Ik weet het even echt niet meer hoor.. ik heb sinds kort een kat en die is helaas nog al bang voor andere mensen. Nou gaat meneer graag naar buiten en komt dan helaas dan vaak niet terug. net zoals vandaag meneer was al vanaf 11 uur gistermorgen buiten. Ik zie hem dan wel maar hij komt gewoon dan niet. Had vandaag al meerdere pogingen ondernomen om hem naar binnen te krijgen helaas mislukte dat elke keer. Op een gegeven moment hoor ik hem buiten heel hard mauwen. Dus ik naar buiten gerend. Ik hoorde hem wel maar ik zag hem nergens. Totdat ik naar het dak keek.... Daar zat meneer heel hard te bleren! En ik woon in een grote stolp boerderij dus dat dak is echt heel erg hoog! Ik weer naar boven gerend en een raam open gezet en meneer springt vrolijk naar binnen. Ik weet dat het zielig is maar meneer blijft mooi een hele tijd binnen. Wand ik wil niet weer een halve hardverzakking krijgen.
Haal eens een anti stress bandje van Beaphar. Dit werkt echt super!
angrywolf
Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-09 22:48
Hij komt al een geruime tijd buiten. En tot voor kort ging dat ook goed. Ik heb hem bij stichting zwerfdier vandaan. En hij is al wat ouder. Ze weten niet wat er met hem is gebeurd. Hij is niet bang als er mensen op bezoek komen. Maar buien is hij echt heel anders. Is bang rent voor elk geluidje of wat dan ook maar weg. Hij is dus wel sociaal maar buiten is hij gewoon echt heel erg bang. Dat terwijl hij echt heel erg graag naar buiten wil
angrywolf
Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-09 22:49
Utixo schreef:
Haal eens een anti stress bandje van Beaphar. Dit werkt echt super!
Ze kosten rond de 15 euro, uit mijn hoofd. De betere dierenspeciaalzaken en fouragehandels hebben hem wel. Feitelijk kan iedere zaak die Beaphar vlooienproducten verhandelt het wel bestellen. Ik keek er erg nuchter tegenover, maar het bandje werkt echt fantastisch.
angrywolf
Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-09 12:13
Dankjewel voor de info. Ik ga er vandaag eens naar opzoek. Ik hoop dat het werkt.
Tinks
Geplaatst: 26-09-09 13:06
Ik denk niet dat het voor deze poes zielig is als hij binnen blijft voorlopig. Hij voelt zich duidelijk niet op zijn gemak buiten.
Ik heb een jonge poes die achter is gelaten door zijn moeder omdat hij de hooizolder hier niet afdurfde. Op gegeven moment durfde hij nog niet naar beneden maar wel verder naar boven. Ook het dak op. Overal waar ik beneden liep volgde hij mij precies maar dan op het dak en maar schreeuwen. Ik heb toen een dakpan uit het dak moeten halen om hem naar beneden te krijgen. Het was het dak van de paarden stal zonder beschot natuurlijk.
Nu ze naar binnen mag is ze ook liever binnen dan buiten. En als ze buiten is komt ze zonder mij niet verder dan de schuur achter het huis. Alles vind ze eng.
_helga_
Geplaatst: 26-09-09 13:12
of misschien tot hij wat minder bang is aan een touwtje buiten? onze kat loopt nooit los omdat het een ras kat is en ze vind het niet eens erg ze is er aangewent