Onze chihuahua is voor de tweede keer loops, en heeft dit keer veel last van haar loops zijn. Ze gedraagt zich heel erg zenuwachtig en tolereert geen aanraking van andere honden of andere mensen, ik ben de enige die haar mag aanraken, zonder dat ze de hele boel bij elkaar schreeuwt.
Nu denk ik niet dat ze echt veel pijn heeft, ze rent, eet en speelt nog wel gewoon. Het is meer dat ze zich zo vreemd gedraagd, waardoor ik me zorgen maak.
Laten castreren? Als je er niet mee wil fokken lijkt me dat het beste aangezien ze er echt last van heeft! Onze teef is bij ons ook 1x loops geweest, nou heb haar nog nooit zo chaggerijnig gezien! Alles ging kapot wat in d'r buurt lag, honden liepen met een grote boog om haar heen, ondanks dat ze hartstikke loops was, omdat ze op voorhand al begon te snauwen. Hebben haar daarna direct laten helpen en weg was het probleem.
Kun je nagaan hoeveel dat kan schelen van hond tot hond. Die van ons vind iedereen aardig als ze loops is, schuurt tegen alles aan met dr kont etc...
Perlina
Geplaatst: 20-09-09 12:49
Je dierenarts heeft daar middeltjes voor op de plank staan. Zou daar eens naar informeren. Die kan je dan meteen de voor- en nadelen vertellen. (Met alle respect, dat is wat betrouwbaarder dan antwoorden van een forum)
marsyl
Geplaatst: 20-09-09 12:50
Hihi wij doen onze hond altijd een onderbroekje met een gat voor de staart met een inlegkruisje! x) Haha
Ik zou haar toch laten steriliseren, zelfs al zou je er nog mee willen fokken. Dit is duidelijk geen pretje voor de hond, en eigenlijk voor jou ook niet denk ik?