Oud konijn geadopteerd hoe het beste laten wennen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Oud konijn geadopteerd hoe het beste laten wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 22:31

3 Weken terug was 1 van mijn konijnen overleden. Mijn andere konijn (francien) is al 8 en ik wou er eigelijk geen andere bij zetten.
Maar ik merkte dat ze haar eigen toch erg verveelde, dus heb ik de konijnenopvang gebeld voor een ouder konijntje. De oudste was 10 en daarna de oudste was 5. Dat vond ik te jong dus ik ben voor het konijn van 10 gegaan (lars). De kennismaking ging goed en ook thuis ging het goed. Wel was Francien erg dominant, maar dat is al een stuk minder. Maar lars durft alleen maar in de kooi te zitten. Ik heb een kooi met een ren eraan. Hij komt wel af en toe in de ren, want daar staat het water, maar verder blijft hij in de kooi. Ik heb hem nog niet zelf de ren in zien gaan. Als ik hem in de ren zet gaat hij wel wat op onderzoek uit, maar als hij weer in de kooi springt blijft hij daar zitten. Hoe kan ik hem het beste laten wennen om ook door de ren te lopen?
Hier een foto van opa en oma. (de grijze is mijn nieuwe konijn).
Afbeelding

benangelique

Re: Oud konijn geadopteerd hoe het beste laten wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:57

gewoon de tijd geven! ik heb hier een nijn gehad welke 3 weken niet los door de tuin durfde, terwijl de andere 3 daar wel liepen.
kwam alleen even eten om daarna weer snel het hok in te speren. is uiteindelijk helemaal goed gekomen!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:10

Ik denk ook dat het een kwestie van tijd is.
Goed zeg, dat je zo'n oud konijntje een huis biedt!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 21:02

Dankje wel voor jullie reactie's. Dan laat ik ze voor nu gewoon lekker met rust. Gister avond was hij al wel een beetje door de opening van het hok aan het kijken. Ik hoop dat hij snel een beetje went, want het is natuurlijk al echt een oudje, dus het is maar de vraag hoe lang hij nog heeft.