konijnen net?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zij

konijnen net?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 10:00

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:08

Met konijnen geen ervaring maar wel met geiten en honden.Deze kunnen zich geweldig in deze netten inknopen dankzij de paniek-reactie op de stroom.Eén hond kregen we er niet meer uit zonder het net kapot te knippen ;(
Alleen te gebruiken met dieren die aan stroomdraad gewend zijn en kennis gemaakt hebben met het net onder begeleiding.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:12

Als konijnen ergens uit willen , gaan ze graven ,en heeft het dus nog geen nut . :+

Wij hadden vroeger een hele mooie buitenren van ong 6 bij 4 ( zelf gemaakt inc hok )met van dat kippengaas onder de grond door , zodat als ze gingen graven ze niet weg konden...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:13

Mijn konijn zou er binnen 5 minuten buiten staan... het gras is altijd groenen aan de andere kant.

zij

Re: konijnen net?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 12:36

ik ben opzoek naar iets dat mijn HELE grasveld omringt. dus dan is er geen groener gras ergens anders :P

ik heb nu van die panelen en dacht dat uit te gaan breiden, maar heb even uitgerekend wat ik dan kwijt zou zijn... en daar werd ik niet blij van :P

toen kwam ik dit tegen. ben ik nog 100 euro kwijt (zou 2 netten nodig hebben) maar vond het er wel netjes uitzien. ik vind alleen de maaswijdte of hoe je dat ook noemt erg ruim...

graven doen die van mij niet zolang ze eten en ruimte hebben tot nu toe. ik heb ook een vaste ren van 4 bij 5 en die is betegeld dus kunnen ze ook niet wegkomen idd...

kippengaas om mijn grasveld vind ik niet mooi staan, dus dat gaat hem niet worden. hebben jullie misschien andere ideeen?
ik wil het het liefst ook gewoon weg kunnen halen...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:45

Dat wordt moeilijk. Ik vind de gaten ook te groot, dus die optie zou ik niet nemen. Ik heb een stuk afgezet van ongeveer 4 bij 4, palen in de grond geramd en gaas erom heen tot ongeveer 1 m. in de hoogte.

Konijnen zullen altijd de grenzen opzoeken. Die van mij probeert nu nog wel eens te ontsnappen, alhoewel het minder is geworden sinds hij er een meisje bij heeft.

Wanneer je iets neerzet wat je zo weer kunt weghalen, mist het vaak ook die stevigheid weer. Kijk eens bij

http://www.dierenverblijf.com/webshop/i ... ickbox.jpg

Is misschien niet helemaal wat je zoekt maar die gaten zijn beter.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 12:53

ik heb nu zoiets:

Afbeelding

is stevig zat en ontsnappen ze dus niet uit. nu zijn die van mij sowieso met 2, en hebben alleen oog voor sappig gras ;)

ik heb er trouwens geen net over. wel ene zeil als het erg zonnig of juist regenachtig is.

en ik verplaats ze dus 3 keer per dag nu :s

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:18

Dan moet je dus wel echt dat net erbij kopen, want mijn konijn kan over die ren heen springen. ;)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:24

Mijn konijn zou er binnen de 5 minuten uitspringen, beestje is alleen in een hok te houden als het in 'gepantserde burcht' stijl gebouwd is.

Mijne loopt gewoon los (stadstuin met muren van 2m houdt hem net binnen :P ).

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 09:20

ik heb nu ook zo`n zelfde hok, en heb daar zeil overheen gespannen. dat gaat prima. verder heb ik een vaste ren van 1.5 m hoog waarvan de laatste halve meter schuin naar binnen staat. gaat prima :)