Wel of geen bench?
Ik zal het even iets verder toelichten.. Wij krijgen vandaag onze hond die 1 jaar oud is. Hij is al die tijd een bench gewend als hij alleen gelaten werd. De hond zoekt de bench op als hij rust wil en ik vindt dus dat hij de bench niet als iets negatiefs ziet maar als zijn plekje.
Nu komt het probleem:
Mijn vriend vindt de bench dus maar zielig want dan zit hij in een klein hokje, hij vindt dat de hond als hij alleen gelaten word gewoon vrij moet kunnen bewegen en zelf moet kunnen bepalen waar hij ligt, staat of loopt.
Ik daarin tegen vindt de bench niet zielig, hij associeerd (hopelijk goed geschreven

We hebben nu (om ruzie te voorkomen) afgesproken om het te proberen om de hond in de gang te laten als wij weg gaan. Zodra hij ook maar iets kapot maakt of ergens aan knaagt gaat hij in de bench en dan altijd als we weg gaan in de bench.
Bij mijn ouders hebben we vroeger een hond gehad en die wouden we op latere leeftijd in de bench doen maar dat ging helemaal niet goed en die heeft ook ontzettend veel kapot gemaakt, dit wil ik dus absoluut niet weer.
Wat is wijsheid in deze situatie en hoe denken jullie erover?
P.S. Wij hebben de bench wel thuis al klaar staan zodat hij er gewoon in kan als hij rust wil, dus we kunnen altijd snel beslissen wat we willen.