wij hadden een kat D. en die voelde zich ,was al wat ouder dus er kwam een kat bij door een wedden schap Z. die zijn 6 jaar lekker samen geweest en nu is D. vlak voor het verhuizen overleden... Z. is al 2 maanden behoorlijk van de rel we dachten dat lost wel op. Maar hij word al vervelender door snachts aan de deuren te krabben omdat hij gewoon bij iemand wil zijn. Als we een dagje weg zijn met ze allen word hij ook helemaal gek hij wilt gewoon niet alleen zijn...
nu dachten wij (me moeder,zusje en ik) er moet dan maar een vriendje/vriendinnetje komen voor hem maar me stiefpa heeft echt niks met dieren en vind het dus niet goed... hoe kunnen wij als vrouwen het het beste oplossen? tog maar gewoon het katje (hebben er een op het oog) mee naar huis nemen?
Leg hem gewoon uit hoe of wat, zeg dat op deze manier de meubels kapot gaan, het dier alleen is, dat is ook zielig en je doet hem - uiteraard - niet weg.
Neem hem desnoods mee en zeg dat je gaat kijken bij een nestje, en dat hij er één uit mag zoeken
Gewoon even 2 x over lezen Een paar jaar geleden toen hadden wij 2 katten, ene is overleden, 2 maanden er na hadden we weer een klein dropie rondlopen mijn vader wou eigenlijk ook geen kat meer, toen onze oude buren een nestje hadden hebben we hem mee genomen, toen werden we allemaal verliefd op een kitten, en de kitten ook op ons, toen kon mijn vader al niet meer tegen spreken nu hebben we er zelfs 3. Neem hem gewoon mee, of laat zien wat de kat allemaal doet, want ja, je wil hem niet weg. katten kunnen erg radeloos worden als hun maatje opeens weg is
HindaFree
Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-09 15:53
je zou tog ook zeggen dat je hier niet om heen kan ?
Laatst bijgewerkt door HindaFree op 22-09-09 16:23, in het totaal 2 keer bewerkt
XoNo
Geplaatst: 22-09-09 15:54
Oh...ik zie het nu! Geen leestekens en msn taal Maar ik zie in profiel dat de TS zo dyslectisch is als een deur Wel een hele leuke foto van een schattig poesje
HindaFree
Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-09 16:24
XoNo schreef:
Oh...ik zie het nu! Geen leestekens en msn taal Maar ik zie in profiel dat de TS zo dyslectisch is als een deur :
meenemen als het klein is en zo gauw je stiefpa in huis is dat kleine ding in handen duwen en hopen dat deze gaat spinnen ( zou heb ik ook me moeder overgehaald met kat nr 4)
Eén van onze katten was dood en toen wilde wij (moeders, zus en ik) er natuurlijk weer eentje bij, maar vaders wilde dat pertinent niet. Uiteindelijk een katje tegen het lijf gelopen en ik mijn vader opgebeld met de mededeling dat er een katje mee naar huis kwam en dat hij zich nog 15 min kon voorbereiden . En toen het katje eenmaal in huis liep kon hij het natuurlijk niet weigeren.
Overigens hebben we dit nog een keer gedaan, gewoon meenemen dus, voor een tijdelijk huisje .
Dus gewoon meenemen, dan komt het meestal wel goed