hoe oud schatten jullie onze hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meintje

hoe oud schatten jullie onze hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 19:29

dit is een apparte vraag maar ik ben echt benieuwd wat jullie denken dus als je een leeftijd noemt, graag met een onderbouwde mening!

sinds een paar maanden hebben wij een hond, Isa. natuurlijk zijn we heel blij met haar, maar we staan qua leeftijd voor een groot raadsel. in het asiel schatte ze haar 3 of 4 (wij zijn uitgegaan van jaren, geen maanden) bij de DA dachten ze dat dit wel kon kloppen maar dat ze ook 2 of 5 jaar kon zijn. moeilijk te zegggen omdat er werkelijk niets over haar geschiedenis bekend is.
nu hebben wij de indruk dat ze nog jonger is, geen gefundeerde mening, meer een gevoel. ook krijgen we nog steeds vaak de reactie; goh, die is zeker nog heel jong?
ze is in de tijd dat wij haar hebben nog niet loops geweest, maar we weten niet of ze gesteriliseerd is of dat ze gewoon nog nooit loops is geweest. de DA kan dit ook niet zien zei ze.
wil je meer info hebben vraag maar raak!

ik ben benieuwd wat jullie denken!

Afbeelding
Afbeelding

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:34

Ik schat haar een jaar of 2 hoog uit 3. Ze heeft echt de uitstraling van een jonge hond. Maar goed dat zegt niks want onze eerste hond uit het asiel was 3 geschat toen we hem kregen en 5 jaar later stierf hij.. veels te jong, dus toen de dierenarts keek zei die van: zoww die is minstens 15.. dus dan zou hij 10 zijn geweest toen hij bij ons kwam. En bij hem zeiden ze ook van: ow die is zeker nog jong? :D en wij : joa zo'n jaar of 3, terwijl et dus eigenlijk een bejaarde opa was..

edit: Je zegt dat ze nog niet loops is geweest, maar hou er rekening mee dat sommige honden maar 1 x per jaar loops worden en andere 2 x per jaar. Dus als ze volgend jaar rond deze tijd nog niet loops is geweest zal ze al gecastreerd zijn (gesterriliseerd niet omdat honden dan nog wel gewoon loops worden maar niet meer vruchtbaar zijn.)

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:38

Wat een leuke hond!
In mijn ogen lijkt ze me nog wel jong. Maar hoe jong? Tja, ben bang dat dat alleen de hond zelf weet :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:59

Ze ziet er iig jong uit. Normaal moet een dierenarts de leeftijd aan de tanden kunnen zien, en of ze gesteriliseerd is moeten ze aan de zogeheten rits kunnen zien. Als je het echt wilt weten kun je misschien een andere dierenarts proberen, en anders zal het denk ik gissen blijven :)

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 22:11

ja, ik denk dat ik sowieso een andere da ga zoeken maar das een ander verhaal.

en t blijft natuurlijk giswerk maar ik was gewoon benieuwd wat jullie hier over dachten!
uiteindelijk zal t idd zo blijven dat alleen de hond weet hoe oud ze is :+

Iris82

Re: hoe oud schatten jullie onze hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:14

Onze BC zag er met 5 ook uit als een jaar of 2. ;)
Denk dat het lastig is om er iets van te zeggen vanaf foto's.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:48

Iris82 schreef:
Onze BC zag er met 5 ook uit als een jaar of 2. ;)
Denk dat het lastig is om er iets van te zeggen vanaf foto's.

Inderdaad, zal misschien iets border-eigen zijn... Onze jongste border is er nu 6, maar ik krijg ook supervaak de vraag "dat is nog ne jonge zeker?". Niet dus, beestje blijft er gewoon jong uitzien en blijft zich 'pups' gedragen (in de zin van superenthousiast zijn, alle kanten uitspringen, op de schoot willen gaan zitten...).