meer mensen met een hond met hernia??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FerroSandy

meer mensen met een hond met hernia??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 13:52

Vanmorgen wou ik me hondjes gaan uitlaten en de jongste van het stel die altijd als eerst bij de deur staat die kwam maar niet 5 min later kwam hij huilend naar de deur en sleepte zijn achterhand mee en kon niet meer lopen |( En hij is pas 1 jaar.
Ik ben met hem naar de dierenarts geweest en die heeft een hernia bij hem ontdekt.
Hoe hij daar aan gekomen is weet ik niet vanmorgen vroeg was er nog niks aan de hand en speelde ook altijd zoals normaal.
Hij zit nu aan de pijnstillers en heeft 2 prikjes gehad morgen moet ik weer terug voor een nieuwe prik en hoe de toekomst eruit ziet voor hem weet ik niet heb hier ook helemaal geen ervaringen mee.
Zijn er meer mensen met honden die een hernia hebben of die het zelfde mee gemaakt hebben en hoe gaan jullie er mee om??
Laatst bijgewerkt door FerroSandy op 23-09-09 13:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Rl_PrincEsS

Re: meer mensen met een hond met hernia??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:52

Een vriendin van mij heeft ook een hond met een hernia, het is een bulldog...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:57

Hernia's zijn erg vervelend en kunnen snel terug komen. elangrijk is warmte en niet te vaak nat laten worden zodat ze het sneller koud krijgen. verder zijn er homeopatische middelen die goed helpen en kunnen voorkomen dat het terug keert.

Het kan al onstaan van een rare sprong bij het opstaan. Dat heb je niet in de hand.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:58

Mijn hond heeft een paar jaar geleden een hernia gehad. Enkel haar staart was verlamd, en dat is ie nu nog steeds voor de helft. Verder heeft ze nergens meer last van...
Maar als de achterhand verlamd is, is het wel wat ernstiger natuurlijk. Sterkte!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:01

Die kleine jack van ons heeft het, het gaat nu weer goed met haar... Maar het heeft lang geduurd voor het "onder controle" was. Voorlopig merken we er weinig van behalve dat ze wat voorzichtiger is.... Het is moeilijk met een jack, maar zo lang ze niet "genezen" zijn voorkomen dat ze op en van dingen af springen, geen trappen enz... Het best is eigenlijk als ze de eerste tijd gewoon stil liggen en rusten.

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:02

Onze Jack Russell heeft een aantal jaren terug (7 jaar ofzo) een Hernia gehad. Hij heeft toen twee dagen aan een infuus gelegen en als dit niet had geholpen moest hij geopereerd worden.
De infuus heeft bij hem geholpen maar het blijft teer. Hij krijgt in de winter een waterdicht dekje op voor warmte en we houden inderdaad regen in de gaten.

Hij is nu 14 jaar en heeft er dagen bij dat hij moeilijk op gang komt en raar loopt/wiebeld. Hier tegenover staan dagen dat hij vrolijk is en lol in het leven heeft.
Ze kunnen er dus wel oud mee worden maar ik weet niet hoe ernstig jouw hondje het heeft natuurlijk.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 14:05

Ja het is denk ik gebeurt met springen uit de auto vanmorgen kan me zelf niks anders verzinnen.
Hij ligt nu te slapen al 2 uur en is nog niet wakker geweest...
Ik hoop wel snel weer overgaat.
Ik las ook dat accupuntuur (of hoe je het ook schrijft) ook kan helpen met een hernia??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:06

Dat spuitje dat ze krijgen, die medicatie, daar kunnen sommige honden wel wat "duf" van worden... Iig die van ons werd daar heel erg duf van, die sliep ook de eerste uren na dat spuitje.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 14:13

Ja meilo is ook een jackie normaal heel erg druk en vanmorgen was ik me echt wezenloos geschrokken want zo ken ik hem helemaal niet.....
Hij had er 2 gekregen vanmorgen moest morgen terug komen voor een nieuwe en dan zal ik wel horen wat er verder moet gebeuren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:18

Kan zijn dat ie gewoon wat suffig is van het spuitje, het zijn sterke dieren en die van ons heeft er nu al een jaar geen last meer van. Ze kunnen daar best oud mee worden hoor tenzij het echt ernstig is... Maar dan had de DA wel wat gezegd :(:)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:20

Ik heb een bouvier gehad met een nek hernia.. Hij heeft toendertijd ook spuiten en pillen gehad. Hij had heel veel pijn en na een week zou er verbetering moeten zijn. Helaas was dit niet zo, dus terug naar de DA in de hoop dat hij hem zwaardere medicijnen kon geven, helaas zat hij al op hem maximale..
Ik heb toen op advies van de DA hem laten inslapen.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 15:51

mijn boomer heeft ook een hernia (gehad) hij had ook last van uitvals verschijnselen. Komt veel voor bij honden met een lange rug en korte pootjes. Blijft wel een teer punt. Vooral springen en traplopen zijn funest. Gewoon rekening mee houden, gaat nu eigenlijk altijd wel goed.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:49

Onze aussie heeft dan wel geen hernia, maar een lichte spondylose in haar rug.
Is al geconstateerd toen ze bijna 3 jaar was, en het enige waar ze niet echt tegen kan is als het koud en nat buiten is.
Ze is inmiddels 7 jaar en fit, tuurlijk mag ze niet meer naar een frisbee springen, en met de agility niet te gek, maar tot nu toe valt het allemaal wel mee.
Scheelt denk ik wel dat we gelijkvloers wonen.
Bij de vorige eigenaar moest ze wel veel trappen lopen, en daar heeft ze ook beduidend meer last gehad, daar kreeg ze ook al metacam en andere dingen, hier eigenlijk helemaal niks en dat gaat tot nog toe goed :+

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:10

Mijn maltezer van 12 heeft een hernia, ik kan je aanraden om op www.kreupeldier.nl te kijken. Wij kregen van veel dierenartsen het advies om haar in te laten slapen, we zijn één keer geweest en veel oefeningen gedaan en ze is weer de oude. herstelperiode van een half jaar! Ben erg blij dat we daar geweest zijn! Succes