Dat is misschien een rare vraag, maar niest een pers iedere dag? Daar let je natuurlijk op, maar zijn er die het wel weten? Het zit namelijk zo,ik heb een pers en die werd steeds dunner.Bij de d.a is een uitgebreid bloedonderzoek gedaan, en daar kwam alleen uit dat zijn witte bloedcelwaardis te hoog waren.Dat kon van een worminfectie af komen, maar ook van een luchtweg infectie.Maar hij had voor zo ver ik kon vaststellen geen luchtweg problemen.Dus kreeg hij pillen om die worm infectie te bestrijden, en over 2 weken moet ik hem weer wegen en dan moet hij zwaarder zijn.Maar hij is vaak buiten dus ik zie hem niet veel,maar als hij komt en ik kam hem met de vlooienkam of met zijn borstel dan niest hij.Ook toen ik hem van de week vlooiendruppels gaf ik zijn nek nieste hij ook.Niest hij te vaak, of niest een pers iedere dag wel een keer of 2?
In principe hoort een kat niet te niezen behalve als ze een stofje o.i.d. in hun neus krijgen. Perzen staan wel bekend om problemen met de luchtwegen en ik denk dat het verstandig is dat als hij regelmatig niest zonder aanleiding toch even een bezoekje te brengen aan de dierenarts.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-09 10:41
Dat was ook van plan,maar het ronken is toch wel normaal bij een pers vanwege hun platte neus?