De grote verassing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlinda

De grote verassing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 20:02

Verhaal

's Ochtends vroeg flapt pap er per ongeluk iets uit, iets van "Zullen we de grote verassing vertellen?". Mam gelijk helemaal boos dat hij daar nu iets over heeft gezegd terwijl ze nog zo had gezegd dat het geheim moest blijven. Wij maar doorvragen, en doorvragen maar nee hoor we krijgen er verder simpelweg NIKS uit. :+ Op een gegeven moment geef je het dan maar op en ga je verder met je dagelijkse bezigheden (in dit geval: alle topics met foto's op bokt afspeuren :9 ). Pap & mam gaan weg, even een fietstochtje maken. Als ze thuiskomen worden we geroepen "Marlindaaa! Mariskaaa! Maritaaa! We hebben hier iets leuks om te fotograferen.". Wij komen naar beneden gerend, na een dag lang wachten op die grote verassing wil je toch echt wel weten wat het is. :D Ik doe de deur open en... zie niks. Dan wijst mam naast de rode stoel, ik zie iets eronder kruipen. Het zal toch niet... Ik kijk eronder. En jawel hoor: EEN KITTEN!!!

Helemaal in de 7e hemel aai ik het té schattige beestje en probeer zijn gezichtje te zien, maar hij draait de hele tijd in het rond (net als ik) om zijn nieuwe woonplaats te verkennen. Als ik dan eindelijk zijn gezichtje zie smelt ik. WAT EEN DROPPIE!!!

Ik race naar boven: "Camera! Camera! Camera!", race weer naar beneden en maak snel een paar foto's. En dan natuurlijk snel weer aaien, knuffelen, even optillen en kijken of hij met een speeltje wou spelen. Nou, dat speeltje vond ie dus he-le-maal niks want hij sprong met een megasprong ervandaan *gniffel*.

Dan wordt het tijd om een naam te verzinnen, en daar doen we niet lang over. Onze andere poes (geboren op 18-05-06, nu 3 jaar dus) heet Snoopy en welke naam past daarbij......... DROPPY! Met een y, net als bij Snoopy. :) Droppy & Snoopy, wie had het ooit gedacht. Altijd hebben mijn ouders volgehouden "1 kat is voldoende. :Y)" (nou niet dus :O).

het is echt super zo'n kleine, gezellig, lief, schattig, verlegen dropje in huis.

En tsja toen.... kwam het moment dat de baas van dit huis *ahum* Snoopy eraan kwam. Ze werd van boven gehaald en schrok zich echt kapot! WHAT THE... Je kon het gewoon aan haar gezicht aflezen. Hoge rug, en grommen maar. Toen ging ze ineens naar een ander deel van de huiskamer en moest ze erg hoesten, of het door de schrik kwam of gewoon een haarbal: geen idee, ik denk de schrik. :) Ze probeerde hem (het is een mannetje, had ik dat al gezegd?) niet te meppen of bijten of wat dan ook dus het viel me reuze mee. Volgens mij gaat dat helemaal goed komen. :) Ze gromt nu nog wel, en kijkt erg wantrouwig. Droppy rent niet weg, en dat is maar goed ook want zo laat hij zien dat ze dus mooi niet de baas kan spelen. :Y)

Daarna zijn we ook nog even teruggegaan en toen heb ik haar familie zijn, en ik had nog nooit zoveel poezen bij elkaar gezien in één klein keukentje... Wow...

Foto's

Droppy zelf :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van toen we even de box terug gingen brengen (dus Droppy zie je hier niet tussen zitten)

Moeder :D

Afbeelding

Een deel van de poezen (het waren er 15 of meer......)

Afbeelding

Gezellig met de staarten in elkaar :')

Afbeelding

Melk? Ik geef dat nooit :') Zij dronken allemaal melk... :+ (ik heb altijd gehoord dat dat slecht voor poezen is :P)

Afbeelding

Ik wil! Nee ik! *springt erbovenop*

Afbeelding

Een broertje of zusje :D

Afbeelding

Gezellig samen

http://i281.photobucket.com/albums/kk22 ... 270212.jpg

Zoals je ziet heeft Droppeke het nu wel veeeeeel luxer. :Y)
De mensen waar ze vandaag komt hadden 2 nestjes (hij komt uit het nestje van 14 augustus) in totaal zo'n 10 kittens + nog heeeeeel veel eigen katten. Als je nog een katje zoekt pb even dan verwijs is je door (ze moeten er nog 7 kwijt)

_Tara_

Re: De grote verassing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:24

Melk is inderdaad slecht voor katten... Alleen speciale kattenmelk kan je ze wel geven.
Wel een ontzettend lieve kitten!

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 20:42

_Tara_ schreef:
Melk is inderdaad slecht voor katten... Alleen speciale kattenmelk kan je ze wel geven.
Wel een ontzettend lieve kitten!

Ha, zie je wel! :D Geen idee of het kattenmelk was, denk het niet eigenlijk maarja je weet maar nooit. :P

Ben blij dat ie daar weg is, we hebben net ontdekt dat ie vlooien heeft. :(:) Maarja dat gaat helemaal goedkomen. :D
En ik hoop dat 't een echt schootkatje wordt, dat is zo gezellig. :D

Merel_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:45

Aah, hij is echt heel lief! Vooral die slaapfoto's zijn mooi! :)
Ik heb ook altijd gehoord dat melk slecht is voor katten, maar ik zou eigenlijk niet weten waaróm dan eigenlijk...?

