Blokker verkoopt 'hamsterhel'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Blokker verkoopt 'hamsterhel'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 18:35

http://frontpage.fok.nl/nieuws/117514/- ... erhel.html

Citaat:
Veel winkels hebben in de weken voor dierendag op 4 oktober speciale producten voor huisdieren in hun assortiment. Zo ook de Blokker, die deze week een zogenaamd 'Hamsterhotel' van vijf sterren aanbiedt. Wie zorgvuldig naar deze aanbieding kijkt, komt echter tot de conclusie dat het eerder op een 'hamsterhel' lijkt.

In het blaadje staat: "Veel speelplezier voor uw hamster. Met onder andere een trapmolen, tunnel, trap, waterfles en een slaapgedeelte." De afmetingen van dit 'luxe hamsterhotel' zijn: 32,5 cm x 26,5 cm x 23,5 cm' net iets groter dan een A4'tje. De kooi kost 14,99 euro. Om de verhouding met een echte hamster aan te duiden heeft de Blokker een hamster in de kooi afgebeeld. Volgens de winkel is de kooi een verblijfplaats van maar liefst 5 sterren!

In een reactie per e-mail aan een klant die zijn bedenkingen heeft bij het hamsterhotel en de advertentie, laat Blokker weten dat er niets mis is met de kooi."Volgens onze leverancier voldoet het hamsterhotel aan de normen die eraan gesteld worden. Het hotel is zeker geschikt voor hamsters. En uiteraard vinden wij het welzijn van de dieren zeer belangrijk". Wel geeft Blokker aan dat de hamster die afgebeeld staat in kooi in de reclamefolder door de leverancier verkleind is met photoshop om de kooi zo beduidend groter te laten lijken dan dat deze in werkelijkheid is. Blokker biedt hier haar excuses aan voor de foutieve informatie, maar ziet geen aanleiding om het hamsterhotel uit de winkels te halen.

Hamsterliefhebbers op internet spreken ronduit schande van deze speciale dierendagaanbieding en hebben de dierenbescherming en de Voedsel en Warenautoriteit op de hoogte gebracht van het hamsterhotel. Volgens een klant is een hamster in een laboratorium beter af dan een hamster in het hamsterhotel. In een laboratorium worden hamsters gehouden in een bak van 43 cm lang. Voor huisdieren gelden geen wettelijke bepalingen op het gebied van kooien of andere soorten van verblijven. Blokker en de dierenbescherming waren niet bereikbaar voor commentaar.

Afbeelding
Dit is de kooi die deze week in het reclameblaadje staat.
(http://www.blokker.nl )

Wat vinden jullie hiervan?
Ik heb vroeger ook altijd hamsters gehad, maar die zaten toch wel in een kooi waar deze zo'n 5 keer in zou passen :=
Ik hoop serieus dat mensen niet op deze aanbieding in gaan en dat de Blokker zich bedenkt :\

Princess_

Re: Blokker verkoopt 'hamsterhel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:36

Vind het ook een kleine kooi, kwam mijn beste vriendin tegen in het centrum en zij had hem gekocht...Arme hamsters.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:37

Ik heb 'm ook zien staan ja. Ben niet heel erg op de hoogte van hamsters en dat soort dingen, maar ook bij mij ging er een belletje rinkelen. Hopelijk zijn er meer mensen met gezond verstand.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:38

Vandaar ook dat ik weiger om knaagdieren aan te schaffen. :o Deze horen te rennen en te spelen in een grote ruimte. Zelfs niet in een kleine ruimte..

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:39

Ik werk bij blokker en wij hebben de kooien inderdaad ook staan... Ik vind ze ook ernstig klein en heb ze dan ook nog niet verkocht. Gelukkig zit er ook geen dierenwinkel vlakbij, want dat zou een impuls aankoop erg vergroten. Vind het ook geen goede actie. Maar er zijn nog veel meer (dieren)winkels die kleine verblijven voor dieren verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:40

Deze kooi is wel leuk, maar om aan iets anders te koppelen :j Die kooien met buizen kan je vaak met een aantal aan elkaar maken, en dan is het echt een mooi hok. Maar alleen dit dingetje is wel heel klein.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:40

Achterlijk eigenlijk.. Zeker dat 5-sterren..
Zegt natuurlijk niks, maar voor kids die graag zo'n 'leuke' kooi willen en voor dat prijsje... zal ie vast wel de deur uit gaan...

