Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nickyu schreef:sorrie![]()
maar er zijn zelfs al "wetenschappelijke"testen gedaan
zelfs op tv geweest
een poging deze dieren een langer leven te geven
maar dat lukte dus niet
ze zijn genetisch zodanig veranderd dat ze dus idd dicht groeien
ze een scharrel leven geven voor korte tijd is uiteraard vriendelijker dan in klein hokje
vrees dat het diervriendelijkste wat je nu kan doen idd slachten is
Marigold schreef:(...)
ik vraag me eigenlijk wel af hoe ze met zulke kippen fokken dan, als ze niet ouder kunnen worden dan een week of 6, maximaal 8 (?), hoe komen ze dan aan nieuwe eieren om uit te broeden, of zijn dat gewonere eieren waar iets bij in wordt gespoten ofzo??
(...)
Marigold schreef:dus de moederdieren missen het 'gen' of wat het ook precies is om zo snel dicht te groeien, zodat ze een langere levensduur hebben en dus eieren kunnen leggen,
en de kuikens in de eieren worden wél plofkippen?
ik geloof je hoor, maar het lijkt me wel apart, dat 1 generatie later zo anders kan zijn zegmaar. (het ei in vergelijking met de moederkip).
Perlina schreef:Ik vraag me af hoe vriendelijk het is om deze dieren aan te houden en ze vervolgens op een soort dieet te zetten. Waarschijnlijk hebben ze dan de rest van hun leven een hongergevoel.
EvaLuna schreef:Jeetje, ik dacht bij de naam plofkip in eerste instantie aan een verhaal over een vervelende schoonzus oid.
Wat sneu dat die dieren zo gefokt worden, zet je toch aan het denken over de vleesindustrie. Succes met het kippetje, hopelijk komt ze er toch bovenop.