Kat & hond hebben kale plekken..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Kat & hond hebben kale plekken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 20:41

Mijn poes heeft al een tijdje last van kale plekken, alleen achter op haar rug, een stukje voor haar staart, soms heeft ze een tijd niets, en daarna komt het weer terug, nu was er 1 goed aan het dichtgroeien, maar is hij er een stukje boven weer open gegaan, nu heeft mijn hond er ook last van sinds enkele weken, alleen wel stukken erger.

we zijn al naar de DA geweest maar die kon ons niets zeker zeggen, en we hebben shampoo mee gekregen voor de hond, heel leuk maar ik ga mijn kat niet in bad doen, daar kom ik nooit levend uit.

Nu vraag ik me af of iemand een idee hebt hoe ik de plekken bij mijn kat kan behandelen, heel soms is het namelijk open (wondje) en dan verzorg ik het met wondjes zalf.

Ik ben het eigenlijk wel een beetje zat, iemand die dit herkent, enig idee wat het is? Mn poes krabt en likt er (bijna) niet aan,maar mn hond heeft er wel last van en die krabt alles open.

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:46

mijn poes had ook ooit allemaal kale plekken boven de staart was vrij groot stuk echt kaal, en toen had ze grasmijt? geloof ik.

Dat waren allemaal rode beestjes kon je ook zien, en toen heb ik een spray gekregen voor die te doden.

(Ze heeft me wel twee dagen genegeert na die spray :+ )

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:46

Heb je misschien last van vlooien?
Hoe je het met je kat het beste kunt doen zou ik ook niet weten, ik zou je hond wel even blijven wassen. ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 20:50

tutje_D schreef:
mijn poes had ook ooit allemaal kale plekken boven de staart was vrij groot stuk echt kaal, en toen had ze grasmijt? geloof ik.

Dat waren allemaal rode beestjes kon je ook zien, en toen heb ik een spray gekregen voor die te doden.

(Ze heeft me wel twee dagen genegeert na die spray :+ )

ik zal der eens tackelen en neer leggen, maar ik heb nog 2 katten en die hebben nergens last van, en voor zover ik kon zien had ze geen vlooien en andere beestjes, maar ik zal haar morgen eens goed bekijken, enig idee op welke plekken ik vooral moet kijken?

tutje_D

Re: Kat & hond hebben kale plekken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:11

je kunt het beste naast de oren kijken, tussen de achter benen en op haar buik, eigenlijjk echt op die warme plekjes,

weet zo een twee drie eventjes nietmeer hoe de spray heet!

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:10

en heb je al iets gezien gevonden?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:28

9/10 keer wijst dit op een vlooien allergie (hoeft er maar 1 te zijn die bijt) goed behandelen met antivlooien middel + het hele huis

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 23:36

tutje_D schreef:
en heb je al iets gezien gevonden?

nee kon niets vinden, ze was helemaal schoon, maar ze worden dan ook regelmatig ontvlooit (met zo'n pippetje) dat ook voor teken etc is... ik zal het morgen maar weer halen..en dan maar hopen..