Help een zwerfkit gevonden, wat nu, en wie wilt hem hebben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Help een zwerfkit gevonden, wat nu, en wie wilt hem hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 08:12

Dit is bokt, en ik zal wel boel over me heen krijgen, maar ik heb gehandeld uit liefde misschien had ik beter na moeten denken maar ik kon het niet op dat moment.

Het gene waar ik altijd bang voor was het gene waarvan ik zo blij was dat het me nooit overkomens is, is nu dus helaas gebeurd
Heb een kit gevonden

Op zaterdag 12 sept besloten vriend en ik pannenkoeken te gaan eten. Dat huisje staat in het Lingebos, dat is een groot park, klein bos. Een recreatieplaats met golf,camping, manege en het pannenkoekenhuis, verder staan daar in de buurt ong 5 boerderijen.
Goed we reden daar en opeens stak iets kleins de weg over, dus ik roep al ff wachten kijken of we hem kunnen vinden.

Jawel hij zat in het gras, samen met een ander poesje, ik stapte uit de auto en en dan andere poesje rennde keihard weg |( maar deze bleef zitten, praten op mijn hurken schoof ik naar hem toe, ik mocht hem aaien.
Hij ontspande zich en begon te lopen en kopjes geven, maar toen :(:) wat moest ik doen, inmiddels had ik hem al opgepakt.

Vriendlief die honger had werd pissig en vond dat ik hem neer moest zetten, maar dat kon ik niet, wat moest zo'n kit nou in het lingebos, daar hoorde hij toch niet thuis.
Bovendien hij was brood en broodmager ik voelde al zijn botjes ook op zijn heupen.

Goed theedoek gepakt, kat ingewikkeld en schoonzus opgebeld, zij zou een bench klaar maken met voer mandje enz.
Katertje was in de auto zo rustig hij lag op zijn rug in vriendlief zijn handen, sterker nog hij wil af en toe in slaap en spinnen dat ie deed kwam boven mijn moter uit :D

Goed aangekomen ff check gedaan, schone ogen, schone poepert, veel vlooienpoepjes maar toen nog geen vlo (hebben er gister nog maar 1 ontdekt) meneer ging gelijk eten dus brok kende hij al, en daarna slapen.

Zondag is ie veel wakkerder wil nog wel kroelen maar ook verkennen, hij staat in een schuur waar het bast van de vogels (volliere) maar dat doet hem niks.
Hij is super tam en lief hij is zindelijk (maar had nog niet gepoept) ik kan me bijnan niet voorstellen dat ie een wilde kat is.
Maar wat moet een kit van 3 maanden in het bos zonder mensen.

En nu, hij staat op amivendi, ik ga vanmiddag naar het asiel maar ik wil niet dat ie daar terrecht komt, hij is zo lief zo cute.
Zelf kan ik hem niet hebben ik heb al 3 binnenkatten.

Heb zo'n verdriet dat ie weg moet, heb verdriet dat ik hem gevonden heb, heb verdriet om het ene poesje in het bos wat misschien nu zo eenzaam is.

Hoe moet ik nu verder, en wie heeft er intresse in deze lieve knul van 3 maanden.

Afbeelding
Afbeelding

Hij is inmiddels verplaatst naar een groter hok waar ie gewoon kan bewegen.
Maar dit is zijn tijdelijke verblijf plaats ivm met ziektes en vlooien

Lynn_Nikita

Re: Help een zwerfkit gevonden, wat nu, en wie wilt hem hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:14

ben je al bij een da geweest met hem? en zijn er in de buurt van dat bos geen huizen waar die vandaan kan komen?
anders zou ik nog eens teruggaan , om te kijken of je het ander kitten nog ziet

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 08:15

Inmiddels heb ik weer een ban voor een maand dus kan ik alleen lezen en niet meer posten

Jullie kunnen me bereiken op
Patricia.Pronk@hetnet.nl

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 08:16

Lynn_Nikita schreef:
ben je al bij een da geweest met hem? en zijn er in de buurt van dat bos geen huizen waar die vandaan kan komen?
anders zou ik nog eens teruggaan , om te kijken of je het ander kitten nog ziet

Ik ben al 2x terug geweest en nee ander kit niet meer gevonden.
De da is op zaterdag-avond gesloten, en zondag ook :D ik ga niet ff naar de da om hem te laten onderzoeken als ik hem zelf niet houd.

