Hond steeds aangevallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angs1989

Hond steeds aangevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 18:01

Onze hond (reu van twee jaar) wordt continu aangevallen door een witte herder. (Witte herder is 2x zo groot)
Voorheen woonde we niet bij elkaar in de buurt en gebeurde het alleen in het duin / op het strand.
Maar sinds hun zijn verhuist gebeurt het ook hier in het park.

Onze hond geeft zich al over als hij de witte herder aan ziet komen.
Gaat al op zijn rug liggen en beweegt niet meer.
Maar alsnog grijpt de witte herder hem.
Soms zelfs voordat onze hond er erg in heeft (komt de herder door de bosjes).

Vandaag liep ik in de duinen en was mijn hond in het water aan het spelen met andere honden.
Opeens komt de witte herder de hoek om rennen en springt gelijk bovenop mijn hond.

Andere mensen gaven ook aan dat het absoluut niet de schuld is van mijn hond, omdat hij zich gelijk overgeeft.

Ik heb geen idee meer wat ik hieraan kan doen.

Heeft iemand een idee?

Abeltje77

Re: Hond steeds aangevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:04

Mogen de honden daar loslopen?

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:04

Jij kan hier niets aan doen, maar de eigenaren van de herder behoren hem gewoon lekker vast te houden, of in ieder geval aan te lijnen.

Als jouw hond zich al overgeeft, is dat het teken dat hij onder hem staat, en moet genoeg zijn.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:06

Aangifte doen!

Een hond die een hond die op zijn rug ligt gript spoort niet!

Jou hond geeft zich duidelijk over door op zijn rug te gaan liggen.

Heb je de eigenaars al aangesproken op het gedrag van hun hond.
Want normaal is het zeer zeker niet!

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:08

Dat is zeker niet normaal. Wij hebben helaas ook zo'n hond, stiklief beestje hoor, maar niet voor dieren. Heeft zelfs onze puppy een keer aangevallen, wat eindigde bij de dierenarts. :o

Zelf zou ik als hij het nog een keer deed 'm d'r persoonlijk aftrekken.

Maar lijkt me beter om even met de eigenaar te gaan praten.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:09

Moiryn schreef:

Doe dat nooit! Maar dan ook echt nooit!
Dit is allemaal te doen om rangorde, en de hond ziet jou dan als indringer, en het interesseert hem dan niet of het je arm is die hij grijpt, of je hond.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:11

Een bijtende hond van een ander hond aftrekken.... := Zou ik toch ook niet doen...

Je moet eigenlijk met de eigenaar gaan praten. Wil die niet luisteren, aangifte doen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:13

eigenaar aanspreken!!

die behoort zijn hond onder controle te houden
indien eigenaar en politie er niks aan zouden doen (politie bijna zo goed als niet)
dan zou ik uiteindelijk ook de herder een fikse rotschop verkopen

ik laat mijn hond niet zomaar bijten :n

overigens mogen ze het bij die grote van mij proberen,denk dat de herder het niet zou overleven

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:14

Doen wij hier gewoon wel hoor, is nog nooit fout gegaan.

Wat wilde je dan doen, een hond die bijna 3x zo groot is, niet stopt met aanvallen, mijn puppy laten slopen? ;)

Dit gaat dan wel over mijn eigen honden, maar zou het zo doen hoor, liever dat ik gebeten word dan dat mijn puppy straks weer bij de dierenarts zit.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:16

Moiryn schreef:
Doen wij hier gewoon wel hoor, is nog nooit fout gegaan.

Wat wilde je dan doen, een hond die bijna 3x zo groot is, niet stopt met aanvallen, mijn puppy laten slopen? ;)

Dit gaat dan wel over mijn eigen honden, maar zou het zo doen hoor, liever dat ik gebeten word dan dat mijn puppy straks weer bij de dierenarts zit.

Snap je punt wel, daar niet van, heb het zelf ook wel eens gedaan.
Maar beter is om de eigenaren erop aan te spreken, en hun de verantwoordelijkheid laten nemen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:21

Sassieja schreef:
Moiryn schreef:

Doe dat nooit! Maar dan ook echt nooit!
Dit is allemaal te doen om rangorde, en de hond ziet jou dan als indringer, en het interesseert hem dan niet of het je arm is die hij grijpt, of je hond.

Rangorde??????
Die hond is geschift. Dit heeft 200% niets te maken met rangorde.
Buiten de eigen roedel is er namelijk helemaal geen rangorde.
In een wolvenroedel wordt een vreemde wolf ook verjaagd. Of hij moet winnen van de Alpha.

