij hebben 2 vrij pluizige katten en een nieuwe bank. :D

Het is een donker grijs/zwart/bruine stof... tja beetje moeilijk uit te leggen. Een beetje ruwe stof. Kattenharen zie je in ieder geval prima op. Tenminste die van onze licht gekleurde kat. Onze Noorse boskat is in de kleur van de bank.
Andere viezigheden hebben wij nooit op de bank. (ieeeehh!!!)

Ik stof zuig gewoon iedere dag eventjes.... ook handig tegen een vlooien plaag :D

Ik heb de bank wel laten impregneren met een vuilafstotende laag. Zie en merk je niets van.

Heb ik niet alleen voor de katten gedaan. We hebben ook 2 jonge kinderen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:57

Wij hebben een soort van,corduroi, sorry heb geen idee hoe je dat schrijft.Het is grijs en met de beesten is dat goed te doen.ooit hadden we leer maar dat was veel te glad en er werden ook veel te veel nagels in gezet.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:03

Ik heb een Ikea Ektorp hoekbank, is ook verkrijgbaar in 1-2-3 zits enzo, zijn stoffen banken. Deze stof is op zich wel lekker. Alleen haren toen de katten altijd op dezelfde plek lagen maar toen hebben we daar een mandje neergezet en nou zitten de haren in het mandje. Redelijk makkelijk te verwijderen. Als de katten perongeluk een keer hun nagels in de zijkant zetten zie je hier bijna niks van.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:08

Wij hebben een leren hoekbank met 2 honden.
Dit gaat prima.
Onze vorige bank (ook een leren) vond de kattenagels niet zo leuk, als ze er normaal op lopen was het geen probleem, wel als ze proberen om de hoek als krabpaal uit te proberen...
Met deze bank kan ik alleen de ervaringen zeggen met honden omdat onze kat helaas is overleden.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:09

ikea bank! goedkoop, zit lekker, met wasbare hoezen. de bank bestaat uit een frame, met daarop 2 kussens met beide een aparte hoes eromheen. de hoezen zijn niet extreem groot, en kunnen gewoon in de wasmachine (althans, nog nooit geprobeerd, maar volgens mij passen ze er wel in). katten liggen ook regelmatig op de bank en hij ziet er niet echt harig uit (zuigen 1x in de week de bank).
af en toe hangen onze katten wel eens in de bank (zo vlak voor hun vliegles..) maar ik heb nog geen ernstige schade aan de hoes kunnen ontdekken. maar wel handig: mocht de hoes wél ernstig beschadigd zijn, kun je bij de ikea gewoon een nieuwe halen :D.
Afbeelding
bron: ikea.nl
en hier dan een aantal delen van, zodat we nu een hoekbank met poef hebben ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:15

ik heb een leren 2 en 3 zits
hondlief gaat er vaak op zitten als ik niet thuis ben waardoor nu het zitgedeelte ruw is geworden, door zijn natte zandpoten. Ik
heb er nu 2 deketjes op liggen en die gooi ik regelmatig in de was

Mijn katten krabben niet aan de bank, maar springen vaak op de rugleuing en het komt wel eens voor dat ze blijven hangen of eraf glijden en heb ik er weer een kras bij

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:58

Ik heb een leren hoekbank. Een tweede handsje, met hier en daar een slijtageplekje. Daar rauzen we heel wat op af, 2 poezen, mijn 2 hondjes en met grote regelmaat de 2 doggen van zoonlief. Behalve de al aanwezige slijtageplekken is er niets aan te zien. Zelfs de nagels van de doggen niet, en geloof me die zijn huge!

doggenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:25

Wij hebben ook aardig wat beestjes hier rondrennen en we hadden eerst een vrij duur bankstel... nooit meer dus.
Toen hadden we van Ikea een bank met afneembare hoezen. Geweldig...dus niet want zelfs in koud water wassen pasten ze na
het wassen niet meer om de kussens van de bank. Ikea zei dat grofweg dat ze daarom ook losse nieuwe hoezen te koop
hadden omdat sommige hoezen hoe dan ook krimpel zodra er water bij komt.
Nu hebben we een bankstel van Leen Bakker, goedkoop en ziet er erg sjiek en netjes uit. Is geen soëde maar een soort nep.
Als er een dog nu langs loopt en er vliegt een kwijltje door de lucht naar de bank toe of zo dan was je dat zo eraf met een sopje
en de bank ziet eruit als nieuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:09

Yvonniej schreef:
Jak..

Nee hoor mijn hond komt niet op de bank, ik vind dat persoonlijk erg vies en wil dat dus ook niet hebben.
Ik heb een stoffen bank alleen de katten zitten erop.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:10

Ik heb een leren bank. Je kan daar spul voor kopen om de krasjes weg te werken. (wij hebben een kat)