Aan die weg staan 2 huizen een is van een kennis en de ander van een boer, maar dan is het schandalig om een kit zo mager te laten worden dan ik hem liever niet meer daar breng.
Maar vanmiddag ga ik ff bellen om te vragen of ze een kit kwijt zijn

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:19

ik gok de boer.....
kittens zijn snel mager en veel boeren hebben katten die elk jaar meerdere nesten werpen, en die rennen op stal rond, maar worden vaak niet geent en ontwormd

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:26

Oeh, beter dat je ze laat lopen maargoed, maakt nu niets meer uit. Kittens kunnen best snel mager worden als ze op zoek gaan, kunnen ook een paar dagen weg gaan en weer terug komen. Ik vind het altijd zo verschrikkelijk als mensen katten wegtrekken uit hun omgeving... En zo slecht vind ik hem er niet uit zien, eerlijk gezegd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 08:28

:oo maar wat als het dus wel een zwerver is dan is het toch beter dat ie een goed tehuis krijgt.

Op het moment van toen, kon ik hem niet terug zetten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:33

Zwervers redden zich ook wel hoor...:D

Ja, maar je kan hem toch ook niet houden? Hij moet nu toch weg...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 08:41

Nee heb al 3 binnenkatten en mijn huis is echt te klein.

Ik heb al vaker een volwassen kat bij het asiel bracht maar dat greep me toendertijd niet zo aan.
Is maar goed dat mensen katten naar het asiel brengen anders had ik mijn toppers niet gehad.

Ik wil wel even vermelden dat bij ons in de Alblasserwaard een vreselijk overschot is aan zwerfkatten alle asiels zijn hun vangkooien kwijt deze worden standaard ingehuurd door de gemeente vooral gemeente Gorinchem

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:44

Ja, wat moet je nu?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:48

je had hem beter kunnen laten lopen...

hij lijkt onwijs op mijn terror
geweldig om een 2e erbij te hebben van hetzelfde type

vanmiddag om 16.30 hoor ik of ik de grotere woning he gekregen zoja dan wil ik m wel

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 08:53

MamboBeach schreef:
Ja, wat moet je nu?

Als we dat met alle zwerfkatten gaan denken dan, zou het overbevolkt worden.
Ik ga vanmiddag langs de boer en ik verwacht namelijk dat ie niet daar van is, zoja dan zal ie terug moeten.
Ondanks zo iemand imo geen kat waard is want hij is wel mager, en had dus veel vlooien gehad.

Aangezien in het Lingebos bekend is om het dumpen van de katten, wil ik toch liever dat zo'n kleintje goed terrecht komt

Mieschie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:33

Het zou goed kunnen hoor Tita dat ie van die boer is. Heb je 'm op de Molenweg of op de Haarweg gevonden? Die boer had deze zomer meerdere nestjes dus....

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:34

Aangezien hij zo tam is is hij ws niet van een boer, die nestjes groeien meestal verwilderd op. Waarschijnlijk een nestoverschot van een pretnestje wat gedumped is. Heb je asiel en dierenambu al geprobeerd ?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:44

@Tita
Zo raakt mijn schoonvader (boer) ook elk jaar verschillende kittens kwijt. Soms vind hij er 1 terug via het internet (of Amivedi) Paar jaar terug was 1 kitten meegenomen naar het westen omdat ze hem zo zielig vonden.....
@Mist
Bij de boerderijen waar ik kom zijn eigenlijk alle kittens tam.
Vaak lopen ze verder weg van huis als ze op onderzoek uit gaan.