Ik heb nog niet zolang geleden een Appenzeller mijn maat 39 van dichtbij laten zien omdat ze op mijn Lola wilde duiken. En als mijn hond aan mijn riem zit bescherm ik haar.
Er komt geen enkele andere hond bij in de buurt. Als ze los dan mag ze het zelf op lossen maar aan de riem regel ik alles.

Je eigen hond loopt elke keer trauma's op omdat hij slachtoffer wordt van idioot gedrag.
Ik zou mijn hond zover mogelijk bij zo'n draak weg houden. Uiteindelijk is jouw hond de pineut van
alle incidenten en kan hij er een gedragsstoornis aan overhouden.

Edit: Ik kan toch zo pissig worden van dat soort asociale mensen en honden. Ze maken andermans hond kapot.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:23

Grijpt de herder alleen jou hond of ook andere honden....
En waarom laten de eigenaren de hond nog loslopen als ze weten dat ie andere honden grijpt....

Politie is hier heel streng hoor, mijn hond heeft een keer een ander hondje gegrepen(had een reden) had savonds de politie aan de deur en daags erna een brief dat mijn hond gemuilkorft moest worden als we van het erf af gingen met hem.....

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:23

Ik zou ook idd eerst de eigenaar aanspreken. En mocht dat niet helpen, gewoon aangifte doen. Waarschijnlijk is niet alleen jouw hond de pineut bij deze herder, hij zal dit gedrag wel vaker laten zien :( .

En ook al mogen daar honden loslopen...dan nog heb je je hond onder appèl te houden.
Ik ben zoiezo van als je hond niet luistert dan moet je hem niet loslaten. Ook al zit er in jouw hond geen kwaad...in een andere hond misschien wel. En ik verwacht geen last te hebben van andermans honden, want van mijn honden hebben ze ook geen last.

Grtz pammie ;)

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:27

@HBvisser

daar ben ik het helemaal mee eens. Dit is idd geen rangorde, maar gewoon geschift gedrag.
Een hond die een hond aanvalt die zijn eigen al over hebt gegeven en blijft doorgaan is niet normaal.

Wat je ook al zei....je hond is straks voor z'n levenlang verziekt door andermans toedoen. Fijn idd zulke mensen.
Maar wat ik al vaker roep is dat er hondenmensen en mensen met honden bestaan en dat daar een hoop verschil in zit.
Ik laat mijn honden ook niet grijpen....de aanvallende hond heeft eerder een schoenmaat van mij te pakken idd dan mijn hond :D

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:39

Naja, arme hond zeg. :(:)
Die herder is volgens mij neit helemaal goed hoor.
Ook erg asociaal dat die eigenaren die hond lekker los laten lopen.

Ik zou echt gek worden als zo'n hond mijn hond elke keer, keer op keer weer aanvalt hoor.
Liever dat ik gebeten wordt dan me hond.. :\

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 18:49

De honden mogen daar inderdaad gewoon loslopen.

De herder grijpt vaker andere honden (zoals de eigenaar vandaag zelf zei). Maar ze beweert dat hij nog nooit door heeft gebeten (dat zou er nog is bij moeten komen).

Haar zoon heeft de hond wel aan de riem, maar zijzelf vertikt het om het te doen. (Vaak als ze me aan ziet komen doet ze het ook niet of reageert ze te laat).

Vandaag heeft ze hem er zelf vanaf gehaalt (nadat verschillende mensen al met hun riem tegen die hond hadden geslagen) en hem vastgebonden aan een boom om te komen kijken bij mijn hond (die 3min. achter elkaar heeft gejankt).

Je begint inderdaad ander gedrag bij onze hond te merken, hij wordt erg onderdanig en gaat vaak liever door de grond als dat hij een grotere hond tegen moet komen (zo laag kruipt hij, vooral bij herders).

Werd vandaag ook gek, tranen stonden in mijn ogen, zo boos was ik. Andere mensen trouwens ook.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:55

Persoonlijk zou ik zorgen dat ik dan een fijne riem meenam. Het kan me dan echt niet schelen of die aanvallende hond pijn krijgt maar ik mep dan toch de pleures uit zijn lijf! En liefst nog een schop erachteraan.
Misschien dat het dan doordringt bij het baasje en ik zorg ervoor dat mijn hond niet ernstig gewond raakt. Op een keer zal hij wel doorbijten!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:01

Je kan inderdaad proberen de eigenaar aan te spreken. Al vraag ik me af of het zin heeft. Ik ben bang van niet...

Je kan er ook een melding van maken bij de politie.
Verder kun je er zelf weinig aan doen. Het heeft inderdaad helemaal niks met rangorde te maken. Dit is absoluut abnormaal gedrag van de witte herder. Wat je zelf kan proberen is de witte herder ontlopen. Maar ja, een verrassingsaanval vanuit de bosjes is moeilijk te voorkomen. ;)

Rotsituatie. Succes!!

