Las heeft 't vooral als ze enthousiast is en zich even druk maakt, vaak als je sochtends beneden komt of wanneer je thuis komt. Ze komt blij kwispelend naar je toe, ploft op de grond, begint vreemd te ademen (lijkt wat op hyperventileren, korte snelle ademhaling), laat zich dan op haar zij rollen (spartelt soms paniekerig, maar als ik bij haar zit en haar geruststel doet ze dat niet zo), trekt in een stuip (koppie helemaal naar achteren, rug hol) en laat haar plas lopen (laatst poepte ze zelfs een keer

Dat plassen deed ze eerder wanneer ze hyper (blij) was ook al wel eens, maar dan maakte ze zich gewoon echt ontzettend gek (als t baasje terug was van vakantie bijvoorbeeld) en liep ze zo te stuiteren en te kwispelen dat ze t ff niet door had

Ik ben bang dat het een soort epilepsie aanvallen zijn, ze heeft een respectabele leeftijd voor zo'n grote hond, en is verder altijd heel gezond geweest (wel te dik... mijn oma is gestoord qua voeren, en spuugeigenwijs) het begin van het einde?
Wie herkent dit?
Ga zowieso na het weekend de dierenarts even bellen, maar ik ben een beetje bang dat die ook komt met 'zolang ze vooral goed te pas is zo laten, wordt het een groot probleem dan moet je er toch eens over na gaan denken om haar in te laten slapen'
En ik ben reeel zat om te snappen dat ze gelijk zouden hebben. In een hond zoals zij ga je niet meer snijden, en gezien haar verleden is de kans heel groot dat het echt een ouderdomskwaal is. Ik wil haar geen lijdensweg bezorgen...