Eindelijk weer wandelen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Eindelijk weer wandelen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 16:23

Een tijd geleden heb ik hier een topic geplaats over mn rottweiler waar ik niet mee kon wandelen,
Alleen mn moeder.

Mn hond gaat ineens uit het niets uit zn stekker tegen mensen , fietsen , auto's noem maar op..
Dit is al 4 jaar aan de hand...
Op de 1 of andere manier is dit bij mij nog erger en voelt hij heel sterk de drang om mij overal voor te beschermen, Dus is het onmogelijk voor mij om lekker te gaan wandelen.

Mn moeder kan wel met hem wandelen en doet dit dus ookal 4 jaar, Maar het is mijn hond, mijn kindje me alles..
En nu die ouder word heb ik weleens de gedachten van dalijk is die dood en heb ik alleen met hem kennen wandelen toen die klein was..

K heb op mn topic veel negatieve maar ook positiefe reactie's gehad, en ook tips.
Waaronder de opmerking om een muilkorf om te doen...

K wou dit eigenlijk niet, Want het is GEEN agresieve hond, Totaal niet.
En ik wil ook niet dat mensen hem zo zien..

Gister kwam de gedrags terrapeute (??) lang en k heb het idee voor gesteld...
Ze vond het een goed idee en mn moeder ook, Dus we hebben nu een mooie muilkorf, Die niet echt opvalt en hij kan ook gewoon nog kleine snoepjes eten als die hem om heeft...

Hij heeft hem vandaag binnen al een paar keer even om gehad om te wennen en het intereseerde hem niet zoveel, Me moeder is nu werken en daarna gaan we wandelen met hem, Me moeder gaat de eerste paar keer nog wel mee, En dan kan ik eindelijk weer met mn mooie vent wandelen :D :D :D

K hoop zo dat dit voor ons een keer punt word en dat k weer kan gaan genieten van hem zoals t bedoelt was toen we hem kochten :D.

Laika

Re: Eindelijk weer wandelen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:22

Fijn dat je nu wel met je eigen hond kan wandelen, maar...... kon die gedragstherapeute geen andere oplossing bedenken?
Mij lijkt dit een beetje symptoom bestrijding, terwijl je beter de oorzaak kan behandelen. Ik vind het een beetje TE simpele oplossing.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 18:45

Laika schreef:
Fijn dat je nu wel met je eigen hond kan wandelen, maar...... kon die gedragstherapeute geen andere oplossing bedenken?
Mij lijkt dit een beetje symptoom bestrijding, terwijl je beter de oorzaak kan behandelen. Ik vind het een beetje TE simpele oplossing.

Ik vind jou gedachten gang een beetje TE simpel...

Als je goed leest zie je dat het al 4 jaar aan de gang is, Denk je dat we in die 4 jaar niet al alles hebben uit geprobeert?
Andere oplossing zoals? Een snoepje geven als die niet meteen bijt, en dan maar blijven hopen dat het nooit uit de hand loopt?

Tjha de oorzaak, Als jij me die kan vertellen weet ik het ook, We hebben niet voor niets een gedragstherapeute, Niemand weet de oorzaak dus die kan je ook niet behandelen..

K vind een muilkorf totaal GEEN simpele oplossing, t doet mij namelijk heel veel pijn om mn mooie lieve hond die helemaal geen slecht karakter heb te moeten muilkorven...

Laika

Re: Eindelijk weer wandelen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:58

Maar zo bedoel ik het dus ook niet. Ik doel op die gedragstherapeute, heeft die geen andere oplossing dan die muilkorf? Want kijk, ik ben dus geen gedragstherapeut, maar die tip had ik je ook wel kunnen geven snap je?
Ik begrijp heel goed dat je alles probeert en dat je daarom die therapeute hebt, maar haar oplossing in deze vind ik dus te simpel.