omega3-6-9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

omega3-6-9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 16:26

Ik heb een jack russel met veel last van allergieen, zie mijn verhaal in dit toppic:

[BB] Jeuk en ik weet niet meer hoe ik verder moet.

Nu is mij geadviseerd door verschillende mensen en door de da om omega 3-6-9 te gaan gebruiken als ondersteuning en dat doe ik nu dus ook iedere dag.
Hij krijgt iedere dag 5 ml megaderm van Virbac.
Nu heb ik alleen weer gehoord dat omega 3-6 wel heel goed zijn en bijvoorbeeld ook gewoon in visolie zitten.
Deze kun je ook gewoon bij da of hema krijgen.
Want omega 9 zit meestal al in de voeding en teveel aan omega 9 zou niet goed zijn.
Wat is nou waar en wat zijn jullie ervaringen?

Ik gebruik het nu een week de megaderm en alleen de hond met de allergieklachten krijgt het maar hij verhaart niet meer zoveel terwijl de andere jack russel die het niet krijgt nog volop verhaart.
Dus eigenlijk ben ik heel positief in deze korte tijd.

Sodera

Re: omega3-6-9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:50

Wij voeren onze hond Royal Canin Sensitive met toegevoegde Omega olie en ook wij hebben een groooooot verschil gemerkt.
Misschien is dit een optie voor je? Het is duur voer en ik weet niet precies wat voor allergie je hond heeft, maar het helpt onze hond met overgevoelig maag-darmkanaal errug goed!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:46

Ik weet alleen dat hoe minder geconcentreerd de omega's hoe meer troep erbij zit... Zelf slik ik alleen omega 3 bij en dan steeds extra geconcentreerde spul.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 18:40

_Tara_ schreef:
Ik weet alleen dat hoe minder geconcentreerd de omega's hoe meer troep erbij zit... Zelf slik ik alleen omega 3 bij en dan steeds extra geconcentreerde spul.

Waar kan ik dat terug vinden hoe meer het geconsentreerd is?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:08

Op de achterzijde. Daar staat dan het aantal mg dha/epa per 1000 mg ofzo.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:22

Altijd lastig die allergieen.. welke heeft hij allemaal. las in je vorige topic vlooien, maar welke nog meer??

Ontvlooi je hem elke maand??

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 16:38

Tuurlijk ontvlooi ik hem elke maand.
Hij heeft last van verschillende zoals meelmijt, copramijt, melganzevoet en nog het een en ander.
Op het moment gaat het beter dus volgende week ga ik proberen de prednison af te bouwen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:42

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 16:46

Heb ik wel overwogen maar ik vind het drie keer niks.
Het blijkt dat dit het hele imuunsysteem plat legt en de t-cellen, daardoor hebben tumoren vrij baan.
Ik weet niet wat dan erger is.
Ik heb er het een en ander over gelezen maar lees ook veel reacties dat het niet helpt.
Buiten dat krijgt ik dit soort grote tabletten er niet in bij onze hond.
Prednison is rotzooi maar Atopica zeker ook.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:49

denk dat prednison meer rotzooi is dan atopica hoor.. prednison vreet heel de lever weg op langer termijn..

tuurlijk elke medicijnen hebben nadelen, maar een leven met veel jeuk is denk ik ook geen optie.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 17:20

Don_Zhivago schreef:
denk dat prednison meer rotzooi is dan atopica hoor.. prednison vreet heel de lever weg op langer termijn..

tuurlijk elke medicijnen hebben nadelen, maar een leven met veel jeuk is denk ik ook geen optie.

Dat weet ik dus zo net niet of prednison erger is dan atopica, de dingen die ik over atopica heb gelzen vind ik toch niet om te verwaarlozen.
Ik laat gewoon optijd de leverwaardes nakijken en dan hopen dat het goed blijft gaan.
Met de prednison is de jeuk nu weg, maar het zijn gewoon afwegingen die ik maak.
Ik heb alles geprobeerd en het heeft me een hele hoop geld gekost, alleen atopica staat me echt niet aan.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:24

heb je het er weleens met je dierenarts over gehad..
voor zover ik nl weet is atopica juist het middel tegen jeuk e.d als niks helpt.
het heeft de voordelen van de pred, alleen de nadelen niet.

ik vind altijd dat er erg veel wordt gezegd. wij hebben aardig hondjes erop staan en die zijn allemaal super opgeknapt.

heb het er eens over met je DA ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 17:36

Don_Zhivago schreef:
heb je het er weleens met je dierenarts over gehad..
voor zover ik nl weet is atopica juist het middel tegen jeuk e.d als niks helpt.
het heeft de voordelen van de pred, alleen de nadelen niet.

ik vind altijd dat er erg veel wordt gezegd. wij hebben aardig hondjes erop staan en die zijn allemaal super opgeknapt.

heb het er eens over met je DA ;)

Ja hoor mijn da heeft me dit gezegd, maar atopica blijkt toch echt wel belastender te zijn dat dat het in eerste instantie lijkt.
Daarbij zijn de dingen die ik gelezen heb gewoon reacties van mensen die het geprobeerd hebben.
Ik waardeer het dat je me wil helpen.