Hoe kan ik dit kitten helpen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Hoe kan ik dit kitten helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 18:55

Pffff, ik voel me zo rot... ;( vanmiddag was ik de gang aan het vegen (ik woon in een flat, voordeur komt uit op een afgesloten gang, er zijn nog 6 andere woningen) toen ik twee deuren verder een hartverscheurend gemiauw hoorde. Het kitten van de buurvrouw. Brúllen dat ze deed, ik kon het niet aanhoren. Ook mijn kater, die gezellig aan het helpen vegen was :D , schrok en rende gauw terug naar huis (hij kent dat kitten wel, en normaal gesproken zou hij bij die deur gaan snuffelen)
Even later belde mijn buurman (uit de woning tussen mij en de buurvrouw met het kitten) aan. Nou is mijn buurman heel geen kattenmens, hij heeft niks met katten maar hij heeft ook niks tegen ze ;) En hij belde aan omdat hij zich zo'n zorgen maakte. Bleek dat dat kitten al drie dagen zo tekeer ging! En dan bedoel ik dus echt miauwen zoals je nog nooit gehoord hebt, met overslaande stem, en hard aan de deur krabben. Hij vertelde ook dat hij de buurvrouw die er woont al sinds dinsdag niet meer gehoord had... zijn voordeur is naast die van haar, hij was de afgelopen week veel thuis geweest en had haar sinds dinsdag niet gehoord. Mijn buurman kent het katje ook. De buurvrouw (waar het katje dus van is) heeft borderline. Toen zij hem vertelde dat ze weer (dit is namelijk al de derde in drie jaar tijd, de eerdere twee, alsook het konijntje dat ze had, zijn geruisloos verdwenen) een kitten wilde had hij haar dat afgeraden, aangezien ze niet eens voor zichzelf kan zorgen (wordt af en toe nog opgenomen), laat staan voor iemand anders.

Toen ik hoorde dat het katje daar dus waarschijnlijk al vijf dagen alleen zat hebben we meteen samen de DB gebeld. DB vond het ernstig maar kon niets doen, behalve dan adviseren om de politie te bellen. Pas als het katje "achtergelaten" is (na hoeveel dagen dat is kon mij niet worden verteld) konden ze ingrijpen. Politie dus gebeld, de buurvrouw was daar al bekend (aangezien ze mij anderhalf jaar geleden heeft mishandeld, waarna de politie mij namens haar excuses had aangeboden. Ze stond in ieder geval in hun systeem) Politie vond het ook ernstig, maar dan voornamelijk omdat er misschien wat met de buurvrouw aan de hand kon zijn. Ze kwamen kijken, en konden niets doen, behalve naar ons verhaal luisteren en eea opschrijven. Als de buurvrouw morgen nog steeds niet terug is moeten we ze weer bellen, dan gaan ze haar flat in.

De buurman en ik hebben ook nog de inrichting waar de buurvrouw behandeld wordt gebeld en ze met klem verzocht om aan haar begeleider te vragen om GEEN huisdieren meer in huis te nemen. Prima als iemand met borderline in de maatschappij wil leven, maar niet met huisdieren waar ze niet voor kan zorgen, althans niet als ik in de buurt woon :o Dus morgen ga ik weer de politie bellen, en de verhuurder, aangezien zij de politie een sleutel van de flat moeten geven. Ik heb ook al aangeboden om het katje tijdelijk in huis te nemen mocht er geen plek voor haar zijn in het asiel/opvang. Mijn twee katten kennen haar, kitten komt hier vaak aanwandelen wanneer zowel mijn voordeur als die van de buurvrouw open staan. Ik voel me alleen zo rot... zit ze daar, helemaal alleen, wie weet hoe lang ze al geen eten heeft gehad :(:) Wat kan ik nou voor haar doen? |( Zijn er bokkers die ook zoiets hebben meegemaakt, en wat hebben die toen gedaan? Het liefst zou ik een lange ladder regelen, tegen de gevel van de buuf (is 2 hoog) zetten en haar raam inslaan en het kitten redden maar ja, mag niet, en het is "maar een kat en geen mens". Ik baal er zo van!

Wordt morgen ongetwijfeld vervolgd :Y)

_Tara_

Re: Hoe kan ik dit kitten helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:57

Ben benieuwd... Hoop dat 't katje binnen nog ergens iets te eten/drinken heeft staan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 19:01

Ik hoop het ook... arm poesje :(:)

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:05

ben benieuwd, idd heel sneu voor het poesje maar wat als er iets met de buurvrouw is gebeurd en ze mogen pas na een aantal dagen iets ondernemen. zou dat toch ook wel eng vinden... soms is hulp een kwestie van uren en niet dagen

Yvon72

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:05

kan je niet wat brokjes door de brievenbus doen?

dan heeft die toch wat te eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:06

He wat naar HJ, wat zei de politie er nu van dan? Of heb je die nog niet gebeld?

