vanmiddag was ik de gang aan het vegen (ik woon in een flat, voordeur komt uit op een afgesloten gang, er zijn nog 6 andere woningen) toen ik twee deuren verder een hartverscheurend gemiauw hoorde. Het kitten van de buurvrouw. Brúllen dat ze deed, ik kon het niet aanhoren. Ook mijn kater, die gezellig aan het helpen vegen was
, schrok en rende gauw terug naar huis (hij kent dat kitten wel, en normaal gesproken zou hij bij die deur gaan snuffelen) Even later belde mijn buurman (uit de woning tussen mij en de buurvrouw met het kitten) aan. Nou is mijn buurman heel geen kattenmens, hij heeft niks met katten maar hij heeft ook niks tegen ze
En hij belde aan omdat hij zich zo'n zorgen maakte. Bleek dat dat kitten al drie dagen zo tekeer ging! En dan bedoel ik dus echt miauwen zoals je nog nooit gehoord hebt, met overslaande stem, en hard aan de deur krabben. Hij vertelde ook dat hij de buurvrouw die er woont al sinds dinsdag niet meer gehoord had... zijn voordeur is naast die van haar, hij was de afgelopen week veel thuis geweest en had haar sinds dinsdag niet gehoord. Mijn buurman kent het katje ook. De buurvrouw (waar het katje dus van is) heeft borderline. Toen zij hem vertelde dat ze weer (dit is namelijk al de derde in drie jaar tijd, de eerdere twee, alsook het konijntje dat ze had, zijn geruisloos verdwenen) een kitten wilde had hij haar dat afgeraden, aangezien ze niet eens voor zichzelf kan zorgen (wordt af en toe nog opgenomen), laat staan voor iemand anders.Toen ik hoorde dat het katje daar dus waarschijnlijk al vijf dagen alleen zat hebben we meteen samen de DB gebeld. DB vond het ernstig maar kon niets doen, behalve dan adviseren om de politie te bellen. Pas als het katje "achtergelaten" is (na hoeveel dagen dat is kon mij niet worden verteld) konden ze ingrijpen. Politie dus gebeld, de buurvrouw was daar al bekend (aangezien ze mij anderhalf jaar geleden heeft mishandeld, waarna de politie mij namens haar excuses had aangeboden. Ze stond in ieder geval in hun systeem) Politie vond het ook ernstig, maar dan voornamelijk omdat er misschien wat met de buurvrouw aan de hand kon zijn. Ze kwamen kijken, en konden niets doen, behalve naar ons verhaal luisteren en eea opschrijven. Als de buurvrouw morgen nog steeds niet terug is moeten we ze weer bellen, dan gaan ze haar flat in.
De buurman en ik hebben ook nog de inrichting waar de buurvrouw behandeld wordt gebeld en ze met klem verzocht om aan haar begeleider te vragen om GEEN huisdieren meer in huis te nemen. Prima als iemand met borderline in de maatschappij wil leven, maar niet met huisdieren waar ze niet voor kan zorgen, althans niet als ik in de buurt woon
Dus morgen ga ik weer de politie bellen, en de verhuurder, aangezien zij de politie een sleutel van de flat moeten geven. Ik heb ook al aangeboden om het katje tijdelijk in huis te nemen mocht er geen plek voor haar zijn in het asiel/opvang. Mijn twee katten kennen haar, kitten komt hier vaak aanwandelen wanneer zowel mijn voordeur als die van de buurvrouw open staan. Ik voel me alleen zo rot... zit ze daar, helemaal alleen, wie weet hoe lang ze al geen eten heeft gehad
Wat kan ik nou voor haar doen?
Zijn er bokkers die ook zoiets hebben meegemaakt, en wat hebben die toen gedaan? Het liefst zou ik een lange ladder regelen, tegen de gevel van de buuf (is 2 hoog) zetten en haar raam inslaan en het kitten redden maar ja, mag niet, en het is "maar een kat en geen mens". Ik baal er zo van!Wordt morgen ongetwijfeld vervolgd

! Dit is echt heel sneu zeg!