Hond heeft hangend oogje, 3e ooglid te zien...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Hond heeft hangend oogje, 3e ooglid te zien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 13:22

Hoi,

mijn Labradorreu van nu 11 jaar begint wat last te krijgen van ouwe mannen kwaaltjes, maar nu sinds een paar dagen laat hij soms de het onderste ooglid van zijn rechter oog hangen zodat je echt zo'n soort ''kuiltje'' ziet, en het 3e ooglid (is bij hem zwart omdat het een zwarte hond is) wat in de ooghoek zit, zit een beetje over zijn oog heen, meer dan aan de andere kant. Hij doet het nu steeds iets erger en het zit nu bijna voor de helft over zijn oog heen, andere kant is normaal... Je ziet soms ook het roze gedeelte van zijn oog over zijn oogbol zitten, zonder dat je aan het oog komt ofzo. Ik zie hem zijn oog ook wat vaker dicht doen, het is niet abnormaal viezer dan het andere oog ofzo. Ik wil er sowieso even mee langs de dierenarts, maar ik vroeg me af of iemand dit wel eens eerder gezien heeft en enig idee heeft wat het zou kunnen zijn... Iig bedankt !! ;)

Groetjes Anne-Sophie

Suprice

Re: Hond heeft hangend oogje, 3e ooglid te zien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:26

Onze hond heeft dit ook gehad (golden retriever). Naar de dierenarts geweest, en die dacht een ontsteking. 10 dagen gedruppeld (wat ze echt niet leuk vond) en het was nog niet over. Weer teruggeweest, was het toch iets van binnenuit. Dus nog 14 dagen druppelen (maar nu met 2 verschillende druppels, dus 6x per dag) en antibiotica slikken (2x per dag). Toen is het wel over gegaan! Waarschijnlijk had die van ons het opgelopen door het zwemmen.. Ik zou er dus iig mee naar de dierenarts gaan!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 13:31

Suprice schreef:
Onze hond heeft dit ook gehad (golden retriever). Naar de dierenarts geweest, en die dacht een ontsteking. 10 dagen gedruppeld (wat ze echt niet leuk vond) en het was nog niet over. Weer teruggeweest, was het toch iets van binnenuit. Dus nog 14 dagen druppelen (maar nu met 2 verschillende druppels, dus 6x per dag) en antibiotica slikken (2x per dag). Toen is het wel over gegaan! Waarschijnlijk had die van ons het opgelopen door het zwemmen.. Ik zou er dus iig mee naar de dierenarts gaan!

Oh oké !! Nouja onze hond zwemt nooit, maar er kan natuurlijk ook een vuiltje in gekomen zijn oid... Hij heeft op het moment ook een zalfje omdat hij een kleine ontsteking in zijn oor heeft, mss daardoor iets met de buis van eustachius ofzo....

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:25

honden hebben zoiezo een derde ooglid en als ze ouder worden komt het uit.
Dus normaal niets om zorgen over te maken :)
maar normaal moet het oog de derde ooglid 'beschermen'
wat zegt je dokter?

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 01:05

Hoi, we zijn bij de dierenarts geweest, en geen goed nieuws... Hij vermoedt dat er een tumor achter het oog zit, omdat hij het oog helemaal naar achter kon drukken en er niks ''achter zat'' van weefsel oid wat er wel hoort te zitten... We moeten een echo laten maken om het zeker te weten. Als het zo is, gaan we geen behandelingen of operaties oid laten doen, zo lang hij er geen pijn aan heeft (geeft hij niet aan ook niet als je eraan komt, gedrag is niet veranderd) kan hij er gewoon mee blijven rond lopen en als hij er blind aan wordt, is dat ook geen ramp. Hij leeft wss nog max. een jaartje ivm zeer ernstige artrose aan alle 4 de poten, waarvoor hij op zware pijnstillers staat. Hij is nog altijd vrolijk en kwispelt gezellig, hij wil nog alles, daar kijken we naar.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 01:17

oke, was wel benieuwd!
ik blijf volgen :)
ik hoop natuurlijk dat hij geen pijn gaat hebben en gewoon rustig kan doorgaan met vrolijk doen :)

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 12:57

Hij heeft nu hetzelfde met zijn andere oogje, maar daar doe ik het zalfje nu ook in. Het enige wat er veranderd is, is dat ze soms iets viezer zijn maar dat heeft ook te maken met het zalfje. Hij gedraagt zich verder normaal, behalve dat hij soms heel raar gaat ademen alsof ie geen lucht krijgt, dan gaat hij schokken met z'n buik en soms ook kwijlen.... Maar dit duurt maar kort en stopt vanzelf weer. Het is dus wel duidelijk dat er iets in z'n kop zit waardoor de boel soms een beetje verstoord is. We gaan er verder niet naar onderzoeken, we kijken gewoon hoe lang het goed met hem gaat en hij vrolijk is.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:22

Jeetje, wat sneu dit zeg.. lastig hoor! Heel veel succes met je lieverd.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 13:51

PlukenKrul schreef:
Jeetje, wat sneu dit zeg.. lastig hoor! Heel veel succes met je lieverd.

Dank je. :+: Gelukkig heeft hij er geen last van en hij is nog altijd vrolijk, maar het is niet leuk om te zien. Als het niet meer gaat is het gewoon klaar, hij is al oud... ;)