Hondje doet wel érg vreemd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shanelle

Hondje doet wel érg vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 20:10

Hallo iedereen !

Ik start dit topic omdat ik met een vervelende zaak zit thuis .. Mijn hond, Nyah, een golden retriever van 5j jong, gedraagt zich de afgelopen maanden erg vreemd.

TELKENS als we niet thuis zijn, gaat ze naar de kelderverdieping, kruipt daar tussen allerlei dozen en andere obstakels onder de trap tot in het achterste hoekje, en gaat daar met haar neus naar de muur liggen. Mààr tegenwoordig doet ze dit zelfs geregeld als wij thuis zijn !

Het is echt een schat van een hond, doet geen vlieg kwaad en is zo vrolijk en kan soms wel een beetje 'lomp' doen .. Ze eet en drinkt goed, kan gedurende de hele dag in de tuin spelen en gaat elke week verscheidene avonden lopen op de grote hondenweide. Wij hebben in totaal 2 honden, de andere is een tervurense herder genaamd Roxy, zij is de oudste. Die twee hangen heel erg aan elkaar en doen bijna alles samen - behalve dat wegkruipen. Onze honden krijgen nooit een pak slaag (om het zo te noemen), alleen maar liefde. Ze hangen allebei heel erg aan mijn moeder en mezelf, juist daarom dat we dit zo vreemd vinden.

Zelf vinden we dat vooral zielig als ze zo wegkruipt onder de trap zéker omdat ze dus echt met haar neusje tegen de muur gaat liggen, maar we zagen er niet echt graten in. Totdat iemand me onlangs vroeg of ik haar al 'ns had laten nakijken .. op een tumor ofzo ?? Ik had hier echt nog niet bij stilgestaan, maar wil niet te snel panikeren ! Ze is echt zo levendig en doet voor de rest heel normaal - hoewel ze erg bang is van geluiden (is ook zo beginnen groeien, want dat had ze in het begin ook niet).

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me alsjeblieft advies geven ??

Alvast bedankt !!

Index

Re: Hondje doet wel érg vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:14

Geeft ze wel eens pijn aan????

Mijn vorige hondje kroop toen hij al heel oud was ook steeds weg...

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:15

Verveling? Aandacht trekken?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 20:16

Ze heeft een beetje overgewicht (waar we al een tijd aan werken, maar wat eigenlijk niet helpt) en heeft dan soms moeite met de zetel op te kruipen .. Ook als ze een tijdje stil gelegen heeft en als ze dan opstaat, dan moet ze echt even op gang komen want dan wandelt ze heel stijf voor 10 seconden. Maar als we met haar gaan lopen op de weide is er nergens iets van te merken :(

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:16

Ik zou toch wel even langs de dierenarts gaan met haar. Het lijkt me geen normaal gedrag en ik zou dan ook zeker het zekere voor het onzekere nemen..

Index

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:17

een gezonde hond van 5 jaar mag niet zoveel problemen hebben als ze gaat staan. Zou toch eens langs de da gaan met deze klachten.. en vertellen van het weg kruipen.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 20:18

marsyl schreef:
Verveling? Aandacht trekken?

Verveling zou me verbazen, want zoals ik zei kunnen ze de hele dag buiten en het hele huis ligt vol met speeltjes en beentjes ed .. En aandacht zou misschien kunnen, alleen denk ik dan dat ze meer bij ons zou staan zeuren ipv zo weg te kruipen. Als we haar roepen komt ze echter vrijwel meteen, en is ze de vrolijkheid zelve ..

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 20:19

Ja ze moeten binnenkort zowiezo voor hun jaarlijkse spuit, dus kan ik het inderdaad gelijk vragen .. Maar toen hij me vroeg of ik al op een tumor had gedacht, stond m'n wereld even stil ! Kan dit zomaar ?? Zouden er dan niet nog symptomen moeten zijn ?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:26

Die kelderverdieping...het is daar koel neem ik aan ?

Ik zou haar goed laten onderzoeken incl. bloedproef. Heb niet veel ervaring met honden, maar katten die last hebben van hun ingewanden (kanker, FIP ) gaan graag op koele ondergronden liggen zoals tegelvloeren.

