Weer een nieuw avontuur ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Asjemenauw

Weer een nieuw avontuur ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 14:46

Afgelopen zaterdag kwamen we thuis (rond 23.15 uur) van een gezellige verjaardag. Mijn man ging even een plasrondje met Quinta lopen en ik maakte ondertussen het huis gezellig.

Niet veel later kwamen Niels en Quinta weer thuis.
Zo vanuit mijn ooghoek zag ik de hond de huiskamer inlopen, terwijl ik haar ook de trap hoorde oplopen ??? Hoe kan dat nou?? Ze kan niet op twee plaatsten tegelijk zijn ?? Dus ik draai me meteen om om de situatie eens helder op te nemen en wat zie ik ?? Niet Quinta maar een onbekende bruine Labrador loopt vrolijk kwispelend in onze huiskamer !!
Natuurlijk vroeg ik mijn man direkt om een verklaring.

Niels -gezellig borreltje op- was Quinta aan het uitlaten en onderweg kwamen ze deze hond tegen. Helemaal niemand in de buurt. Die hond was in zijn uppie. Volgens Niels was er sprake van een onmiddelijke 'klik' tussen de twee dieren. En de vreemde hond bleek -volgens Niels- ook zeer vriendelijk en behulpzaam te zijn ... want toen Quinta zand in haar oogjes kreeg heeft de vriendelijke vreemdeling geen ogenblik geaarzeld en meteen zijn diensten aangeboden ... hij heeft Quinta naar huis geduwd. Volgens Niels kon het wel eens zo zijn dat deze hond misschien een weggelopen blindengeleidenhond is :!:

-krak deed toen mijn klomp-

Terwijl Niels zijn verhaal doet ben ik ondertussen druk doende om de twee honden met de 'klik' uitelkaar te houden. Quinta had nl helemaal geen zand in haar oogjes --> ze is loops !!! En de bruine Labrador is geen blindegeleidenhond --> maar een gezonde reu !!!

Hoe kan je dit toch doen Niels ?! Roep ik nog kwaad. Waar zijn je hersens ?? Waarom neem je die hond mee naar huis ?? Help is ff mee om die twee te van elkaar af te houden sukkel !!!
Ja wat had ik dan moeten doen? Die hond gewoon laten lopen ?? Straks loopt tie nog onder een auto ?? Kan hij toch beter een nachtje hier blijven ??? Quinta vind hem ook heel aardig ??? Is toch ook gezellig voor haar ?? Heeft ze een logé ... leuk toch ??? Ja wat had ik anders moeten doen ??? "Je had ook boos op me geweest als ik het verhaal had verteld en de hond helemaal alleen aan zijn lot had overgelaten" stameld Niels nog.

Wat nu gedaan ?? De hond een nacht hier houden ... dat zag ik niet zo zitten. Quinta loops en deze hond zeer duidelijk klaar voor de job ... en dat zo een hele nacht ... en dan over een paar maanden een stuk of 9 ongelukjes in huis ??? Heremetiet !! Dat zag ik niet zo zitten :?
Maar ja, alle hulpdiensten zijn op zaterdag gesloten. Misschien dat ik morgenochtend naar de dierenarts kon gaan om te kijken of de reu misschien een chip heeft --> kunnen we de eigenaar opsporren. Maar ja ... dan is tie wel een nacht hier ?? Pfff ... tuurlijk, als er echt geen andere oplossing is, dan moet het maar en dan zien we wel hoe we het gaan regelen, maar echt een fijn vooruitzicht is het nou ook niet bepaald ...

Ik heb me maar omgekleed. Trainigsbroek aan, gympies eronder, makkelijk jasje aan en ik besloot om maar met de hond de buurt zou gaan aflopen op zoek naar zijn baasjes. Je moet toch wat.

Zo gezegd zo gedaan. Bruine kerel aan de riem en de straat ermee op. Ik liet hem maar een beetje achter zijn neus aanlopen, misschien dat hij dan zijn weg naar huis zou vinden ofzo. Ondertussen vroeg ik aan elke voorbijganger of ze misschien de hond kende, misschien kende ze de baas of hadden ze hem vaker zien lopen in een bepaalde wijk ofzo?
Ik had geen succes. Niemand kende de hond en de hond zelf ... die liep wel zijn neus achterna maar ik kwam steeds terug bij mijn eigen voordeur :roll:

