Teveel denken aan hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Teveel denken aan hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 21:34

Ik doe veel dingen met mijn hondje in m'n hoofd; 'oh nu is ze wel erg lang alleen', 'kan ik haar meenemen daar naartoe?', 'nu moet ik niet te lang wegblijven' .

Ik ben sowieso wel een huismus, daar zal het wellicht mee te maken hebben ;) maar het ergste is wel dat ze nooit écht alleen is! Mijn moeder heeft een gastouderopvang aan huis, en op de weinige momenten dat er echt niemand is heeft ze altijd haar hondenmaatje nog (ze slapen samen in een mand, spelen enz.) Ze is wel veel op mij gericht en ik ben wel echt haar baasje, maar ik vind toch dat ik misschien teveel om haar geef/met haar bezig ben.

Bokkers die dit herkennen of tips hebben? :D

Frances

Re: Teveel denken aan hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:46

Ik zou gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt.. als jij je hond maar een bepaalde tijd "alleen" wil laten, moet je daar lekker rekening mee houden lijkt me :) ik zie er geen probleem in :) Het is maar net wat je zelf wil.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:14

Persoonlijk noem ik dat gewoon de verantwoording nemen die je aangegaan bent.
Ik ben ook erg op het geluk en de veiligheid van mijn hond gericht, volgens sommigen te (ik herinner me een rare discussie met een ex die mij voor de voeten wierp dat ik té goed voor mijn hond zorg :? ja en? en nu?) maar dat is een kwestie waar ieder mens nu eenmaal heel andere ideeën over heeft.
Hier in Frankrijk is het heel gewoon dat honden gewoon los rond het huis lopen en niemand op ze let en ze zo'n beetje doen waar ze zin in hebben, en de baas doet ook waar hij of zij zin in heeft.
Dat is ook een manier maar niet de mijne.
Las laatst nog een verhaal op bokt van iemand die ook niet naar haar hond omkeek, en de hond is dood ergens gevonden, ik kijk daar niet raar van op en kan daar geen medeleven voor opbrengen, niet voor het baasje tenminste.
Ik geef reuzeveel om mijn hond en ik pas me aan haar aan als het moet, ben niet zo lang geleden van een feest weggegaan omdat er vuurwerk afgestoken was en zij erg in paniek was, mijn toenmalige vriendje vond het wel een goed idee om haar bij hem in huis op te sluiten, dan zie je het inderdaad niet meer, maar het probleem is voor dan niet weg, sterker nog, het is erger, mijn puppie (ze is 7 hoor :D) is dan in paniek én alleen.
Ik kies dan voor haar, ik rijd gewoon naar huis.
Ik ben dus ook van mening dat 'teveel' aan je hond denken niet bestaat, maar ik weet dat de meeste mensen daar anders over denken (het is maar een hònd hoor...) en vinden dat ik overdrijf, wat mij ook heeft doen besluiten om mijn liefste direct toen dat mogelijk was heb laten castreren (ja dat heet echt zo...), ik moet er echt niet aan denken dat ik 14 hondjes op de wereld zet die naar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid bij mensen terecht komen die er 'te weinig' aan denken, want dat bestaat in mijn ogen dus wel...!

Wees jij maar lekker lief voor je hondje en zorg voor haar zo goed als je kan, dat verdient ze!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 23:02

Heb je je hond misschien nog niet zo heel lang, of is de situatie veranderd?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:38

Dat is echt verschillend per persoon/gezin, denk ik. Wij hebben thuis naast de hond ook nog 3 katten lopen. Hondje is helemaal gek van 2 van hen en vindt het leuk met ze te spelen en ze af te likken :o Hij is dus nooit alleen.
Verder kan hij super zonder ons thuis zijn. Een dagje zonder ons (werk, school) overleeft hij prima. Natuurlijk krijgt hij erna een langer uitlaatrondje en een flinke knuffelbeurt. Als we echt lang wegblijven, zetten we de deur open, zodat hij naar buiten kan als hij moet.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:51

Oh ik ben precies zo, op de dagen dat ik werk breng ik mijn hond s'morgens altijd bij mijn moeder en wanneer ik uit het werk kom haal ik hem weer op. In het weekend als ik bv een drukke zaterdag heb gehad en dus de hele dag er bijna niet ben geweest dan zul je mij sávonds niet snel weg zien gaan, dan moet de visite maar bij ons komen.

Verder neem ik hem ook het liefst overal mee naar toe want ik weet dat hij autorijden geweldig vind maar ik heb er nogal een van groot formaat ( Duitse dog) dus overal mee naartoe word moeilijk, maar als ik naar de paarden ga en ik ben niet druk daar dan mag hij mee. ;)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:18

LZP -> BB

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:47

Nou Aranel, we kunnen elkaar de hand geven. :)
Ik ben ook altijd bezig in mijn hoofd: 'Ah gut, ze zijn al drie uur alleen. Ik ga maar eens op huis aan.'

De vraag is: Is dit wel een probleem voor jou? Of vind je andermans opmerkingen bepalend of dit wel of geen normaal gedrag is?

Als je op de eerste vraag 'nee' kunt antwoorden, dan zou ik gelukkig zijn met wat je doet met en voor de honden. Persoonlijk vind ik jouw houding en verantwoording naar de honden toe alleen maar te prijzen. :)

Vind je het toch een probleem en vind je dat de honden iets te bepalend zijn voor jouw leven, dan kun je er wel het een en ander aan veranderen.
Bedenk altijd dat de honden niet alleen zijn, tenslotte hebben zij elkaar nog. Een paar uur alleen zijn lukt ze gemakkelijk. Als jij terugkomt van een lange bosrit, een middag winkelen of wat drinken met wat vrienden, ben jij en zijn jouw honden extra blij om elkaar weer te zien. Dit nodigt extra uit tot een heerlijk lange wandeling. Even tijd voor jezelf resulteert er bij mij in dat ik vervolgens extra van ze geniet en mezelf nog meer aan de honden kan geven. :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 19:50

TurdusMerula schreef:
Heb je je hond misschien nog niet zo heel lang, of is de situatie veranderd?

Nee hoor :) Ze is 2 en er is niks verandert.

dejavu; ben het wel met je eens :j Het is niet zo dat ik denk goh wat zouden anderen hier nou van vinden, dat maakt me niks uit. Het is meer voor mezelf zoiets heb van ooh zielig :))