Hamster drinkt veel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shego

Hamster drinkt veel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 09:35

hoi,

Ik heb een hamster van ongeveer drie maanden oud.Er was tot voor kort niks met hem aan de hand,gewoon een gezellig beestje.Maar nu merk ik ineens dat hij heel veel drinkt(dat deed hij eerst nog niet.)Hij drinkt in een dag zijn hele fles leeg,of soms drinkt hij een uur achter elkaar de hele fles leeg.
Iemand een idee?Ik dacht aan suikerziekte..maar dan weet ik niet hoe hij daaraan gekomen is!

_Tara_

Re: Hamster drinkt veel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:06

Als je denkt dat hij suikerziekte heeft misschien even de urine laten onderzoeken bij een da?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:18

Ik lees even mee
Mijn hamster is al best wel oud (1,5 jaar ong) en die drinkt sinds een paar weken ook heel veel niet normaal, terwijl er gewoon genoeg uit komt, we hebben zelfs een bakje erbij ingezet zodat we zeker weten dat hij genoeg krijgt
Als je hem oppakt gaat hij soms ook wel gillen maar als je hem lekker tegen je aan houdt dan wordt ie ook wel weer stil maar zodra je hem weer terug wilt zetten begint ie weer, dus waarschijnlijk ouderdom

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:20

Idd kan dat duiden op suikerziekte.

Of geef je m misschien veel zoutig voer?
Soms kan verkeerd voer ook veel dorst opleveren.

Suikerziekte bij dieren komt door ouderdom, of door overgewicht meestal.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:25

Nou overgewicht heeft de onze absoluut niet, dan denk ik aan suikerziekte alhoewel hij ook altijd gaat piepen (klinkt als hikken) als hij moet plassen en volgens mij doet het hem ook zeer, misschien blaasontsteking

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:29

Mijn hamster knaagde altijd aan zijn water fles.
Ik moest dus ook iedere dag de fles vullen, maar niet omdat hij het allemaal opdronk.
Voel eens aan het zaagsel dat onder de fles als bodembedekker ligt, als dat doorweekt is knaagt die van jou misschien ook.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:35

jup suikerziekte of ouderdom.. Ik had een hamstertje(die was wel heel oud, wss was hij 3 en begon heel veel te drinken.. daarna ook uitval van haren, ik heb hem maar zijn gang laten gaan aangezien hij al heel oud was maar nog erg levendig en at en dronk goed. een paar maanden daarna was hij overleden.(wil je niet de schrik aanjagen maar hamstertjes worden niet zo oud 2 tog? correct me if i'm wrong :o )

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 10:38

Oke ik zal jullie adviezen opvolgen...ik controleer eerst zijn voer en of het ding lekt,en anders ga ik morgen met hem naar de dierenarts,denk ik.