Wat is dit toch (foto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat is dit toch (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:38

http://i32.photobucket.com/albums/d11/s ... 040226.jpg

Nu heeft ze van pup af aan al last gehad van vaginitis, zou over moeten zijn na dr eerste loopsheid,
echter...blijkt niet het geval te zijn.
Steeds zie ik dit weer, vlak voor het plassen, iemand een idee gewoon afscheiding?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-09 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyy

Re: Wat is dit toch (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:42

Lijkt mij gewoon afscheiding idd, maar goed, voor de zekerheid even de Da navragen?

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:43

Dat is nog eens een lekker beeld net voor je gaat eten!!

Misschien een loopneus?

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:45

Zou de dierenarts een keer een uitstrijkje laten maken, kan niets ernstigs zijn maar kan ook een of andere infectie/schimmel zijn die het veroorzaakt.

Edit: Heb ook even in mijn paravet boeken gekeken en daar staat dat er ook nog kans is op pyometra (baarmoederontsteking) en dat het belangrijk is de teef nogmaals te laten controleren door de dierenarts als het na de eerste loopsheid niet is verdwenen.
Laatst bijgewerkt door Dwyne op 16-09-09 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:50

Dwyne schreef:
Zou de dierenarts een keer een uitstrijkje laten maken, kan niets ernstigs zijn maar kan ook een of andere infectie/schimmel zijn die het veroorzaakt.

Lijkt mij ook een goed idee. :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:51

palo2 schreef:

Misschien een loopneus?

een loopneus uit de vagina :?

_O- die is nieuw

geen idee TS,zou het toch verder laten onderzoeken, heb meerdere teefjes gehad en ik ken dit niet :n

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:53

Ziet eruit als gewone afscheiding. Mijn hond heeft het heel af en toe wel eens. Maar ze is van zichzelf erg schoon, dus meestal is het zo weg.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:57

palo2 schreef:

Misschien een loopneus?

_O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:00

Die loopneus :')

Ik wil dr laten steriliseren in october en dr baarmoeder ook het liefst weghalen maar twijfel nog.
Nu spreekt mij een laparoscopie ook wel enorm aan maar dan kijken ze toch niet naar de conditie van de baarmoeder? Ik ben toen voor die vaginitis heel vaak bij de DA geweest (maakte mij zorgen) maar ze zei dus dat een hond ook gewoon afscheiding kan hebben..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:04

steriliseren snap ik heel goed
maar waarom de hele baarmoeder?
(nieuwsgierigheid)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:12

Ben bang dat ie gaat ontsteken of gezwelvorming, heb ook wel eens gehoord dat ie krimpt na een sterilisatie. Mss moet ik me gewoon eens goed laten informeren, of hebben jullie hier ideeen over?

Vooral omdat ze dus best vaak van die smurrie heeft.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:14

misschien een idee....

neem 6 dierenartsen
bel ze en leg je verhaal voor

benieuwd wat ze alle 6 zeggen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:17

Nou precies, en daar ben ik dus zo bang voor he :7
Was met die vaginitis ook, ene DA zei, ach gaat wel over als ze eenmaal loops is geweest,
een andere had er een spuit inzitten voordat ik dr erg in had, spuit heeft overigens geen ene
moer geholpen -O-

Weet je wat ik bel dr twee op, waarvan ik weet dat de de één linksom gaat en de ander pontificaal rechts :D Laat het jullie wel weten.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:19

Dit is gewoon witvloed net zoals vele vrouwen dit ook hebben. Als het gewoon mooi wittig van kleur is, dus niet groenig gelig , is het juist een teken dat de hond een gezonde baarmoeder heefd.
Bij extra zekerheid, kun je de dierenarts een iutstrijkje laten doen en dit laten onderzoeken.
enige oplossing kan zijn, is de baarmoeder te laten verwijderen.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:21

Meestal wordt een teef gecastreerd ipv gesteriliseerd om baarmoederhalskanker te voorkomen, dat kan dan gewoon niet meer. Is voor de meeste mensen de hoofdreden om een teef te castreren! Zou voor mij ook zeker gebeuren als ik weer een hondje zou nemen. Vorige honden beiden geleden aan baarmoederhalskanker en alsnog moeten castreren en hoop medicijnen etc erbij maar dat is zo geen pretje voor ze!