Heeft ze koorts ? want dat kan ook een reden zijn om een koele omgeving te zoeken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:29

Verstoppen is meestal geen goed teken. Doen ze meestal als ze zich niet goed voelen. Andere optie is evt ongedierte. Er zitten geen muizen achter de muur of zo?

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:34

Raar gedrag, het lijkt alsof ze haar afsluit van de wereld op die momenten. Ik zou ze zeker eens helemaal laten onderzoeken, mogelijk voelt de hond iets wat haar stoort of onrustig maakt. Kan ze schijnzwanger zijn, krijgt ze de prikpil of is ze gestereliseerd? Sommige teven hebben een erge moederdrang en gaan zich dan ook soms wegsteken en voelen zich ongelukkig omdat ze geen pups hebben. Hormonaal ook eens laten nakijken?

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:38

zitten er geen muizen in de kelder?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 21:53

De tegels daar beneden zijn inderdaad wel koeler dan in de rest van het huis, maar muizen zitten er echt niet, dat weet ik zeker. Verkoeling zoeken zou een logische verklaring zijn, maar: toen het hier enkele weken tot 30° klom, ging ze op de tegels in de badkamer liggen (badkamer is bij ons ook in de kelderverdieping, en ligt dus naast de trap waar ze steeds onder gaat liggen) Schijnzwanger oid kan het -volgens mij- niet zijn, want ze is al enkele jaren gesteriliseerd. In ieder geval, bedankt alvast voor de reacties, als mijn ouders terug komen uit vakantie zullen we gelijk naar de da trekken ! Hopelijk is het allemaal een storm in een glas water, zou m'n popje niet willen missen !!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:36

kan ook zijn dat ze het daar een lekker plekje vind om te gaan slapen,hier slapen ze ook op de meest vreemde plekken,bv in badkamerhoekjes of in hoekjes van de slaapkamer, onder de bank,onder het bed enz,en dan ook helemaal alleen en weggekropen.

als ze verder goed eet en vrolijk is zou ik me niet teveel zorgen maken,kan je de toegang naar die kelder niet dichtmaken?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 22:38

Goh, er staan al zoveel dozen ed onder die trap om te voorkomen dat ze er nog achter kan, maar op de één of andere manier .. De eerste keer dat ze daar naartoe is gekropen, was toen er onweer was (dat was ik nog vergeten te zeggen). Misschien vind ze het daar 'rustgevend' - zelfs al is er helemaal niets aan de hand ??

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:44

ja dat kan hoor,heeft ze daar een lekker slaapplekje gevonden..

en dat met die neus tegen de muur,hier slapen ze weleens met hun keel over een stang of met hun neus helemaal weggestopt in een bank,dan liggen ze te snurken naar lucht,maar dat schijnt geweldig te zijn,als je die koppen recht legt,dan steken ze ze net zo snel weer in de bank....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:48

Wij hebben ook een Golden die wel eens wegkruipt..
Al 13 jaar lang...
Vaak doet ze dat om een koel plekje te vinden.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 22:51

We zullen d'r in elk geval toch maar eens laten onderzoeken, kan nooit kwaad volgens mij. Als ik iets meer weet zal ik het zeker posten!

Ohja nog één dingetje, omdat Ny zo'n bangescheet is, hebben we een héle poos terug (rond nieuwjaar ivm vuurwerk ed) homeopatische pilletjes gekocht voor honden, Destress ofzoiets heette het geloof ik. Mijn advies: doe het niet ! Mijn lieve pop werd er agressief van, en na een 'kuur' van 3 weken (toen we doorhadden dat haar agressieve gedrag daardoor veroorzaakt werd) moest ze acht afkicken !!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:55

voor vuurwerk angst kan je beter ff langs de dierenarts voor paar tabletjes valium werkt beter en hoeven ze ook niet echt van af te kicken na 1 dag gebruik ;)
Maar voor de andere klachten zou ik a.s.a.p. naar de DA! Onze honden gingen ook wegkruipen en koele ondergronden opzoeken toen ze ziek werden. Kwamen er niet achter wat het was, uiteindelijk een zeer kwade vorm van leukemie maar die heel lastig in het bloed was terug te vinden. Grote kans dat jouw hond iets anders heeft maar klinkt toch niet normaal...