Probleem met logeerparkiet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Probleem met logeerparkiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 08:25

Een vriendin van me is gisteren naar Nieuw Zeeland vertrokken voor 21 dagen en ik pas dus op haar geliefde parkiet.
Deze is normaal echt handtam, maar sinds gisteravond valt ie m'n hand echt aan. Hij bijt hard en hupst er even op, maar blijft niet zitten zodat ik 'm even de kooi uit kan doen om te spelen.
Heb m'n vriendin al geSMSt en die zegt dat het nogsteeds 'proeven' is, alleen dan harder. Nou fijn, waarom blijft ie dat doen terwijl ie dat eerder niet deed? (Dit is z'n 2e nacht hier)
Wat kan ik hieraan doen? Want hij bijt best 'hard' .

Pluttersput

Re: Probleem met logeerparkiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 08:53

Je hebt hem sinds gisteren. Geef hem even de tijd om aan een nieuwe situatie te wennen, en om aan jou te wennen. Het zou ook nog kunnen dat de parkiet jou gewoon niet zo aardig vindt. Net als met konijnen, die kunnen ook enorm eenkennig zijn.

oOoKellyoOo

Re: Probleem met logeerparkiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 08:55

Idd geef hem even de tijd om te wennen, andere omgeving vrouwtje weg, is allemaal niet niks hoor

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 08:57

stiekem inruilen voor een andere parkiet bij de DW :Y)
nee grapje, hij zal idd wel gewoon moeten wennen. vogels kunnen heel heftig reageren op stress, zoals bijvoorbeeld een nieuwe omgeving en/of een ander baasje...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 08:59

Dat is waar, maar m'n vriendin heeft zelf gezegd dat ik meteen 'aan de slag' moest. :+ En dat ie na 1 dag al gewend zou zijn. Nouja, verder ben ik niet zo van de parkieten dus wist het ook niet.
Ben allang blij dat ie lekker eet, praat en speelt :j alleen dat bijten is minder. Dag 1 deed ie dat overigens niet, en dag 2 ook niet tot de avond, dus vandaar dat ik het raar vind ;)

En van vriendin moet ie toch echt een uurtje per dag even lekker uit z'n kooi om in z'n speeltuintje te spelen, maar zo lukt 't me ook niet echt hem eruit/erin te krijgen. :=

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:30

Onze parkiet mag mij ook echt niet sinds ze er een maatje bij heeft gekregen!!! }> Heeft zelfs een keer echt door gepikt in m'n hand. Maar mijn vriend kan er dus wel alles mee terwijl ik er eerst veel meer tijd aan besteedde. Sinds ze dr vriendinnetje bij heeft gekregen is ze gewoon heel eenkennig geworden wel jammer eigenlijk.