Ik denk dat ik het hele dorp wel 5 keer heb rondgelopen. Iedere voorbijganger heb ik aangehouden en ondervraagd. Bij 1 persoon deed de hond uiterst vriendelijk, maar de jongen ontkende in elke toonaard de hond te kennen. Even had ik hier mijn vraagtekens bij, dus vroeg ik de jongen uitdrukkelijk of hij de hond echt niet kende omdat het erop leek dat de hond de jongen wel te kennen en dat dat allemaal niet erg was, maar als hij de hond had gedumpd en dat hier stond te ontkennen --> dat zet ook geen zode aan de dijk dus hij moest er maar eerlijk mee komen en dan zou ik het verder wel regelen met de hond. De jongen (jaartje of 17 oud) ... nee echt niet mevrouw ... ik ken die hond ECHT NIET !!! Ik moest hem maar op zijn woord geloven. Hij kwam wel oprecht over. Dus heb ik mijn excuses gemaakt en de bruine kerel en ik hebben onze zoektocht voort gezet.

Na minimaal 2 uur gelopen te hebben zijn we huiswaarts gegaan. De hond en ik moesten nodig wat te drinken hebben. Nadat de dorst gestild was zijn we weer vertrokken. Ik doe nog 1x het hele rondje dorp zei ik tegen Niels. Als we dan nog zijn huis niet gevonden hebben dan weet ik het ook niet meer !!!

Weer een 1,5 uur verder gingen we weer richting huis. Ik was kapot !! Ik was overal al geweest. Heb onderweg iedereen aangesproken. Bij elk huis waar nog licht brandde heb ik de bruine lobbes in de ogen gekeken en gevraagd of dat misschien zijn thuis was, maar de hond gaf geen sjoegen. In mijn hoofd was ik al aan het bedenken hoe we de hond gingen settelen voor de nacht. Natuurlijk wel op een manier dat hij en Quinta niet samen zouden kunnen zijn :?

Twee huisblokken voor mijn huis ... eindelijk!!! Daar liep iemand te fluiten !! Zou het iemand zijn die zijn hond probeert te vinden of is het iemand die fluit van plezier ??? Van de hond werd ik niet veel wijzer, hij reageerde totaal niet op het gefluit ... pffff ... dit zou waarschijnlijk ook niet zijn baas zijn dacht ik nog even.

-De moed zonk weer terug mijn schoenen in :| -

Ach waarom ook niet. Ik had elke voorbijganger al aangesproken, dus waarom dit stelletje niet? Ik ben op de mensen afgelopen en wat bleek ... toen we dichterbij kwamen en de mensen hun hond herkende ... BINGO :!: :!:

Wat waren ze blij !! Zie liepen al vanaf 17.00 uur die middag naar stoute Bilou te zoeken. hadden bijna de moed opgegeven en hun zoektocht voor deze nacht gestaakt om de volgende dag verder te gaan zoeken. Ze waren net als ik onderweg naar huis. Het was immers al heel laat geworden (zeker na 3-en) Wat een stom toeval dat we elkaar op dit punt troffen.
We hebben telefoonnummers uitgewisseld ... Quinta is nog wel eventjes loops en mischien ziet Bilou nog een kansje schoon om zijn vriendin te bezoeken??? In dat geval kunnen we Bilou's eigenaren eventjes bellen en komen ze hem weer ophalen :lol:

In het andere geval ... Bilou heeft Quinta immers naar huis geduwd ... kan ik ook even bellen om door te geven dat Bilou vaders is geworden van een x aantal pups ...

Echt hoor ... sinds Quinta is het nooit meer saai in huis ;-)

Quinta ... Voor het geval dat ... maar even oefenen voor haar nieuwe rol als huismoeder ...
Afbeelding

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:53

_O- _O- _O- Toch leuk he als een in lichtelijk verheugde staat van ontbinding zijnde vriendje je loopse teefje gaat uitlaten. Ik denk dat er nog niets gebeurt is hoor, anders hadden de honden wel een tijdje gekoppeld gestaan. En anders veel plezier met het nestje _O-.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:55

Hahaha, wat een verhaal zeg! En manlief ook zo lekker droog dat ze elkaar lief vonden, hahaha. Raar he ;-)
Het is in ieder geval geen saaie bedoeling met Quinta in huis :-)

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 15:01

Ja ... Niels vond het allemaal helemaal niet zo'n punt ... lekker dronken droppie }:0

Hij heeft het wel voor elkaar dat hij nooit meer de kans krijgt om in beschonken toestand een rondje met te hond te gaan lopen natuurlijk.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 15:11

AngelofLove schreef:
Hahaha, wat een verhaal zeg! En manlief ook zo lekker droog dat ze elkaar lief vonden, hahaha. Raar he ;-)
Het is in ieder geval geen saaie bedoeling met Quinta in huis :-)