De meeste mensen die in een woonwijk wonen hebben zelf niet door dat veel katten 100meters van huis af gaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:52

Update van Tita:

Ik ben bij de boer geweest en hij mist geen kittens, al zijn poezen zijn geholpen (olé olé) omdat er zoveel/ regelmatig katten worden gedumpt was ie het zat dat zijn poezen iedere keer met jong thuis kwamen.
Ook de ander huizen aan de weg, missen geen kit.

Ik ben naar dezelfde plek gereden waar ik het kit had gevonden en jawel het rooie poesje/katertje zat er weer ik vermoed dat het zijn moeder is, zij is een kop groter.
Weer bang en voordat ik mijn auto dicht sloeg rende ze weer keihard weg.
Ik vind het zo zielig dat ze precies op het plekje lag waar ik haar jong/vriendje had weg gehaald.
Ik heb wat voer neergelegd.

Maar goed hij staat op Amivendi en ik ben naar het asiel gereden, daar staan de beide katten niet op de vermist lijst.
Ik moest hem maar komen brengen, nu vind ik het asiel in Gorinchem maar een waardeloze boel dus ik wil hem liever kwijt via bokt of vrienden.
Anders breng ik hem dus zaterdag naar het asiel in Sliedrecht

Het poesje gaat goed, heeft inmiddels een grote bah gedaan op de bak, er zijn teken bij hem verwijdert en hij is vreselijk lief, loopt je de hele tijd achterna tot ie eten krijgt :)

Is er nog iemand die deze liever kanjer een kans wil geven.
Ik kan hem zelf niet houden omdat toen ik gister thuis kwam en naar dat katje rook, werd een van mijn eigen katten harstikke boos op mijn broek waar zijn geur aan vast zat.

Tita

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:58

Als zn moeder er ook loopt, waarom dan niet gewoon terug zetten? Of is dat heel cru van mij gedacht?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:00

ik zou m met alle liefde willen hebben.. maar heb nu al 3 katten, heb dit jaar al een zwerfkit mee naar huis genomen. helaas want je woont wel in de buurt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:05

WillemYntJee schreef:
Als zn moeder er ook loopt, waarom dan niet gewoon terug zetten? Of is dat heel cru van mij gedacht?

Dat wil Tita niet volgens mij. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:05

jameyskatje schreef:
ik zou m met alle liefde willen hebben.. maar heb nu al 3 katten, heb dit jaar al een zwerfkit mee naar huis genomen. helaas want je woont wel in de buurt

Het zou mooi zijn... 1 katje maakt toch niet uit? Kan er toch wel bij? ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:07

En terug zetten?

Ik weet hoe hartverscheurend het was toen een van onze katten werd overreden en de ander alleen achter bleef :\. Dit is echt sneu voor het achtergebleven dier.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:08

MamboBeach schreef:
WillemYntJee schreef:

Dat wil Tita niet volgens mij. :)

Waarom niet als k vragen mag? Is toch veel beter als beestje bij zn moeder terug is..
Ook al is ie nog zo lief en knuffelig.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:14

Ik sluit me aan bij WillemYntjee :\

Nu zit er 1 kitten op een plek waar deze niet kan blijven en nu is er een andere poes in de rouw omdat zn kind/vriendje/zusje/whatever weggehaald is uit de omgeving.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:23

Realiseer je wel dat terugzetten terwijl het kitten inmiddels naar andere katten ruikt ook niet echt een goede oplossing is, je loopt een risico dat die andere m nu niet meer accepteert....
Het is te proberen maar straks werkt het niet en dan lopen er twee katten/kittens zielig alleen en dan maar hopen dat je die zwarte weer te pakken krijgt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:02

Geen vragen zoals waarom niet en dergelijke, daar heb ik niets aan. Laten we ontopic blijven. De vraag is of er iemand is die het kitten graag zou willen hebben. :)