Wat betreft de uitvloeiing; deze kan ook grijzig zijn zoals op de foto en duiden op infectie, dus niet alleen groenig of gelig.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:35

Ik zou altijd kiezen voor castratie, het is scghrikbarend hoeveel jonge teven er al lijden aan baarmoederonsteking, nog maar te zwijgen op oudere leeftijd. Heb er bijna mijn 2 jaar oude Duitse Herder teef aan verloren. Bij mij is niet fokken, baarmoeder eruit.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:42

Bij mijn honden ook. Kan alleen maar ellende veroorzaken als je er toch niet mee fokt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:00

Zelfs in dit topic een en al tegenstrijdigheid :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:04

Dwyne schreef:

Edit: Heb ook even in mijn paravet boeken gekeken en daar staat dat er ook nog kans is op pyometra (baarmoederontsteking) en dat het belangrijk is de teef nogmaals te laten controleren door de dierenarts als het na de eerste loopsheid niet is verdwenen.

Daar dacht ik ook aan ja. Overigens heeft castratie ook mijn persoonlijke voorkeur, net als Dwyne heeft gezegd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:08

Na een hond bijna verloren te zijn op oudere leeftijd aan baarmoederontsteking en bij mijn ouders een hond te hebben meegemaakt met mamatumoren ga ik ook voor castratie.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:05

Ik denk ook dat het iets onschuldigs is.
De meeste hondjes houden hun achterkantje netjes bij, door schoon te likken.
Misschien viel het je toevallig op?
Of merk je dat ze het vaker heeft?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:16

Ik zou mijn hond ook laten steriliseren.

Je kan een echo laten maken of de baarmoeder vergroot is.
Ik heb een verhaal gelezen op he BM forum van een teef die dit dus ook had.
Bij de sterilisatie kwamen ze er achter dat haar baarmoeder 7 keer groter was dan een baarmoeder van een andere hond van die leeftijd.

Volgens mij is vloeiing nooit goed bij een teef. Tenzij ze loops zijn maar dat moet dan helder rood zijn.
Lola heeft ook een beginnende baarmoederontsteking gehad. Zij had haast vloeiing en dat wat je zag, was echt nihil en wit.
Ik rook het aan haar. Als ze naast me lag op de bank dan rook ik zo'n weeige geur. In combinatie met het vele likken aan haar achterkant stond ik meteen bij de DA.

Wij waren er dus heel erg snel bij. Ze is een tijdje geleden weer loops geweest en ik houd haar met arendsogen in de gaten.
Als het weer gebeurd gaat het mes er in en wil ik dat ze alles weghalen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:24

Onze Dober had dat ook regelmatig, zag er precies hetzelfde uit en bij haar was het gewoon "normaal". Je kan voor de zekerheid wel even langs de DA gaan, hebben wij toen ook gedaan en die wist ons gerust te stellen.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:25

(kheb t topic niet helemaal gelezen.. sorry..haast :S)
Oei...
Mijn vorige hondje heeft een keer een baarmoederontsteking gehad. Dat begon op deze manier. Het "geluk" is dat het naar buiten komt. (kan ook naar binnen slaan) Snel naar de DA!!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:29

Ik heb mn hond verloren aan baarmoederontsteking, kwam een tumor bij.
Maar ik zou 'm gewoon helemaal eruit laten halen als ze toch op de O.K. Ligt.
Want hij krimpt inderdaad, verschrompelen, maar dan kan die net zo goed eruit want dit kan weer irritatie en infectie veroorzaken soms.
En waarom laten zitten, ze kunnen er niets meer mee.
Laparascopie bekijken ze het een stuk minder. Ze maken dan 3 gaatjes, 2 voor "handjes" en 1 voor een camera. Maar de meeste artsen maken de incisie bij een normale sterilisatie al niet meer zo groot hoor.. En het geneest vaak snel, als ze er maar niet aanzitten (hond -- likken/trekken aan hechtingen)