Slangen/terrariumdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Slangen/terrariumdieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 21:26

Ik heb de zoekfunctie gebruikt,maar echt ver kwam ik niet :')
Dus bij deze, het lijkt me leuk om te kletsen met andere slangenhouders/terrariumhouders :)
Ik heb 1 slang (missing black rattenslang) en de tweede in bestelling.
Ik heb me ook aangemeld op een slangenforum , maar ik voel mij er niet op z'n plek.

Ben benieuwd, ik neem toch aan dat ik niet de enige op bokt ben met deze hobby? :D

Jltshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:58

Meld zich.
Ben in inmiddels al 3 jaar in het bezit van een rode ratten slang. Heb reptielen (alle dieren eigenlijk) alltijd leuk gevonden en heb op een reptielen beurs een baby gutje gekocht. Inmiddels al een flinke dame :)

Tivoli

Re: Slangen/terrariumdieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 23:22

Wat leuk.
Ik ga mijn tweede slang ook ophalen in Houten,op Slangendag :)
Welke kleur heeft je dame?

Jltshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:24

Mijn dame is een wildkleur, rode guttata dus. Bij ons is er één maal per jaar een hele kleine reptielen beurs. Wilde vroeger alltijd een python, maar dat is mischien iets voor de toekomst, eerst maar beginnen met een wat makkelijkere slang. Gelukkig eet en vervelt de goed. Zou haar ook nooit meer weg doen, ondanks dat je er totaal anders mee omgaat dan met bijvoorbeeld een hond of paard. Wat voor tweede slang ga je halen?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:15

Ik heb op het moment nog 2 halsbandleguanen zitten. Prachtige dieren, maar niks voor mij. Door een bacteriele infectie zijn er al 2 eerder dood gegaan en 1 door legnood. Ik heb er dus geen lol meer in. 1tje is er nog ziek op het moment, eet niet, dwangvoeren helpt niet... Maar hij is nog zeer levendig! De andere is in goede gezondheid. De laatste gaat dan terug naar de winkel en dan is mijn terrarium leeg.

Echter hebben we wel nog een paludarium staan met op het moment alleen tricolors en chinese danio's in het water.
Ik weet niet of dat ook telt om mee te kunnen l*llen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:20

Meld zich ook, ik heb een luipaardgekko. Een vrouwtje, eet goed, vervelt goed, makkelijk diertje.

Ze heet overigens Yana, en ik ben helemaal weg van haar. Ook ik zou haar nooit meer weg kunnen doen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 10:54

Tuurlijk,klep gezellig mee :D

@ funny face, ik heb nu een missing black mevrouw, en ik ga in Houten een Snow mevrouw ophalen,die vind ik toch zo mooi! :+:

Ik vind een ballpython heel erg mooi,die zijn ook wel vrij makkelijk te houden,maar de Gutten trokken mij meer.
Ik ben ook zeker van plan om ooit in de toekomst te gaan uitbreiden.

Hier in de buurt is helemaal niets over slangen / reptielen helaas.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:55

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:59

Hoihoi,
Wij hebben op school 2 jonge slangen, en ook 2 baardagamen.
Zelf heb ik een terrarium gehad met 3 gifkikkers.
Ik ben alleen de officiele naam vergeten.
Slangen vind ik echt ontzettend gave dieren, op vakantie had ik er een keer een op mijn nek van een circus waar ik had geholpen en toen vond ik dat echt heel leuk.
Nu op school ben ik regelmatig aan het kijken bij het slangenhok, houd ik ze vast en voer ik ze.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 11:08

Wij hebben momenteel 3 baardagamen. 2 vrouwen en 1 man.
Vroeger hebben we er wel meer gehad, en ook nog andere reptielen. Maar nu laten we het lekker hierbij. :D
(alhoewel, we hadden nog een bak staan, moeders wilde dus één baardagaam, ik ging mee, en we kwamen er met 2 terug, met ook nog is een prachtig groot terrarium. O:) En inmiddels zitten er dus al 3 in)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 11:09

Bekend verhaal, het word altijd meer! Hier blijft het ook al niet bij 1 paludarium, komt er sowieso nog een. Terrarium is bij mij dan weer minder aangeslagen. Hoewel ik het prachtige dieren vind!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 11:23