Erg jammer weer :n

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:41

Ik word er claustrofobisch van.. :=
Maar zo zitten vissen vaak in een veel te kleine ronde kom, staan paarden veel te veel uren op een dag in een boxje van 4x3 en hamstertjes dus in veel te kleine kooitje. Helaas zijn er altijd onwetende mensen die zich niet goed laten informeren en vinden dat dit kooitje vrolijke kleuren heeft en lekker goedkoop is. Vervolgens knijpen zoon en dochter lief de schattige hamster haast fijn omdat ze er mee willen spelen, en daar zijn dieren helaas de dupe van. :\

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:43

mijn hamsters (en later gerbils) zaten altijd in een groot oud aquar ium die renden zich suf de hele nacht;)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:46

Vreselijke kooi zeg :=

De hamsters hier zitten beide in een Ferplast mary, dat vind ik tenminste een redelijke kooi voor een syrische hamster!
Ik hoop dat de mensen slim genoeg zijn om te zien dat zo'n kooi écht niet geschikt is voor een hamster.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:49

Er zijn erg veel dieren van alle soorten die in kleine rothokjes leven,en dan ook nog vaak zonder speeltjes en/of fatsoenlijke waterbak.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:50

Da's nog altijd vier keer meer ruimte in verhouding dan een paard in een box.

Maar het is níet ok.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 18:53

Arabesk schreef:

Maar het is níet ok.

Een paard is dan ook makkelijk te vergelijken met een hamster :+
Het verschil is dat paarden meestal veelal buiten komen en andere vormen van beweging krijgen, en hamsters zijn min of meer vooral gebonden aan hun kooi.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:54

Arabesk schreef:

Maar het is níet ok.

Deze at er wel aan te komen :')
Maar eerlijk is eerlijk... het is wel waar :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:54

Cayenne schreef:
Arabesk schreef:

Maar het is níet ok.

Een paard is dan ook makkelijk te vergelijken met een hamster :+
Het verschil is dat paarden meestal veelal buiten komen en andere vormen van beweging krijgen, en hamsters zijn min of meer vooral gebonden aan hun kooi.

Dus dan is zo'n hamsterhel ook best ok als je je hamster maar elke avond even een uurtje uit die kooi laat en of een paar uurtjes los in de kamer laat lopen?

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:56

Arabesk schreef:

Maar het is níet ok.

Een paard mag als hij geluk heeft nog wel eens uit de box.
Vaak komt het voor dat kinderen geen interesse meer hebben in de hamster en dat ze hem vergeten...Hopelijk vergeten vader en moeder hem dan niet...Dan zit hij dus misschien wel wekenlang in zo'n kooitje, om nog maar niet te spreken over zo'n monsterlijke loopbal. :roll:
Er staat ook bij: '' 4 oktober dierendag''. Net of het een geschenk is voor zo'n beest.
Ik denk dat de hamster zelf dit kooitje niet uit zou zoeken... :(:)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 18:57

Dat heb je mij niet horen zeggen en is ook helemaal niet wat ik bedoel, en dat weet jij ook best :+

Een kleine leefruimte is nooit goed, ongeacht de hoeveelheid een dier uit de kooi komt of wat dan ook.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:57

Oh dit kan toch niet. Al die kindjes die dit willen en gaan krijgen van paps en mams. Arme hamsters. En ja paarden in een box, kalfjes in een stal en heb je varkens weleens in een kraamhok gezien................ Hoop dat de actie niet veel verkocht wordt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 18:58

Ik kwam op marktplaats ook al een waarschuwing tegen over deze actie :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:58

Zijn we het daar over eens. Ik vraag me alleen af hoeveel van de boeh en bah roepers hier, z'n paard wél veel op stal heeft staan.

Denk dat ik het plaatje van de hamsterhel nog wel een keer leuk kan gebruiken voor iets }:)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:00

dan mar denken dat onze hamsters het slecht hadden met zijn 2tjes op 5m2 :o

is dit niet meer een kooite voor zo'n rusische dwerghamster ?
zelfs daar vind ik m wat klein voor

maar voor "grote"hamsters vind ik m wel mega te klein

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:03

Ik vind het ook bizar klein.

(mijn paard staat van smorgens vroeg tot s avonds laat buiten ;) , Snachts staat hij in een ruime boks.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:05

neh paardjes staan met zijn 3tjes of op paddock a 800m2
of in paddoc + weide (dan staat draadje tussen paddock en weide open :D )

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:05

Arabesk schreef:
Zijn we het daar over eens. Ik vraag me alleen af hoeveel van de boeh en bah roepers hier, z'n paard wél veel op stal heeft staan.

Denk dat ik het plaatje van de hamsterhel nog wel een keer leuk kan gebruiken voor iets }:)

Waarom moet het altijd meteen weer in vergelijking getrokken worden met paarden? Een eeuwige discussie kan je daarover houden. Het gaat hiet om een HAMSTERkooi, een paard past hier immers niet in dus een vergelijking vind ik wel weer wat vergezocht... Niet dan? Laten we het dus ONtopic houden :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:07

Shockerend is dat :n Dit soort onzin moet gewoon uit de handel.
Een hamster is een klein maar héél looplustig beestje met in de natuur een héél groot territorium. Wat is nu de moeite om voor een hamsterhok in huis (ik zeg maar iets..) 1x1m vrij te maken en daar iets met verdiepjes in te doen? Je hebt er eens zo veel plezier mee om het aan te kijken..

Idem met je paard overigens, 3x3 voor een beest van 500 kg? Dat is behoorlijk saai om naar te kijken ;)