De asiels hier schijnen helaas niet zo goed te zijn: veel honden die bijna op elkaar gestapeld hun leven in hun eigen uitwerpselen mogen slijten. En deze heeft ook een heel onderdanig karakter (of is dat dan juist goed? Ik weet niet zo veel over honden...). Dan is een zwervend bestaan misschien nog 'beter'... Maar er zal natuurlijk verschil in de asiels zitten.
Ik denk niet dat de hond meteen doodgaat als ik 'm niet meer voer hoor, ben laatst ook een weekje weggeweest en hij kwam net zo enthousiast naar me toe als altijd. Maar inderdaad, een fijn leventje is heel anders dan dit. Sommige honden hier lijken echt in hun element met dit bestaan: ze heersen over vuilnisbakken, mensen gaan voor ze aan de kant en ze leven in roedels, spelen met elkaar... Maar deze is dus een beetje zielig. Normaal ben ik niet zo van 'die ene' redden en help ik liever om structurele oplossingen te vinden, maar dat is ontzettend lastig als iedereen het vuilnis buiten blijft zetten en er niets gesteriliseerd wordt... Dus tsja, voor dit beestje heb ik gewoon een zwak.
Ik ga rondkijken naar een DA of stichting die me misschien kan helpen, en via PB heb ik nog wat andere tips gekregen. 
Bedankt voor het meedenken! (Hondje kijkt nu naar me door het raam - zit in een internetcafe en hij krijgt straks z'n avondeten wel, hoor!
)