Onze kat was net aan het spelen en iets, wat bij nader onderzoek een grote spin bleek te zijn.
Maar ik heb nog nooit zo'n spin gezien

Ik heb hem een enkeltje tuin vd buren gegeven.
Het was geen normale spin die je deze tijd van het jaar veel zien... je weet wel, die bruine gevallen die nu overal webben aan het spinnen zijn
Ook geen zwarte weduwe, dat heb ik meteen even gecheckt 
Het was een grote *huge!*
grijs/zwarte spin.Hij had geen aftekeningen aan zijn lijf of poten, wel een lichter plekje aan de onderkant, licht bruinig.
De rest was zwart, voorlijf glimmend en zijn achterlijf mat.
Het was een loop-spin model, dus een redelijk groot voor-lijf en smaller achterlijf. Maar dan wel met lange grijs/zwarte poten. Het geval was ongeveer 3cm incl poten.

Help mij de nacht door
Bah moet er niet aandenken.
Zoiets zat laatst in mijn plee pot! Uiteraard -onder luid gegil (

die heb ik hier dus ook heeeeeeeeeeel af en toe..stomme coniferen van de buurman!!! hij wil ze maar niet weghalen! en we hadden dr 1 dit jaar bij mn opa! vorig jaar ook 1 hier en 1 daar (heeft ook coniferen in de tuin, al zitten ze wel op meer plekken hoor) en dr heeft dr eentje een keer in een doos gezeten, zat hij binnen in een trechtervormig wep, je zag hem zo niet maar hij kwam naar buiten toen er blaadje aan zn wep zat.... BLEH!!!!!!!!!!!!!! maar moet stoppen voel t overal kriebelen en het idee dat hier nog ergens zoon bruine achter me onder/achter de kast moet zitten (die ontsnapte voor we hem konden vangen) vind ik ff heel eng hihi