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:47

volgens mij is het gewone melk, want kattenmelk ik wat geliger.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:50

Merel_93 schreef:
Ik heb ook altijd gehoord dat melk slecht is voor katten, maar ik zou eigenlijk niet weten waaróm dan eigenlijk...?

Melk is slecht omdat er lactose in zit. Een volwassen kat kan dit niet verteren en kan last krijgen van diarree. Bij kattenmelk is de lactose er uit gehaald.

Je kitten heeft een leuk kopje TS :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:54

Oehh wat een lieve kitten!
Echt een droppy.
Maar die mensen hebben wel veel katten! of waren de meeste kittens

Overigens drinken onze katten al jaren melk, maar dan wel ongekookt, en ook meestal biest...
Nog nooit een kat aan de diaree gehad, en alle katten waren altijd goed gezond!
Ook werden ze er wel oud mee(al hebben de meeste dat simpelweg niet gehaald doordat ze zijn aangereden)

Merel_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:58

Ashkerlon schreef:
Merel_93 schreef:

Melk is slecht omdat er lactose in zit. Een volwassen kat kan dit niet verteren en kan last krijgen van diarree. Bij kattenmelk is de lactose er uit gehaald.

Je kitten heeft een leuk kopje TS :)

Aah, oké! :)

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:40

Ah leuke kitten! :D 15 katten maar?:P wij hebben onze huidige katjes bij een vrouw die tussen de 30 a 40 katten had.. dat was gewoon echt niet normaal meer, ook gewoon een 2 onder een kap woning dus niet super groot... Die vrouw ving gewoon zwerfkatten op en kon ze niet wegdoen, dus hield ze ze maar (ze probeerde ze wel te herplaatsen) ze had op dat moment ook 3 nesten (drachtige zwerfpoesjes die bij haar gedropt werden) een hele drukke boel daar.. de katten sliepen zelf bij haar in bed en liepen echt overal.. (ze vertelde dat ze niet kon draaien in haar slaap omdat ze anders de katten zou pletten..) Maar goed tegenwoordig hebben ze het bij ons weer wat beter :D iig veel plezier met droppy :P

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:46

wat een scheetje zeg!
als je oudere poes blijft grommen en niks van het kleintje wil weten moet je eens valeriaan tinktuur halen bij het kruidvat ofzo...
flesje kost iets van 2 euro zoveel...
als je daar allebei de poezen mee insmeerd ruiken ze hetzelfde en zal er eerder rust in de tent komen. spreekt uit ervaring hahaha

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 21:02

Bedankt voor alle reacties. :)

We zijn net met Droppy naar de dierenarts geweest omdat hij 4 of 5 keer had gekotst en ineens erg sloom en onbeweeglijk was. Ook had m'n moeder een lintworm ontdekt... Arm beessie. Nou we zijn dus naar de dierenarts geweest en die heeft 'm extra vocht gegeven, iets tegen het kotsen etc. En nog even gekeken of er nog veel vlooien zaten, en toen heb ik voor het eerst een vlo gezien. :') Nou hij heeft er helaas wel op een subtiele manier bij gezegd dat er een kans is dat hij het niet overleefd maar dat hij heel sterk is en geen bloedarmoede heeft. :P En dat ie 'n mooi koppie heeft. :+

Nouja ik heb goede moed en het is echt een schatje hoor! :j
Ik moest vandaag nog mijn boek uitlezen ( 300 pagina's :') ) en ze heeft 150 pagina's lang ( verder kwam ik niet :P ) en hij heeft de hele tijd lekker bij me gelegen en af en toe zo'n schattige mauw tussendoor... *in love*

justdiesel schreef:
wat een scheetje zeg!
als je oudere poes blijft grommen en niks van het kleintje wil weten moet je eens valeriaan tinktuur halen bij het kruidvat ofzo...
flesje kost iets van 2 euro zoveel...
als je daar allebei de poezen mee insmeerd ruiken ze hetzelfde en zal er eerder rust in de tent komen. spreekt uit ervaring hahaha

Dankjewel voor de tip! Als het niet gaat zal ik er zeker aan denken. :)

---

Ohja en over melk, dat heb ik even gevraagd. :P In het begin hebben katten een bepaald stofje waardoor ze er wel tegen kunnen, als ze melk blijven drinken houden ze dat stofje en is er dus niks aan de hand: dan kunnen ze gewoon melk drinken. ;) Als ze even stoppen met melk drinken en daarna geef je weer melk is dat stofje weg en kunnen ze er niet meer tegen. ;)
Laatst bijgewerkt door Marlinda op 28-09-09 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:03

Nooh :+:

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:08

Leuk kitten! :+:

Kittens/katten kunnen prima melk drinken als ze het van kleins af aan regelmatig krijgen.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:10

Ach wat een lief katje!

Wat ik even moeten melden:
Iets leuks (of niet leuks) wat je niet verwacht had is een verRassing, en een crematie is een verassing. Aangezien ik niet denk dat je Droppy wil cremeren, lijkt het eerste me gepaster. ;)

Veel plezier met je katje!

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 23:06

Het gaat nu (volgens mij) alweer veel beter met onze kleine boef. :D
Hij loopt weer in het rond, speelt een beetje en heeft z'n schoteltje voer opgegeten (van de da kregen). :) Hij zoekt de hele tijd contact me en springt zo *plof* van de bank/ stoel etc. af (eerst zette hij dan overal z'n nagels in hihi)