De dierenarts heeft Vetoryl voorgeschreven en gisteren heb ik de medicijnen opgehaald. Ik ben toch nog wat rond gaan zoeken op internet, vooral ook na het lezen van de bijsluiter. Ik weet dat er in iedere bijsluiter heftige bijwerkingen kunnen staan, maar ik maakte me toch een beetje zorgen. Het blijkt dat er een beperkt aantal honden sterft door de behandeling met Vetoryl. Op internet heb ik gevonden dat de veiligheid van het middel idd een probleem is en dat zou dan vooral met de dosering te maken hebben. Ook heb ik een aantal ervaringen gelezen, waarbij de hond flink ziek werd (trillerig, misselijk etc) van het middel. Ik twijfel nu dus best wel weer, ik wil gewoon het beste voor hem en niet dat hij zich door de medicijnen juist helemaal ellendig gaat voelen.
Op dit moment bestaan de klachten uit veel drinken en dus ook veel plassen. Hij haart niet meer (daar hoor je verder niemand over klagen trouwens

Zijn buik is een beetje bol. Je ziet spierverlies. Hij slaapt veel en is sneller moe. Ik heb niet de indruk dat hij verder veel last heeft (maar dat is natuurlijk moeilijk te bepalen). Symptomen van veel slapen en sneller moe en wat spierverlies passen ook bij zijn leeftijd.
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar mensen die ervaring hebben met de ziekte van Cushing bij de hond en evt. ook met Vetoryl.
Ik wil gewoon graag dat het voor hem zo aangenaam mogelijk is, zolang als hij nog bij ons is en ik wil hem niet zomaar wat geven, zonder alle voors en tegens goed te hebben overwogen.
Bedankt vast!