Een egel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lessie

Een egel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 20:20

Jajaaaaa, Eindelijk is het weer zover!
We hebben weer een egeltje in de tuin lopen.
Vorig jaar hadden we er ook 1 maar die hebben ze weggebracht toen naar een stuk land. En 2 dagen later was die dus overreden.
En dit x laat ik het niet zover komen & wil hem graag bij ons in de tuin houden.
Maar wat kan je hem voeren ?

Quebelle

Re: Een egel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:20

een egel kan perfect zichzelf van eten voorzien (:

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:21

In ieder geval GEEN melk geven maar je kunt wel een schaaltje kattenvoer of brokjes neerzetten voor hem. Als je trouwens op google zoekt op 'Egelkast' kun je een bouwpakket vinden voor een overwinterings verblijf voor de egels. Maar hij kan inderdaad ook prima voor zichzelf zorgen. Ik denk alleen dat je hem iets wilt geven zodat hij blijft?

Leuk trouwens, ik hoop dat wij er dit jaar ook weer 1 in de tuin krijgen. Ga eens kijken of ik nog een kast in elkaar kan knutselen.

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:22

Mijn moeder heeft een vogelopvang en wij krijgen ook geregeld egel binnen. Wij geven ze altijd een bakje met kattenvoer, kattenbrokjes, fruit, gekookt ei noem maar op. Egels eten eigenlijk redelijk veel. Zelf zullen ze ook wel insectjes etc eten. Zolang je ze maar geen melk geeft :Y)
Edit: Op bokt is er ook een topic van onze vogelopvang, daar kan je altijd voor vragen terecht!
[BB] [HK] Vogelopvang onder de Regenboog

Nickeltje

Re: Een egel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:07