Bach bloesem voor huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Medea

Bach bloesem voor huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 15:53

Ondanks heel veel trainen, trainen, trainen en trainen blijf ik met mijn 2 jaar oude Welsh Springer reu tegen wat problemen aanlopen. Van school uit heb ik wel eens het een en ander gehoord over Bach bloesem therapie, wat mij toen ontzettend aansprak.

Ik heb al erg veel gegoogled, maar ben altijd bang om bij 'kwakzalvers' terecht te komen. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van de mensen op bokt met Bach bloesem bij huisdieren en met name honden. Wat waren de problemen? Wat was het resultaat? Naar wie ben je toe gegaan en hoe ging dit in z'n werk?

Ik hoor het heel graag!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:14

We hebben toen onze aussie als herplaatser bij ons kwam de rescue remedy druppels gebruikt, het was een heel onzekere hond.
Dankzij de bach-bloesems is de overgang van haar oude thuis naar hier zeker wel gemakkelijker gegaan.
Nu na bijna 2 jaar is ze mentaal veel sterker geworden en gebruiken we de druppels niet meer, hebben we eigenlijk alleen maar gedaan als ze een keer erg gestresst was door geluiden of vreemde situaties, nu hoeft dat niet meer, ze is veel rustiger.
Die werd bijv. al heel bang als onze klok hoorde slaan (westminster uurwerk) en nog zo van die rare dingen. Is nu over gelukkig ;)

Tin

Re: Bach bloesem voor huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:51

Heb geen ervaringen met bach bloesem bij de hond maar wel bij de kat!
Mijn mishandelde en verwaarloosde kat had een flink trauma opgelopen bij zijn oude baasje ( was een kitten van 3 maanden oud!)
Door de bach bloesemdruppels kon hij bepaalde situaties veel beter aan en ik had wel het idee dat hij echt beter in z'n vel ging zitten door die druppels.
Hij had ze na een jaar niet meer nodig :)
Succes met je hond!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:03

Wij hadden een hond die op het laatst echt dement aan het worden was, dan ging hij gewoon in de kamer zitten en hij wist dan niet meer wat hij moest doen en ging dus maar zitten piepen en janken.
Uiteindelijk bij iemand terecht gekomen die studeerde bachbloesemtherapie, en die zocht mensen met problemen waar ze eens naar mocht komen kijken. Zo gezegd zo gedaan en uitgenodigd, baat het niet dan schaadt het niet.
Uiteindelijk druppels voorgeschreven, en onze hond had nergens meer last van :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:09

He, wat toevallig!
Ik ben net bezig met een cursus bach bloesem remedies.
Zelf heb ik nog niet ervaring met specefieke behandelingen, maar rescue wordt wel regelmatig gebruikt(op koeien, katten, paarden,hond en eigenaar).
Het effect daarvan is echt super!
Vandaar ook dat ik me verder ga verdiepen in de remedies.

Voordeel van de bach bloesems is dat je niet veel "fout" kan doen.
Je kan wel een verkeerde remedie voorschrijven, maar dan heeft het geen effect op het dier.

Behalve mijn cursusleidster ken ik geen andere therapeuten, dus daarin kan ik je niet helpen.