Konijn is waarschijnlijk ziek.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinks

Konijn is waarschijnlijk ziek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 20:14

Mijn konijn voelt koud aan. Loopt weinig en wil nieteens een snoepje van me hebben! Als ik haar aai dan reageert ze weinig alsof ze er geen puf voor heeft.

Mijn vorige konijn at 12 uur niet en was daarna hartstikke dood. Ben nu doodsbang dat dat met haar ook gaat gebeuren...

Nu kunnen jullie vanachter de pc geen dierenarts spelen maar wou het toch graag even vertellen.

Ik wrijf nu wat over haar buikje in de hoop dat ze weer wat warmer wordt.

Laika

Re: Konijn is waarschijnlijk ziek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:25

Als konijnen niet eten, vergiftigen ze zichzelf. Misschien is het goed om even een telefoontje met de dierenarts te doen?

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:29

Een van mijn konijnen was ook een keertje suf en wilde niet eten.
Ze bleek koliek te hebben, ik zat toen ook s'avonds om 10 uur nog bij de DA.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:30

Klinkt écht niet goed. Zou toch wel met spoed richting de dierenarts gaan. Als je dit niet wilt nu dan sowieso het dier warm gaan houden. Dit kun je doen door flesjes met warm water te vullen en deze bij het dier in het hok te leggen (niet heet! water).

veel sterkte.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:40

Klinkt als gas, een aandoening die knijnen krijgen omdat ze geen scheetjes kunnen laten :Y) en iets gegeten hebben dat gas veroorzaakt of enorm gestresst zijn.
Ze kunnen hierdoor onderkoeld raken, probeer m zo warm mogelijk te houden. Wij legden die van ons altijd op een rubberen kruik als ie gas had. En morgen zsm naar de DA, zodat ie een spierverslappertje oid kan krijgen. Ons knijn was er overigens na een paar uur altijd weer door. Gelukkig heeft ie het maar een paar keer gehad. (en alsnog 12 jaar oud geworden ;) )

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 21:01

Ik heb net haar buik lekker gemasseerd en toen volgde er inderdaad een behoorlijke gasontsnapping!!

Ze is nu weer uit haar hok. De laptop staat naast haar dus houd het zeker goed in de gaten. Nu even rust en zometeen krijgt ze weer een massage.

Super bedankt voor jullie reacties!! Alle tips zijn welkom. Jullie hebben er meer dan ik had verwacht. :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:06

Een fles vullen met warm water, handoek er om en lekker erbij in het hok leggen om te beginnen.
Verder zorgen dat je konijn blijft eten. Doet je konijn dat nog?

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 21:12

moonfish13 schreef:
Een fles vullen met warm water, handoek er om en lekker erbij in het hok leggen om te beginnen.
Verder zorgen dat je konijn blijft eten. Doet je konijn dat nog?

Ze heeft net een snoepje gegeten gelukkig. Want vanaf half 3 vanmiddag wou ze dat niet!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:18

Dat is iig al positief.
Niet eten is dodelijk bij konijnen.
Kijk maar wat je nijn wil eten, als hij maar eet.
Eet je nijn ook nog wat hooi of niet?
Die snoepjes zitten alleen erg veel suiker in, dus dat is niet echt geschikt.

Is je nijn nog zo koud?

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 21:30

Zo lekker kruikje voor haar gemaakt en nog even gemasseerd. Ze is nog nooit zo rustig geweest en dat vind ik niet zo leuk. Ze lijkt wel warmer maar dat verschil is zo klein. Ik heb het idee dat ze totaal geen behoefte heeft aan eten ze taalt niet naar haar hooi en ook niet naar de brokjes. Ik pak zo even een gedroogde bruine boterham. Dat vind ze normaal heerlijk. Het snoepje wat ik gegeven heb bevat inderdaad suiker maar ook tarwemeel en maïszemelen.

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 22:28

Gelukkig heeft ze nu weer wat uit mijn hand gegeten. Ze wil geen brokjes en geen brood maar een snoepje van luzerne ging er gelukkig wel in. Tja het is allemaal niet het beste maar in dit geval is het beter iets dan niets. Ze lijkt nu wel weer actiever. Ik hoop dat het zo langzaam aan weer beter gaat.

Mungbean

Re: Konijn is waarschijnlijk ziek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:35

Ik heb altijd darmreiniger van bogena en flatulax in huis voor dat soort situaties. De een is tegen verstoppingen het ander tegen gas. Echter als je niet weet hoe te handelen altijd direct naar de DA met een konijn dat niet wil eten. De volgende ochtend is het vaak al te laat. Ben blij dat het bij jou wel weer de goede kant op lijkt te gaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:38

Dus niet van die ''drops'', dat is mooi.
Als dat is wat ze wel wil eten is dat dan maar even zo.
Luzerne is immers ook een vorm van ruwvoer..

Die kruikjes doe ik altijd wel in dat soort situaties als dieren koud aanvoelen.
Als ze er niks mee doen doen ze er niks mee, maar dan hebben ze wel de gelegenheid.

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 01:33

Nou ik wil jullie super bedanken voor de tips! Ik kan nu rustig slapen want mevrouw is nu druk met het doekje van de kruik aan het spelen! Ze lijkt er weer helemaal bovenop. Houd het natuurlijk nog wel even in de gaten maar ze rent weer en heeft ook alweer wat gegeten. I am so Happy. *\o/*