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:02

Diegene zou niet blij wezen als ze mij zou tegenkomen...dat kan ik je wel vertellen.
Het is idd je reactie om die hond helemaal lens te slaan als hij je hond vast heeft, maar meestal werkt het averechts....omdat die hond dan steeds opgefokter raakt.

En wat ik al zei....straks is je hond voor z'n leven verziekt.
Gewoon aangifte doen....ook al is het een losloopgebied....de honden moeten wel onder appèl staan. Zo niet dan ook je hond niet los.
Fijn zo'n iemand in de buurt....ik zou haar als je d'r weer tegenkomt erop attenderen dat als ze die hond niet aanlijnt er hele nare dingen gaan gebeuren :(
Probeer die hond voor te zijn en geef je hem maar een schop voordat hij jouw hond weer te pakken heeft. Misschien dat dan haar ogen open gaan???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:55

reininglover schreef:
Persoonlijk zou ik zorgen dat ik dan een fijne riem meenam. Het kan me dan echt niet schelen of die aanvallende hond pijn krijgt maar ik mep dan toch de pleures uit zijn lijf! En liefst nog een schop erachteraan.
Misschien dat het dan doordringt bij het baasje en ik zorg ervoor dat mijn hond niet ernstig gewond raakt. Op een keer zal hij wel doorbijten!

Zelfde gedachte, niemand maar dan ook niemand komt aan mijn hond op die manier. Als eigenaren te belazerd zijn om ze aan et lijnen trap ik ze van mijn hond af als dat nodig is.
Ik heb gelukkig een teef die de mannetje kan staan maar waak dr ook voor dat dit zo blijft, ik laat haar niet verpesten door welke geschifte hond dan ook :)

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 23:26

Maar stel dat ik die hond een trap geef, daarna aangifte ga doen.. dan kan ik toch ook gezeur krijgen omdat ik die hond een trap heb verkocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 07:03

Zoiets heet noodweer Angs, je mag jezelf verdedigen.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:01

:oo Ik ben een heel lief mens en zou nog geen vlieg kwaad doen..
Maar de eerste beste hond die aan mijn beesten komt.....oehhh die krijgt me toch een rot*****.
En als de eigenaar van dat beest een grote bek heeft kan hij/zij ook nog een fijne in zn *** krijgen :(

Komop meid dit pik je toch niet??
Eén keer is al erg genoeg, maar potverdorie dit gebeurt telkens.
Jouw arme hond doet niks, is ontzettend bang. Arm beestje.
Jij moet er wat aan doen om hem te helpen, hij kan het zelf niet!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:52

HBVisser schreef:
Rangorde??????
Die hond is geschift. Dit heeft 200% niets te maken met rangorde.
Buiten de eigen roedel is er namelijk helemaal geen rangorde.
In een wolvenroedel wordt een vreemde wolf ook verjaagd. Of hij moet winnen van de Alpha.

Ik heb nog niet zolang geleden een Appenzeller mijn maat 39 van dichtbij laten zien omdat ze op mijn Lola wilde duiken. En als mijn hond aan mijn riem zit bescherm ik haar.
Er komt geen enkele andere hond bij in de buurt. Als ze los dan mag ze het zelf op lossen maar aan de riem regel ik alles.

Je eigen hond loopt elke keer trauma's op omdat hij slachtoffer wordt van idioot gedrag.
Ik zou mijn hond zover mogelijk bij zo'n draak weg houden. Uiteindelijk is jouw hond de pineut van
alle incidenten en kan hij er een gedragsstoornis aan overhouden.

Edit: Ik kan toch zo pissig worden van dat soort asociale mensen en honden. Ze maken andermans hond kapot.

Idd waar, erg frustie dat sommige mensen dit maar niet willen begrijpen.

Hoe dan ook zou ik die eigenaar eens aanspreken, en zelf proberen je hond zoveel mogelijk van het beest weg te houden. Een hond van een ander zou ik persoonlijk niet zo snel een tik verkopen (alhoewel er situaties zijn dat ik het me levendig voor kan stellen).

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 23:35

Ja, we beginnen het ondertussen ook echt heel zat te worden.
Als ik het aan zie komen loop ik inderdaad om, zodat ik de hond in kwestie niet tegenkom.

Maar vaak komt de hond ineens de hoek omrennen en zonder enige waarschuwing springt hij er bovenop.
Vorige keer zelfs door de bosjes heen toen onze hond aan de waterkant stond te snuffelen, van schrik viel onze hond toen in het water.

Maar van de week sloeg een man ook met zijn riem op de witte herder (en ook echt hard), maar hij reageert er niet eens op.