En inderdaad, hoe lang is lang genoeg om officieel te zijn 'achtergelaten'...? Lekker vaag hoor. Was het in die 'inrichting' niet bekend waar je buuf is?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 19:06

Brievenbus is beneden, bij de ingang. Onze postbode is niet zo sportief dat hij iedere dag gaat traplopen voor de hele flat :+

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:07

Ach, arm ding.
Ik hoop ook dat er nog wat te eten voor de uk is..
Lijkt me vreselijk dat gejank hulpeloos aan te moeten horen..

En dat er verder niets aan de hand is.

Buurvrouw is duidelijk niet aanwezig. Heeft ze geen mobieltje waar ze op bereikbaar is? Dit soort mensen die wel zelfstandig mogen wonen, hebben vaak ook een contact persoon.
Die kun je achterhalen door dat bij die instantie te vragen, of mijn part via de thuiszorg?

Maar goed, als ze morgen naar binnen gaan, dan ben je wellicht al te laat met dat telefoon nummer

Yvon72

misschien dan wat brokjes door een open raam?
ach gossie vind het echt sneu hopen dat hij het nog even volhoudt dan.

TurboTinker

En hoe "waterdicht" is de onderkant van de voordeur? desnoods leg je brokjes op een vel a4, die je onder de deur door schuift?

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:08

O jee zeg, dit is wel heel erg!
Tja, inderdaad de sleutel regelen via de huurbaas en met de politie dat katje redden!

Heel veel succes en sterkte HJ :(:) ik hoop dat je snel bij het kitten kan ;( ....

Stybba

Arm dier... Hoop dat alle hulp op tijd is voor dr (als die uiteindelijk komt). :(:)

Zorry

kan je niks door een open raampje of onder de deur gooien.
Wat van brokken ofzo.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 19:08

Ffortuna schreef:
He wat naar HJ, wat zei de politie er nu van dan? Of heb je die nog niet gebeld?

En inderdaad, hoe lang is lang genoeg om officieel te zijn 'achtergelaten'...? Lekker vaag hoor. Was het in die 'inrichting' niet bekend waar je buuf is?

Nee, we moeten morgen terugbellen. De inrichting weet het vast wel maar gaan zoiets aan mij natuurlijk niet vertellen he. Wel heeft de politie een telefoonnummer van ze gekregen maar dat was uitgeschakeld.

Edit: welk open raam? Er is aan de gang alleen een voordeur. Waar nog geen briefje langs de rand past. Echt helemaal potdicht.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:17

Ik ga dit even volgen, Ben benieuwd hoe dit afloopt. Echt zielig voor dat katje.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:17

Jeetje.. En vanaf buitenaf kun je niet zien of er toevallig een kiep raam open staat?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:20

Arm ding, wat een rot situatie zeg...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 19:21

Nee, geen kiepraam, we hebben hier twee ramen die niet open kunnen en in het midden een balkondeur (frans balkon) Daarnaast heeft de buurvrouw ook wanneer ze wel thuis is alles meestal potdicht, het stinkt er vreselijk en het is er donker, aangezien ook de luxaflex meestal dicht zijn.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:24

Agoschie, arm ding!!

Hopelijk kan het poesje morgen bevrijdt worden :j! Dit is echt heel sneu zeg!

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:26

Misschien toch nogmaals de politie opbellen om aan te geven dat je je dusdanige zorgen maakt?

Het katje moet NU geholpen worden. Is er geen enkele mogelijkheid om binnen te komen? Misschien vrienden of via die vrouw?

Succes |(

lijntje87

zit er een gleuf tussen de deur en de vloer?

BinkieDusty

Oei, ik ga dit even volgen. Hoop voor je dat het niet te laat is morgen, en dat alles goed af loopt :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:31

Jee wat erg zeg, zo iemand moet inderdaad helemaal geen dier in huis hebben.

raam in tikken en dan poesje eruithalen en dan verzorgen.

Of zogenaamd kinderen hadden een voetbal naar binnen geschopt en poesje wilde eruit en toen heb je m maar voor zolang opgevangen (wel de bal eringooien).

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:31

Misschien wel erg wanhopig, maar kan je niet met een ejectiespuit wat van dat natte voer ergens doorheen krijgen? Of gaat dat ook niet lukken?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:33

Raam intikken mag niet. Word je nog vervolgd ook.
Het is geen leven of dood situatie..
Voor ons als dierenliefhebbers wel.
Maar voor de mensen van de politie en andere istanties niet..