Zijn er hier mensen met hamsterkennis die mij even op weg kunnen helpen? Vanaf vanavond of maandag heb ik namelijk een hamster...
Kort door de bocht: laat een groep mannelijke studenten een kado verzinnen voor het nieuwe bestuur van een vereniging en je krijgt ze niet van het idee afgepraat om een beest kado te doen. Dus werd er een minihamster (8 weken heb ik gehoord, geen idee welk ras) gekocht met een kooitje (een rad, voerbakje, waterflesje, huisje en tunneltje) en voer/zaagsel e.d. kant en klaar ingepakt en wel (bovenkant open). Naja, ik was allang blij dat het geen vis of kreeft was, want die beesten hadden het zeker niet overleefd

Dus ja, nog nooit een hamster gehad (wel konijn, cavia), maar ervan overtuigd dat het diertje het bij mij in ieder geval beter gaat hebben dan daar. Wie kan mij op weg helpen met tips? Ik was sowieso van plan uitbreiding voor zijn woonruimte te gaan regelen. Moet het diertje met 1 of meer vriendjes (al heb ik daar vrees ik dan weer niet echt de ruimte voor) en hoe weet ik dan of het een mannetje of vrouwtje is (jonkies kan ik helemaal niet hebben)? Waar moet ik op letten? Ik ga me uiteraard goed inlezen en informeren en al heb ik er nog nooit een gehad (hoe moeilijk kan het zijn?), mogen jullie er wel zeker van zijn dat ik ga doen wat ik kan voor dit diertje (desnoods kijken of ik hem terug naar de winkel kan brengen, maar ik ben al verliefd