Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tante_trien schreef:Wij hebben ons jonge katje, eerst met het konijn samen in de ren gedaan! Konijn blij, kat blij, inmiddels rent hij elke middag een paar rondjes door de tuin, en als de tuindeur dicht gaat, mag hij niet meer naar buiten. Dat is inmiddels ook duidelijk.
Laika schreef:Wat de ongelukken buiten betreft moet je gewoon geluk hebben. Ik heb zelfs toen ik in de stad woonde mijn katten altijd ook buiten gehad. Nog nooit iets gebeurt. Ik denk wel dan hoe langer je wacht met naar buiten doen, hoe banger ze van alles zijn. Ook van het verkeer! En dat is natuurlijk alleen maar goed.
Tja en wat de kosten betreft: het gaat altijd nog om de emotionele waarde bij een dier, niet zozeer het materiele kostenplaatje toch?
Zoezi schreef:Aan het tuigje zit ze elke keer vast, of ze gaat op de bbq zitten, als ze er dan afspringt wurgt ze zichzelf![]()
Ik heb niet zoveel tijd om ze continu buiten in het oog te houden.
Wachten tot ze gesterilliseerd is vind ik een goede! Dat wordt dus november.
Wat ook kan is ze samen met de hond naar buiten doen, die 2 zijn dikke maatjes.
`s avonds wat lekkers geven vind ik een prima idee, dan komen ze wel.
Stomme is dat ik hiervoor 2 katten heb gehad (10 jaar geleden) en die heb ik ook gewoon naar buiten gedaan. Die hadden elkaar, misschien scheelt dat!
Die tuigjes zijn overigens veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te groot!!! :(
Zelfde als met halsbandjes.
We hebben haar gered bij de dierenambulance, kostte wel 65 euro, maar dan wel gechipt, ingeent, vlo-vrij en ontwormt.
Daarna nog eens 60 euro voor de dierenarts, 2e enting, een duur katje dus, ik wil ze niet kwijt!