Nee klopt echt als een zwerende vinger :Y)
Wij hebben Quinta uit het asiel. Ze zat daar als 1,5 jaar oude hond met reeds 4 eigenaren versleten op een nieuw thuis te wachten.
Sinds november 2004 hebben we geen saai moment meer gekend ... zou er zomaar een flink boek over kunnen schrijven ... maar we zijn erg gelukkig met onze gekke griet hoor.

me_myself_i

Re: Weer een nieuw avontuur ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:39

Haha wat een verhaal :D leuke hond heb je trouwens :D als ze niet aan elkaar vastgekoppeld hebben gezeten is er een hele kleine kans dat je hond moeder wordt hoor, maar goed daar kom je vanzelf wel achter.. :P

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:42

haha geweldig
Fijn zo`n behulpzame hond :D
En vooral ook lekker zo`n mannetje wat even niet helder na kan denken! :D
dan maak je nog eens wat nachtelijke avontuurtjes mee...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:47

hahaha wat een verhaal en dan kijk ik naar je gebruikersnaam en dan ga ik echt in een stuip :')

gelukkig heb je de baas gevonden!
ben benieuwd of de bruine lobbes je al een stapje voor was met het " duwen" van de teef :P

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:57

Whaha het zal je maar gebeuren :+ Zo maak je idd nog eens wat mee op een gezellige zaterdagavond :) Gelukkig kwam je de eigenaren nog tegen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 23:46

*beeldenk modus weer uit*
Geweldig verhaal dit, zie het helemaal voor me, duwende soute Bilou, oostindisch doof voor zn eigen baas in de hoop dat ie toch met jou mee naar huis mocht....

Er bestaat zoiets als de morning after prik voor honden, misschien even de DA bellen? Of ga je het volgende avontuur van een eventueel nestje aan?

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 01:51

Mjahhh het avontuur van een evt. nestje aangaan ??? daar hebben we hier een kleine discussie over ...
Niels zou het wel heel leuk vinden, maar ik vind dat ik beslis omdat ik mag zorgen voor al die gezeligheid

Eigenlijk zou Quinta zeer binnenkort 'geholpen' worden, ze heeft de laatste tijd wat last gehad van schijnzwangerschappen (word elke keer een tikje heftiger) en wij zijn bang dat het op een keer uitdraait op een baarmoederontsteking. Uit voorzorg willen we dus de operatie laten uitvoeren, maar dan moet ze eerst nog even 5 kilootjes afvallen. Als dat gebeurd is gaat ze onder het mes.

Tja een nestje ... ergens ook wel heel erg leuk, maar ja ...
Volgende week hebben we een afspraak met de dierenarts. Quinta gaat gewogen worden. Als ze op gewicht is word er een afspraak gemaakt voor de operatie ... maar kunnen we haar evt ook nog even laten scannen om te zien of ze dragend is of niet. We hebben dus een week om te beslissen wat we evt. met het evt. nestje zouden willen doen.
Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen hoor. De honden hebben niet vast gezeten. Aan de andere kant ... Bilou heeft wel een half uurtje kunnen duwen ??? Stiekem hoop ik dat Bilou door het donkere van de avond er geen gat in zag en gewoon maar wat deed :o :+

Ik heb mijn lesje wel geleerd hoor. Voortaan laat de BOB ook de hond uit voor de laatste ronde }:0

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 02:03

Wat een verhaal zeg!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:57

Geweldig verhaal :D :D

Bilou ook lekker meewerkend toen je zn baasjes probeerde te vinden :roll:

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 11:01

Ja ... Bilou werkte lekker mee :roll:
Hij vond al dat 'wandelen' wel gezellig hoor ... snuffeltje hier, plasje daar ...paste precies in zijn straatje

Je zou denken dat de hond wat gebrander zou zijn op het vinden van zijn baasjes ... hij was ze al vanaf 17.00 uur kwijt.
Toen hij met hen herenigd werd (bijna 10 uur later) was hij nou niet dat je zegt gelukkig. Hij ging liever weer met mij mee naar huis want ja wij wandelen zo gezellig en ik heb ook een leuke teef die thuis op hem zit te wachten :D

Kerels??? pfff

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 14:21

Het word nu stiekum toch wel een beetje spannend ... :=
Sinds haar avontuur met Bilou merken we niks meer van de loopsheid van Quinta

-het zal toch niet-

Mijn nuchtere hoofd denkt nog steeds dat er maar weinig gebeurd kan zijn tussen de twee honden, maar ik begin um nu toch wel een beetje te knijpen. Ik gooi het er maar op dat ze dus gewoon echt al aan het eindje van haar periode was en dat dit nu gewoon allemaal een samenloop is van stomme toevallen. Nog eventjes het weekend door ... dan weten we snel meer!