Ik heb sinds ongeveer 3 maanden een 60L aquarium waar ik begon met een aantal guppen, een algeneter en wat garnalen. Nu 3 maanden en heel veel babyguppen verder loop ik tegen wat problemen aan, wie kan mij helpen? Ik heb al wat op internet gezocht maar kan geen goede bertouwbare site vinden, ze zeggen allemaal wat anders.
Probleem 1. Al na 2 weken werden de eerste babys geboren maar tot nu toe is er geen 1 groter geworden dan hoe ze bij de geboorte zijn. Hoe kan dit?
Probleem 2. Vorige week zag ik dat een van de guppen een onwijze boggel (bochel?) had, deze heeft 3 dagen zo rondgezwommen en was toen dood. Nu net zie ik dat een andere gup ook een boggel heeft, weliswaar minder erg dat de eerste keer, maar toch.... Hoe kan dit?
http://img443.imageshack.us/img443/4981/afbeelding045i.jpg
Probleem 3. 3 Dagen geleden lag er een gup op haar rug op de bodem, ik dacht dat ze dood was maar tot mijn schrik begon ze weer te zwemmen toen ik dr eruit wilde halen. Helemaal op de kant en gedesorienteerd. Ik heb dr toen in een afzonderingsbakje gedaan en ze bleef dit vreemde gedrag vertonen, ik dacht dat ze gewoon dood zou gaan maar savonds leek ze weer normaal te zwemmen en heb ik dr weer bij derest gezet. De ochtend erna lag ze weer op de bodem maar nogsteeds leven. Weer heb ik dr in een afzonderingsbakje gezet waar ze sindsdien inzit, nogsteeds leeft, en nogsteeds op de bodem ligt of op de zijkant zwemt. Hoe kan dit?
*video van dit geval is aan het uploaden*